Diferencies ente revisiones de «Artes lliberales»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Bot: Actualizando categoríes
Llinia 41:
== Desenvolvimientu del conceutu na Edá Media ==
L'ámbitu y algame de les artes lliberales evolucionó nel tiempu. Primeramente referíase a la educación de les [[élites]] nos clásicos. [[Boecio]] («el postreru romanu, el primera [[escolásticu]]»), nun intentu casi desesperáu de tresmitir a los nuevos dueños d'Italia la civilización clásica, permanez nel reinu de los [[ostrogodos]] pa intentar enseña-yos los rudimentos de ''trivium'' y ''quadrivium''. Del sieglu VI d'equí p'arriba, el sistema medieval d'estudios académicos va corresponder col esquema doble de los conteníos del ''trivium'' y el ''quadrivium''.
Por cuenta de la opinión negativa que dalgunos [[Padres de la Ilesia]] manifestaron en relación cola cultura antigua, el cristianismu altomedieval nun consideraba prioritaria la enseñanza de les artes lliberales. Primeramente, nes escueles monásticu y episcopal enseñábase los rudimentos imprescindibles pa entender la [[Biblia]] y el cantar, dexando de llau les sotileces» de la gramática y de la oratoria. Nun va ser hasta'l diseñu educativu de [[Alcuino]] cuando les artes lliberales pasaron a conformar la parte central del currículu. Nes universidaes medievales, al trabayu preparatorio del ''trivium'' siguíen les enseñances cimeres del ''quadrivium'', esquema que pasó a conocese como «educación clásica», y que nun sufrió innovaciones d'importancia hasta una nueva dómina de tresformamientos intelectuales, el denomináu [[renacencia del sieglu XII]].
 
El títulu de «[[bachiller n'artes]]» yera'l grau universitariu inicial, conferíu na [[facultá d'artes]]; al que siguía, si siguíense los estudios, el grau de ''[[magíster]]'' y el grau cimeru de ''[[Doctoráu|doctor]]''.