Diferencies ente revisiones de «Músculu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 7:
Dos tipos más de texíu muscular formen parte d'otros órganos: el texíu muscular estriáu cardiacu,<!--NOTA: La RAE acepta tantu «cardiacu» como «cardiacu», asina que nun fai falta camudar esto costantemente. Gracies. --> esclusivu del [[corazón]], que-y dexa a ésti contraer y asina bombiar la [[sangre]] que llega al so interior; y el texíu muscular llisu que ta presente nel [[estómagu]] y a lo llargo de too el [[aparatu dixestivu|tubu dixestivu]], nos [[bronquiu|bronquios]], en [[vasu sanguíneu|vasos sanguíneos]], na [[bixiga urinaria|bixiga]] y nel [[úteru]], ente otros.
 
La palabra músculu provién del diminutivu [[llatín|llatinu]] ''musculus'', ''mus'' ([[Mus (animal)|mure]]) y la terminación [[diminutivu|diminutiva]] ''-culus'', porque nel momentu de la [[ContracciónContraición muscular|contraccióncontraición]], los [[Antigua Roma|romanos]] dicíen que paecía un pequeñu mure pola forma.
 
Los músculos tán envolubraos por una [[membrana plasmática|membrana]] de [[texíu conxuntivo]] llamada [[fascia]]. La unidá funcional y estructural del músculu ye la [[fibra muscular]]. El cuerpu humanu contién aprosimao [[Anexu:Músculos del cuerpu humanu|650 músculos]].
 
El funcionamientu de la contraccióncontraición deber a un estímulu d'una fibra nerviosa, llibérase [[acetilcolina]] (ACh), que, va posase sobre'l receptores nicotínicos faciendo qu'estos s'abrir pa dexar el pasu de [[ion]]es [[sodiu]] a nivel intracelular, estos viaxen polos túbulos T hasta llegar a activar a los DHP –receptores de dihidropiridina– que son sensibles al [[tensión (electricidá)|voltaxe]], estos van ser los que s'abrir, provocando al empar l'apertura de les canales de rianodina que van lliberar [[calciu]].
 
El calciu que sale d'ésti [[retículo sarcoplasmático]] va directu al complexu de actina, específicamente a la troponina C. La troponina cuenta con trés complexos; esti calciu xuníu a la troponina C fai que produza un cambéu conformacional a la troponina T, dexando que les cabeces de miosina puedan pegase y asina producir la contraccióncontraición. Esti pasu del acoplamientu de la cabeza de miosina cola actina deber a un [[catálisis|catalizador]] na cabeza de [[miosina]], el [[magnesiu]], al empar hai un gastu de [[enerxía]], onde'l [[Adenosín trifosfato|ATP]] pasa a ser estremáu en [[adenosín difosfato|ADP]] y [[fósforu]] inorgánicu.
 
El calciu que se xunió a la troponina C, vuelve al retículo per mediu de la [[bomba de calciu]], onde gran parte del calciu xunir a la calcicuestrina.
Llinia 22:
# Del grupu de los [[glúcido|hidrocarbonados]] ta'l [[glucóxenu]], almacenáu como material de reserva enerxética nuna proporción del 0,5 al 1&nbsp;%. El [[acedu láctico]], productu de degradación de la glucosa.
# [[Lípidu|Lípidos]]. La cantidá de [[grasa|grases]] que contién el texíu muscular varia cola [[alimentación]] y ye distinta según la especie animal.
# [[Compuestu inorgánicu|Compuestos inorgánicos]]. Ente les [[sal]]es inorgániques más importantes tán les de [[sodiu]], con que los sos iones ta amestada la ''excitabilidad'' y ''contraccióncontraición''. El [[potasiu]], que los sos iones retarden la fatiga muscular. El ion [[calciu]] y el fósforu.
# Ente los [[gas]]es alcuéntrase en cantidá el CO<sub>2</sub>
 
Llinia 41:
Este puede ser unitariu o multiunitario. Llámase-y unitariu cuando esiste ente cada fibra d'esti músculu una unión (los llamaos ''gap junctions''); llámase-yos multiunitario si nun tán enllazaos por unión, sinón que funcionen de manera independiente.
 
Esti músculu y la so función ye bien importante, por casu, los seres humanos presenten musculatura llisa en tol [[tracto gastrointestinal]], que, ye importante porque intervien no que son les contraccionescontraiciones de [[peristaltismo]].
 
El funcionamientu de la contraccióncontraición ye muncho más duradera que la del músculu esqueléticu por cuenta de que nun consume tanta enerxía como la fai'l mesmu. La fase de contraccióncontraición d'esti tipu de músculu ye duradera, cuidao que cuando l'acción d'unión de miosina y actina –mesmos pasos de contraccióncontraición que'l músculu esqueléticu–, gasta menor cantidá d'enerxía (la mesma cantidá de ATP, pero menor consumu d'enerxía), esto ye, el metabolismu de gastu d'enerxía de ATP ye más lentu qu'el del músculu esqueléticu.
 
El músculu llisu forma capes dientro de los órganos buecos.
Llinia 51:
Ye de naturaleza estriada modificada y de control involuntariu. Ta presente solu y namái nel [[corazón]], d'ende que se llame "cardiacu". Puede dicise, que'l músculu cardiacu ye l'únicu estriáu que tien movimientu involuntariu.
 
Hai distintos tipos especializaos de musculatura cardiaca tales como'l músculu auricular, el músculu ventricular y el músculu de conducción. Estos puédense arrexuntar en dos partes: Músculos de la contraccióncontraición muscular (músculu auricular y ventricular) y músculu de la escitación muscular cardiaca (músculu de conducción).
 
Tien característiques del llisu y l'estriáu: Ye estriáu involuntariu; les sos fibres son rectangulares y de cutiu encrúciense; tienen un núcleu central, pero puede haber dellos. Atopar nel corazón
Llinia 78:
 
==== Isotónica excéntrica ====
Nesti tipu de contraccióncontraición, esiste una separación de los segmentos articulares, dando llugar a un trabayu negativu. La fuerza aplicao ye menor que la resistencia a vencer. Esiste una elongación del tendón, y un acurtiamientu del músculu, en consecuencia da un aumentu del tamañu del mesmu.
 
==== Auxotónica ====
Consiste nuna combinación de dos contraccionescontraiciones enantes mentaes como son; la isométrica y la isotónica concéntrica, que atópense combinaes en distinta proporción. Exemplos d'esta contraccióncontraición pueden ser; la execución d'un golpe de [[golf]], o'l [[halterofilia|levantamiento de peses]] nun bancu.
 
==== Isocinética ====
Ye un tipu de contraccióncontraición dinámica con velocidá fixa y la resistencia a vencer de tipu variable. Ye una combinación de tres tipos de contraccióncontraición; en primer llugar contraccióncontraición excéntrica, darréu un tiempu mínimu de isometría y un tiempu final de trabayu concéntricu.
 
=== Tipos de fibres musculares esquelétiques ===
Esisten dos tipos de fibres musculares esquelétiques que nun s'estremen tantu na so estructura como na so actividá funcional, elles son: les fibres musculares tipu I, denominaes tamién coloraes o de contraccióncontraición lenta y les fibres musculares tipu II, llamaes tamién blanques o de contraccióncontraición rápida.
 
==== Fibres tipo I ====
Denominaes tamién coloraes o de contraccióncontraición lenta. Caracterizar por un númberu amenorgáu de miofibrillas que s'arrexunten en determinaes zones, denominaes campos de [[Julius Cohnheim|Cohnheim]].
 
El sarcoplasma ye bien abondosu y contién una elevada cantidá de [[mioglobina]] ( lo que-y da un color coloráu bien intensu), de [[mitocondria|mitocondries]] y de gotes [[lípidu|lipídicas]].
Llinia 96:
La bayura de mitocondrias y la capacidá d'almacenamientu de [[osíxenu]] que-y confier la mioglobina, determinen que la enerxía necesaria pa los sos procesos llógrese fundamentalmente per vía [[osíxenu|aerobio]], por aciu el [[ciclu de Krebs]].
 
La lentitú de la contraccióncontraición ye causada pol amenorgáu númberu d'elementos contráctiles (miofibrillas) en relación cola masa d'elementos pasivos o elásticos, que la so resistencia tien de ser vencida primero que se produza la contraccióncontraición.
 
Son, otra manera, fibres que nun s'aballen fácilmente, pos per un sitiu llogren gran cantidá d'enerxía per unidá de materia consumida y tienen abondosa reserva enerxética y por otru, nel procesu de [[combustión]], la cantidá de productos residuales producíos ye baxa.
 
==== Fibres tipo II ====
Llamaes tamién blanques o de contraccióncontraición rápida. Caracterizar pola bayura de miofibrillas qu'ocupen la casi totalidá del sarcoplasma.
El sarcoplasma ye bien escasu y tamién el so conteníu en mioglobina y en mitocondrias. Presenta un almacenamientu de [[glúcido|carbohidratos]] en forma de [[glucóxenu]].
Dientro de les fibres blanques pueden estremase dos subtipos: les Fibres II-A que llogren la enerxía a partir tantu de la vía aerobia como de la vía [[anaerobia]] por aciu glucólisis y les Fibres II-B en que namái esiste práuticamente la vía anaerobia. Nesti segundu casu, tantu les mitocondrias como la mioglobina son bien escases.
Son fibres de contraccióncontraición rápida pos tienen un númberu eleváu d'elementos contráctiles en relación colos pasivos o elásticos.
Les Fibres II-B abállense rápido pos la cantidá d'enerxía producida ye baxa, les sos reserves escases y la producción de sustances residuales alta. Les Fibres II-A tienen un comportamientu entemediu al respective de esta característica.
Dientro d'un músculu suelen esistir fibres de dambos tipos, anque según el tipu de movimientu davezu realizáu predominen los d'unu d'ellos.
Llinia 117:
* Caltenimientu de la postura.
* Ye'l sentíu de la postura o posición nel espaciu, gracies a terminaciones nervioses incluyíes nel texíu muscular.
* Información del estáu fisiolóxicu del cuerpu, por casu un [[cólicu nefríticu|cólicu renal]] provoca contraccionescontraiciones fuertes del músculu llisu xenerando un fuerte dolor, signu del propiu cólicu.
* Apurra de calor corporal, pol so abondosu regación, pol resfregón y pol consumu d'enerxía.
* Estimulante de los [[vasu linfáticu|vasos linfáticos]] y sanguíneos. Por casu, la contraccióncontraición de los músculos de la pierna bombien ayudando a'l sangre venoso y la [[linfa]] a que se dirixan en contra de la [[gravedá]] mientres la marcha.
 
El músculu ye l'órganu de mayor adaptabilidá. Modifícase más que nengún otru órganu tantu'l so conteníu como la so forma, d'una atrofia severa puede volver reforzase en poco tiempu, gracies al [[entrenamientu]], al igual que col desusu atrófiase conduciendo al músculu a un amenorgamientu de tamañu, fuerza, inclusive amenorgamientu de la cantidá de [[orgánulo]]s celulares. Nel músculu esqueléticu, si inmovilizar en posición d'acurtiamientu, al cabu de poco tiempu afacer al so nuevu llargor riquiendo entrenamientu a base d'estiramientos pa volver al so llargor orixinal, inclusive si déxase espurríu un tiempu, puede dar inestabilidá articular pola hiperlaxitud adoptada.
 
== Fuerza muscular ==
Llinia 127:
 
=== Unidaes motores y tamañu muscular ===
Puede xenerase más fuerza cuando s'activen más unidaes motores. les unidaes motores FT (contraccióncontraición rápida) xeneren más fuerza que les unidaes motores ST (contraccióncontraición lenta) cuidao que cada unidá motora Ft tien más fibres musculares qu'una ST. De manera similar, músculos más grandes al tener más fibres musculares, pueden producir más fuerza que músculos pequeños.
 
=== Velocidá d'acción ===