Diferencies ente revisiones de «Toponimia asturiana»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 4:
A nivel alministrativu, la Conseyería de Cultura del [[Principáu d'Asturies]] creó la Xunta Asesora de Toponimia en [[1985]], y encargó-y un estudiu pormenorizáu de los topónimos tradicionales d'Asturies. Dempués de dos años de trabayu, asoleyóse una rellación de nomes de llugar que, por embargu, nun recibió sanción llegal denguna. Polo demás, esti trabayu contenía múltiples errores y, tres la so espublización, la Xunta de Toponimia disolvióse.
 
La situación nun camudó hasta la promulgación de la LleyLlei autonómica 1/1998 d'Usu y Promoción del Bable/Asturianu, a valir anguaño. El so artículu 15.1 establez:
 
{{cita|
Llinia 11:
}}
 
En cumplimientu d'esti mandatu llegal, el Conseyu de Gobiernu del Principáu d'Asturies aprobó dos decretos que desendolcaben la LleyLlei d'Usu en materia de toponimia: El DecretoDecretu 38/2002, por elpol que se regula la [[Xunta Asesora de Toponimia del Principáu d'Asturies]], y el DecretoDecretu 98/2002, por el que se establece els'afita'l procedimientoprocedimientu de recuperación y fijaciónfixación de la toponimia asturiana.
 
== [[Decretos d'oficialización de la toponimia tradicional asturiana|Llista de decretos]] ==
Llinia 24:
{{lleenda|#FFFF00|Conceyos onde nun s'iniciare'l procesu.}}]]
 
El procesu de recobramientu de la toponimiaToponimia tradicional, qu'inda nun finara, escomenzó oficialmente el mes de xunu del añu [[2004]], cuando se constituyó la [[Xunta Asesora de Toponimia del Principáu d'Asturies]]. De secute, los conceyos de [[Carreño]] y [[El Franco]] fueron los primeros en solicitar la restauración de la so toponimia tradicional, siendo seguidossiguíos por numerososnumberosos conceyos. A fecha d'avientuochobre de [[20112018]], la Xunta de Toponimia actuara en '''63''' de los '''78''' municipios asturianos, y se aprobáronse '''4959''' decretos d'oficialidá de la toponimia tradicional (véase ver[[Anexo:Decretos d'oficialización de la toponimia tradicional asturiana| la llista decretos]]).
 
Nestos decretos fáise oficial la toponimia tradicional asturiana, que fuera sustituyía poles diferentes alministraciones con poder n'Asturies y qu'apurrieron nomes casteyanizaoscastellanizaos, la mayor parte de les veces, frutu del caprichu del autor. Solo n'aquellos casos onde les formes casteyanizaescastellanizaes tienen dalgún raigañu popular, establécense los dos topónimos como oficiales.
 
===Exemplos de nuevos topónimos oficiales===
Llinia 100:
 
==Enllaces esternos==
*[http://toponimia.softastur.org/ Toponimia Oficial d'Asturies. Páxina web de Softastur]
*[http://mas.lne.es/toponimia/ Guetador de la toponimia asturiana]
*[http://www.cartografia.asturias.es/CartoSitpa/SITPA_IDEAS/Asturias%201-100000.pdf Mapa oficial d'Asturies], onde yá vien la toponimia tradicional(actualizáu a fecha d'agostu de 2009).