Diferencies ente revisiones de «Testudines»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Trocando la categoría Wikipedia:Correxir traducción por Wikipedia:Revisar traducción
m Preferencies llingüístiques
Llinia 31:
 
[[Archivu:Cabeza de tortuga galápago.jpg|thumb|Detalle de la cara de ''[[Trachemys scripta elegans]]'', galápagu de Florida]]
La característica más importante del [[cadarma]] de les tortúes ye qu'una gran parte de la so [[columna vertebral]] ta soldada a la parte dorsal del cascu. La cadarma fai que la [[respiración]] sía imposible por movimientu de la caxa torácica; realízase principalmente pola contraccióncontraición de los [[músculu|músculos]] abdominales modificaos que funcionen de manera [[analoxía (bioloxía)|análogu]] al [[diafragma (músculu)|diafragma]] de los [[mamíferos]] y por movimientos de bombéu de la [[farinxe]].<ref name="Young">Young, J. Z. 1977. ''La vida de los vertebraos''. Editorial Omega, Barcelona, 660 pp. ISBN 84-282-0206-0</ref> Anque escarecen de dientes, tienen un [[Picu (zooloxía)|picu]] córneo qu'anubre'l so [[quexal]], paecíu al picu de les aves.
 
Al igual que tolos reptiles, les tortúes son animales [[ectotérmico]]s, lo que significa que la so actividá metabólica depende de la [[temperatura]] esterna o ambiental. Les tortúes camuden la piel; sicasí, a diferencia de los [[llagartos]] y [[Serpentes|culiebra]]s, facer adulces. Tamién camuden o esprenden los escudos del cascu, individualmente y aparentemente ensin un orde determináu.
Llinia 39:
== Tipu de güevu y desenvolvimientu embrionariu ==
 
Al igual que los güevos nos sos hermanos reptiles y de les Aves, los güevos de les tortúes tán arrodiaos por una membrana vitelina, trés capes d'albume y cutícula. Los güevos de les tortúes tienen un par de membranes de separación: una gruesa capa d'albúmina y la concha caliar. Estos güevos son asitiaos na tierra y son guaraos en condiciones naturales, onde tán espuestos a diverses condiciones como la temperatura y mugor relativo que pueden ser fundamentales pal desenvolvimientu previu del güevu y del embrión que dientro esti güevu ta desenvolviéndose. El güevu ye meroblástico telolecitico, que caracterízase por que la yema o'l polu animal atópase separáu del polu vexetal, y nel casu d'esti tipu de güevu solo estrémase pa formar los trés capes embrionaries el polu animal. Cabo destacar que'l desenvolvimientu de les tortúes, previu a la fertilización, pasa por un clivaje o división celular que se caracteriza por ser discoidal, formando un blastodermo. Esti blastodermo va dexar el desenvolvimientu de los trés capes xerminales, que depués se van a dar llugar a la formación del embrión.
Gracies a técniques avanzaes de bioloxía del desenvolvimientu podemos llograr mapes de siguimientu celular, nos cualos podemos siguir una celular de cualquier capa xerminal y determinar que texíu formara d'alcuerdu a la especificación de les célules que la componen. Nes tortúes tenemos:
 
* '''Ectodermo''': formación d'epidermis, celebru (SNC), cresta neural, escayu cordal.
 
* '''Mesodermo''': formación de músculos onde atopamos corazón somitas, cascu o espaldar, plastrón, notocordio.
 
* '''Endodermo''': formación de tubu dixestivu, fégadu, intestinos.
Llinia 139:
:Xéneru ''[[Proganochelys]]''†
 
== Les tortúes nes cultures del mundu ==.
 
[[File:Tortugas en el jardín botánico.JPG|thumb|Tortúes en xardín botánicu de la [[UNAM]], [[Méxicu]]]]
Les tortúes describir con frecuencia na cultura popular como criatures tolerantes, pacientes y sabies. Por cuenta de la so llarga vida, movimientos lentos y una apariencia engurriada, son un emblema de la [[llonxevidá]] y la serenidá en munches cultures alredor del mundu. Amás tienen un papel importante nes mitoloxíes del mundu, y de cutiu por cuenta de la so llonxevidá tán implicaes en [[mitos de la creación]] o s'utilicen como símbolos de la [[bioloxía marina]] y el [[ecoloxismu]].
 
Una de les más famoses fábules de [[Esopo]] ye la tortúa y la llebre, na cual l'autor fai énfasis na paciencia de la tortúa pa gana-y a la llebre. Los romanos nomaron [[Tortúa (formación)|tortúa]] a una formación defensiva asonsañando'l so cascu. En dicha formación, los escudos cubríen percima de los soldaos. Por estensión, una máquina medieval foi denomada tortúa.
Llinia 165:
<gallery>
Ficheru:Brockhaus and Efron Encyclopedic Dictionary b49 082-5.jpg|Dibuxos del [[Diccionariu Enciclopédicu Brockhaus y Efron]].
Ficheru:Haeckel Chelonia.jpg|''[[Kunstformen der Natur]]''. Llámina 89: Chelonia. <center>A la derecha</center> <center>indíquense</center> <center>los nomes</center> <center>científicos</center> <center>actuales.</center>
Ficheru:Haeckel Chelonia big spots.jpg|<small><center>'''1:''' ''[[Dermochelys coriacea]]''.</center> <center>'''2:''' ''[[Eretmochelys imbricata]]''.</center> <center>'''3:''' ''[[Hydromedusa tectifera]]''.</center> <center>'''4:''' ''[[Geochelone nigra]]''.</center> <center>'''5:''' ''[[Psammobates geometricus]]''.</center> <center>'''6:''' ''[[Dipsochelys dussumieri]]''.</center> <center>'''7:''' ''[[Chelydra serpentina]]''.</center></small>
Ficheru:Dermochelys coriacea Haeckel.png|<center>En detalle,</center> <center>la figura 1: <center>''Dermochelys coriacea''.</center>