Diferencies ente revisiones de «Álvaro Arzú»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Actualizando categoríes
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 70:
Empecipiar na vida política fai más de 20 años, nes files del Movimientu de Lliberación Nacional, d'ultraderecha, anticomunista y d'enclín conservador. Foi espulsáu del mesmu por diferencies col líder d'esi partíu.
 
Afiliar al Partíu Nacional Renovador, col cual ganó l'alcaldía capitalina nes eleccioneseleiciones de 1982. Estes eleccioneseleiciones fueron anulaes pol golpe d'Estáu executáu por una xunta militar encabezada pol xeneral Efraín Ríos Montt. En 1985, Arzú postular de nuevu y ocupó l'alcaldía capitalina nel períodu 1986-1990.
 
De 1978 a 1981 foi Direutor del [[Institutu Guatemalteco de Turismu]], [[INGUAT]] onde llogró romper tolos récords esistentes d'ingresu de turistes a Guatemala.
Llinia 76:
En 1990 xuntu col tamién empresariu [[Óscar Berger]], fundó'l Partíu d'Avanzada Nacional, PAN, que lo postuló como candidatu presidencial en 1990, ocupando'l cuartu llugar.
 
Nel primer gabinete de quien ganara les eleccioneseleiciones de 1990, [[Jorge Serrano Elías]], foi designáu Ministru de Relaciones Esteriores nel períodu 1991-1992. Como canciller robló un alcuerdu nel que se reconoz la independencia de [[Belice]] porque ye'l "únicu documentu" nel qu'esi país almite un diferendo territorial con Guatemala. Depués d'esto arrenunció por tar en desalcuerdu con Serrano. "Llueñe d'implicame sálvame pos queda afiguráu que defendí la reclamación del territoriu beliceño'', dixo Arzú a una radio local (Sonora) nuna entevista años dempués.<ref>{{cita web |url=http://wvw.nacion.com/CentroAmerica/Archivo/1995/ochobre/17/cablegua.html|título=http://wvw.nacion.com/CentroAmerica/Archivo/1995/ochobre/17/cablegua.html}}</ref>
 
Mientres les eleccioneseleiciones de 1995 volvió postulase pa la presidencia de la República, ganando en segunda vuelta al candidatu del Frente Republicanu Guatemalteco, [[Alfonso Portiellu]].
 
Nel 2003 postúlase nuevamente como Alcalde de la Ciudá de Guatemala y gana la elección con un 43.23% de los votos, casi'l doble del so segundu competidor, l'empresariu Jorge Briz y dexando namá con un 18.48% a Luis Rabbe<ref>{{cita web |url=http://mensual.prensa.com/mensual/conteníu/2003/11/11/güei/mundu/1348267.html|título=http://mensual.prensa.com/mensual/conteníu/2003/11/11/güei/mundu/1348267.html}}</ref>
 
Pal 2007 busca la so reelección na alcaldía capitalina, mesma que llogra con un 55.55 % de la preferencia de los vecinos de la [[Ciudá de Guatemala]] y ratifica el so lideralgu y aceptación de los votantes.<ref>{{cita web |url=http://www.eleccionesguatemalaeleicionesguatemala.com/2007/09/10/alvaro-arzu-permanez-d'alcalde capitalín/|título=http://www.eleccionesguatemalaeleicionesguatemala.com/2007/09/10/alvaro-arzu-permanez-d'alcalde capitalín/|urlarchivo=http://web.archive.org/web/http://www.eleccionesguatemalaeleicionesguatemala.com/2007/09/10/alvaro-arzu-permanez-d'alcalde capitalín/ |fechaarchivo=14 d'abril de 2017}}</ref>
 
Pal 2011 vuelve ser reelexíu alcalde de la capital por aciu el Partíu Unionista, llogrando 36.72% siguíu polos candidatos de los partíos CREO y Partíu Patriota.
Llinia 93:
== Presidencia (1996-2000) ==
 
Na [[EleccionesEleiciones xenerales de Guatemala de 1995|elección del 12 de payares de 1995]] Arzú superó col 36,5% de los votos a Alfonso Antonio Portillo Cabrera, del Frente Republicanu Guatemalteco (FRG, partíu fundáu pol ex dictador Río Montt, a quien la llei torgaba postulase a la Presidencia), y batió-y definitivamente na segunda vuelta del 7 de xineru de 1996 col 51,2%. El 14 de xineru tomó posesión de la primer maxistratura de la nación con un mandatu cuatrienal en sustitución de [[Ramiro de Llión Carpio]], quien fuera upáu a la Presidencia en 1993 a raigañu del fallíu [[autogolpe]] de Serrano. En cuanto al [[Partíu d'Avanzada Nacional|PAN]] (partíu creáu por él), llogró una mayoría relativa nel Congresu col 34,3% de los votos y 43 de los 80 escaños (llograra 12 nes lexislatives de 1990 y 24 nes de 1994), algamando la condición de principal partíu del país.<ref name="cidob_1">{{cita web |url=http://www.cidob.org/ye/documentacio/biografias_lideres_politicos/america_central_y_caribe/guatemala/alvaro_arzu_yrigoyen|título=http://www.cidob.org/ye/documentacio/biografias_lideres_politicos/america_central_y_caribe/guatemala/alvaro_arzu_yrigoyen}}</ref>
 
El so gobiernu caracterizar pol desenvolvimientu d'obra pública y la privatización de delles empreses del Estáu de Guatemala, tal ye'l casu de la Empresa Eléctrica de Guatemala, el corréu y la telefónica GUATEL. Magar la vienta d'activos estatales fixo más eficientes y funcionales los servicios antes públicos, estes privatizaciones fueron sindicaes como pocu tresparentes, (onde l'entós presidente salió beneficiáu cola vienta de la empresa telefónica.). <ref>{{cita web|url=http://www.accionciudadana.org.gt/Documentos/impunidadambitofiscal.pdf|título=Página en web.archive.org<!-- títulu xeneráu-->|urlarchivo=https://web.archive.org/web/20120710202928/http://www.accionciudadana.org.gt/Documentos/impunidadambitofiscal.pdf|fechaarchivo=10 de xunetu de 2012}}</ref> Na actualidá, Guatemala cuenta con una industria moderno, puxante y competitiva en materia de telecomunicaciones.
Llinia 110:
Tocantes a la economía, a pesar de les estroces provocaes pol furacán Mitch n'ochobre de 1998 y de los escasos progresos n'el indicadores de desenvolvimientu humanu, Arzú presentó como llogros a la fin del so mandatu una crecedera añal en redol al 3% del PIB y una inflación amenorgada al 5%. Foi'l Gobiernu de -y dómina democrática que más obra pública realizó nel interior del país, cifra que nengún otru gobiernu llogró iguala, a la fecha. Neolliberal ensin cortapisas, so'l so gobiernu dar# en la privatización xeneral del parque empresarial públicu, inclusive la eléctrica EEGSA, la telefónica GUATEL (empreses que nun xeneraben grandes ingresos pero sí gastos enormes al Estáu) y los ferrocarriles FEGUA. El Gobiernu de Arzú recibió'l país con cobertoria eléctrica inferior al 30% y apurrir con accesu a enerxía eléctrica nel 70%, anguaño gracies a la privatización l'índiz ye cimeru al 90%. Nel planu de la telefonía, en Guatemala la cobertoria yera menor al 20% y na actualidá hai más teléfonos qu'habitantes, dexando de ser güei un privilexu, como lo yera na dómina de la empresa estatal. Nel planu de los ferrocarriles, gobiernos posteriores eslleieron la privatización y volvieron a nacionalizar el tren, gracies a les xestiones de Arzú, los ferrocarriles volvieren circular y al ser nacionalizados nuevamente, en gobiernos posteriores, la empresa estatal de ferrocarriles volvió quedar en ruines y a la fecha'l ferrocarril nun volvió circular.
 
Nel planu esterior, Arzú participó nos Cumes Iberoamericanos añales y nes de presidentes centroamericanos. El 16 d'abril de 1998, el ministru d'Economía, Juan Mauricio Wurmser, signó en Santu Domingo'l Tratáu de Llibre Comerciu ente Centroamérica y la República Dominicana, que para Guatemala diba entrar a valir el 3 d'ochobre de 2001. El 10 de marzu de 1999, Arzú recibió a [[Bill Clinton]] nel cursu de la so xira rexonal, ocasión na que'l mandatariu estadounidenseestauxunidense espresó'l so pesar pol sofitu emprestáu pel so país a les dictadures militares guatemaltecas, implicación que yá fuera documentada pola CEH. Tratar de la primer visita d'un presidente d'Estaos Xuníos dende 1968. El 11 de marzu, Arzú fixo de anfitrión d'un cume estraordinariu de presidentes centroamericanos na ciudá d'Antigua a la que se sumó Clinton, y el 18 y el 19 d'ochobre del mesmu añu repitió la función na capital del país por cuenta del XX cume ordinaria. Nel mesmu escenariu desenvolver del 6 al 8 de xunu de 1999 l'apertura de la XXIX Asamblea Xeneral de la Organización d'Estaos Americanos (OEA). Per otru llau, el 27 de xineru de 1998, Guatemala restableció les relaciones diplomátiques con Cuba, poniendo fin a 38 años de rotura.<ref name="cidob_1"/>
 
== Formación del so Partíu ==
 
Él participó como candidatu a les [[EleccionesEleiciones xenerales de Guatemala de 2003|eleccioneseleiciones de 2003]], nuevamente como candidatu a l'alcaldía de la ciudá de Guatemala, pero nesta ocasión como candidatu del so acabante fundar partíu políticu "Unionista". A pesar que'l candidatu a la presidencia de los Unionistes, Fritz García-Gallont, tuvo bien pocu sofitu, Arzú llogró ganar l'alcaldía del conceyu de Guatemala. El más importante proyeutu que realizó mientres esti periodu como alcalde foi la construcción del [[Transmetro]], una serie de buses con ruta propia que reemplazaríen a los buses que circulaben, propiedá d'empresarios privaos.
 
Nes eleccioneseleiciones de 2007 presentar al re-elección, llogrando una victoria per un ampliu marxe sobre'l so más cercanu competidor, Roberto Gonzáles, propuestu pol oficialista partíu Gran Alianza Nacional, GANA.
 
El llunes 2 de mayu de 2011, el diariu [http://www.elperiodico.com.gt/ye/20110502/opinion/194788 elPeriódico], na sección d'opinión, publicó qu'Álvaro Arzú Irigoyen proxecta la idea de que nel so partíu nun hai d'onde escoyer líderes y ye por ello que decide nomar a la so esposa [[Patricia de Arzú]] como candidata a la presidencia de [[Guatemala]].<ref>{{cita web |url=http://www.elperiodico.com.gt/ye/20110502/opinion/194788|título=http://www.elperiodico.com.gt/ye/20110502/opinion/194788}}</ref>
Llinia 123:
 
== Historial políticu ==
===EleccionesEleiciones municipales de Guatemala de 1985===
{| class="wikitable sortable" border="1"
! Candidatu !
Llinia 164:
|colspan="3"|<center>382 825
|}
===EleccionesEleiciones presidenciales de 1990===
{| class="wikitable"
|- style bgcolor="lightgrey" align=left
Llinia 247:
|}
 
===EleccionesEleiciones presidenciales de 1995===
{| class="wikitable"
|- style bgcolor="lightgrey" align=left
Llinia 385:
|}
 
===EleccionesEleiciones municipales de Guatemala de 2003===
{| class="wikitable sortable" border="1"
! Candidatu !
Llinia 446:
|}
 
===EleccionesEleiciones municipales de Guatemala de 2007===
{| class="wikitable sortable" border="1"
! Candidatu !
Llinia 517:
|}
 
===EleccionesEleiciones municipales de Guatemala de 2011===
{| class="wikitable sortable" border="1"
! Candidatu !
Llinia 583:
|}
 
===EleccionesEleiciones municipales de Guatemala de 2015===
{| class="wikitable sortable" border="1"
! Candidatu !
Llinia 680:
|}
 
== VeaseVer tamién ==
 
* [[Cla Aycinena]]