Diferencies ente revisiones de «Muerte»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Iguo testu: -"sucesivamente" +"socesivamente" -"sucesion" + "socesión" -"sucesor/a" +"socesor/a"
Llinia 17:
=== Medicina forense ===
{{AP|Medicina forense}}
Históricamente los intentos por definir el momentu precisu de la muerte fueron problemáticos. D'antiguo definíase la muerte como'l momentu en que cesen los llatíos del corazón y la respiración, pero'l desenvolvimientu de la ciencia dexó establecer que realmente la muerte ye un procesu, que nun determináu momentu, tórnase irreversible. Anguaño, cuando ye precisa una definición del momentu de la muerte, considérase qu'esti correspuende al momentu en que se produz la irreversibilidad d'esti procesu. Esisten en medicina protocolo clínicos que dexen establecer con certidume'l momentu de la muerte, esto ye, que se cumplió una condición abondo y necesario pa la irreversibilidad del procesu de muerte.
 
=== Muerte cerebral ===
Forma irreversible de la perdida de conciencia que se caracteriza por una desapaición completa de la función cerebral, con caltenimientu de la contracción cardiaca.<ref>{{Cita llibru|títulu=Diccionariu de medicina oceano Mosby|editorial=Oceano|isbn=84-494-0368-5|páxines=883}}</ref> Gracies a la meyora tecnolóxica de la medicina, güei ye posible caltener una actividá cardiaca y ventiladora artificial en cuidos intensivos, nuna persona que'l so corazón dexó de llatir y nun ye capaz d'alendar por sigo mesmu, polo cual esto demuestra que nun ye tar muertu. El protocolu utilizáu pal diagnósticu de la muerte nesti casu ye distintu y tien de ser aplicáu por especialistes en ciencies neurolóxiques, falándose entós de "[[muerte cerebral]]" o "[[muerte encefálica]]". Nel pasáu, dalgunos consideraben que yera abondu col cese d'actividá eléctrica na corteza cerebral (lo qu'implica'l fin de la [[consciencia]]) pa determinar la muerte encefálica, esto ye, el cese definitivu de la conciencia equivaldría a tar muertu, pero güei considérase, en casi tol mundu, difunta a una persona (entá si permanez con actividá cardiaca y ventiladora gracies al soporte artificial nuna unidá de cuidos intensivos), tres el cese irreversible de l'actividá vital de '''tol celebru''' incluyíu'l [[Tueru del encéfalu|tallo cerebral]] (estructura más baxa del encéfalu encargada de la gran mayoría de les funciones vitales), comprobada por aciu protocolos clínicos neurolóxicos bien definíos y soportada por pruebes especializaes.
 
Nestos casos, la determinación de la muerte puede ser dificultosa. Un [[electroencefalograma]], que ye la prueba más utilizada pa determinar l'actividá eléctrica cerebral, puede nun detectar delles señales eléctriques cerebrales bien débiles o pueden apaecer nél señales producíes fora del celebru y ser interpretaes equivocadamente como cerebrales. Por cuenta de esto, desenvolviéronse otres pruebes más confiables y específiques pa evaluar la vitalidá cerebral como la Tomografía por Emisión de Fotón Únicu (SPECT cerebral), la Panangiografía cerebral y l'Ultrasoníu transcraneal.
 
== Muerte súbita ==
La muerte súbita o muerte instantánea, sobrevien de manera abrupta cola invalidación instantánea d'unu o más órganos esenciales pal sustentu de la vida,<ref>{{Cita llibru|títulu=Diccionariu de medicina oceano Mosby|editorial=Oceano|isbn=84-494-0368-5|páxines=884}}</ref> un fulminante arrame cerebral, un síncope cardiacu agudu, o per mediu d'un socesu violentu abrupto (onda espansiva d'una esplosión) o accidente con muncha enerxía desenvuelto.
 
== La muerte como contraste ==
Llinia 46:
== El mieu a la muerte ==
{{cita|La muerte nun ye un misteriu pa quien sepa daqué de bioloxía. La muerte nun asusta a un atéu, porque sabe que nada va poder asocede-y dempués de muertu. Lo únicu que podrá asustar -y ye una muerte lento y dolioso, pero la muerte asistida llibéranos d'esta medrana.|Mario Bunge<ref>{{cita noticia|apellíos1=Quintana|nome1=Eduardo|títulu=Bunge: “La muerte nun ye un misteriu pa quien sepa daqué de bioloxía”|url=http://www.abc.com.py/edicion-impresa/locales/bunge-la muerte-nun ye-un misteriu-pa-quien-sepa-daqué-de-biologia-628127.html|fechaacceso=6 de mayu de 2015|obra=ABC Color|fecha=2013}}</ref>}}
El mieu a la muerte deber a dos fechos qu'asoceden dientro del nuesu inconsciente. De primeres, la muerte nunca ye posible con al respective de nós mesmos; esto ye, la causa de la muerte ye esterna, nesti sentíu, atribúyese-y un calter malinu; la muerte ye mala y alcuéntrase nel ambiente non en nós mesmos. Siguiendo esto, pal nuesu inconsciente ye inconcebible morrer por dalguna causa natural o vieyera. De segundes, la persona nun ye capaz d'estremar ente un deséu y la realización d'esti (un fechu); esto xustifica la muerte sobre la base de la culpa onde'l deséu y la realidá xeneren un conflictu. Asina, la persona considérase responsable de la muerte del otru nel sentíu de que'l deséu de matalo y el fechu de la muerte xenera culpabilidá. Coles mesmes, el procesu del dolor siempres lleva consigo daqué de roxura. Nesti sentíu, depositar na persona muerta dos sentimientos estremaos: l'amor que se tien y tuvo por esta a lo llargo de la so vida, y l'odiu xeneráu pola sensación d'abandonu que xenera la perda d'esti ser queríu. El mieu a la muerte surde como una negación escontra la esistencia d'esta.<ref>Kubler Ross, Y. (1975). Sobre la muerte y los morrebundos. Barcelona: Grijalbo. Capítulos 1 y 2</ref>
 
== La muerte na sociedá humana ==
Llinia 180:
[[Categoría:Antropoloxía]]
[[Categoría:Medicina forense]]
[[Categoría:Derechu de sucesionessocesiones]]
[[Categoría:Indicadores demográficos]]