Diferencies ente revisiones de «Antonio Abad»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 86:
* Na provincia de [[Murcia]] la fiesta n'honor a esti santu foise tresformando a lo llargo de la hestoria. Hasta mediaos de [[1960]] unu o dellos gochos andaben sueltos polos llugares nos que tienen acoyíu a esti patrón. L'animal alimentar de los restos vexetales que-y ufiertaben los vecinos y yera sacrificáu'l día festivo y puyar dalgunes de les sos viandes más pervalibles. Esta tradición terminó pola regulación veterinaria y los problemes que col tráficu rodáu causaba l'animal. Na capital, nel barriu de [[San Antón (Murcia)]], sustituyóse la vitualla porcina pol pulpu que se sirve en delles barres preparaes polos hosteleros pa la ocasión. Otra peculiaridá d'esta festividá na capital del Segura ye la bendición y compra d'unos paninos non más grandes qu'una moneda que, según la superstición popular, haber de llevar nel monederu yá que atraen la bona fortuna. Na capital la fiesta perdió enforma del so carís tradicional. Aun así, munchos vecinos de pedanías del extrarradio urbanu realicen una matanza familiar llegaes les feches. En toes se celebraciones d'esta rexón tán presentes los actos relixosos, ente los que s'atopa la romería, procesión y la tradicional bendición de los animales. Les fiestes n'honor a San Antón son especialmente destacaes na pedanía de [[La Copa de Bulles]] onde la fiesta siempres caltuvo los sos aspeutos folclóricos y relixosos con delles peculiaridaes. La tradicional matanza rescatar a mediaos de 1990 y convirtióse nun actu multitudinariu de relevancia cultural na rexón. En [[Abanilla]] bendicen a los animales, ente que les panaderíes de la villa ellaboren panes benditos, unos dulces que tamién se preparar pa la festividá de San Blas.
* En [[Mahón]], [[IslesIslles Baleares]], el día 17 de xineru bendicen los [[animales]] y celébrense les tradicionales "[[torrades]]" de [[sobrasada]]; y en Ciudadela realiza la [[Procesión de los trés toques]], que consiste n'asonsañar los trés toques qu'el [[Alfonso III d'Aragón|rey Alfonso]] dio en 1297 pa rindir la ciudá, entós tomada polos [[musulmanes]].
 
* Na provincia de [[Ávila]], en [[San Bartolomé de Pinares]], cada nueche del 16 de xineru, y dende nun se sabe cuando, celébrense [[Les Lluminaries]]. La fiesta empieza alredor de los nueve de la nueche, caballos, pollinos y caballeros crucien grandes fogueres qu'anubren les cais d'esti pequenu pueblu col fin de purificar los sos espíritos.