Diferencies ente revisiones de «Códec»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 2:
Un '''códec''' ye un programa o dispositivu hardware capaz de codificar o decodificar una señal o fluxu de datos dixitales. Códec ye un acrónimo de ''codificador-decodificador'' o, menos comúnmente, ''compresor-descompresor''. El so usu ta bien estendíu pa la codificación de señales d'audiu y video dientro d'un formatu contenedor.
 
Describe una [[especificación]] desenvuelta en [[software]], [[hardware]] o una combinación de dambos, capaz de tresformar un arquivuarchivu con un fluxu de datos (''[[fluxu de datos|stream]]'') o una señal. Los códecs pueden codificar el fluxu o la señal (de cutiu pa la tresmisión, l'almacenaxe o'l cifráu) y recuperalo o descifralo de la mesma pa la reproducción o la manipulación nun formatu más apropiáu pa estes operaciones. Los códecs son usaos de cutiu en videoconferencias y emisiones de medios de comunicación.
 
La mayor parte de códecs provoca perdes d'información pa consiguir un tamañu lo más pequeno posible del arquivuarchivu destino. Hai tamién códecs ensin perdes (''lossless''), pero na mayor parte d'aplicaciones práctiques, pa un aumentu casi imperceptible de la calidá nun merez la pena un aumentu considerable del tamañu de los datos. La esceición ye si los datos van sufrir otros tratamientos nel futuru. Nesti casu, una codificación repitida con perdes a la llarga estropiaría demasiáu la calidá.
 
Munchos arquivos multimedia contienen tantu datos d'audiu como de vídeu, y de cutiu dalguna referencia que dexa la sincronización del audiu y el vídeu. Cada unu d'estos trés fluxos de datos puede ser remanáu con programes, procesos, o hardware distintos; pero por que estos ''streams'' sían útiles p'almacenalos o tresmitilos, tienen de ser encapsulados xuntos. Esta función ye realizada por un formatu d'arquivuarchivu de vídeu ([[Contenedor multimedia|contenedor]]), como [[.mpg]], [[.avi]], [[.mov]], [[.mp4]], [[.rm]], [[.ogg]], [[.mkv]] o [[.tta]]. Dalgunos d'estos formatos tán llindaos a contener ''streams'' que s'amenorguen a un pequenu xuegu de códecs, ente qu'otros son usaos pa oxetivos más xenerales.
 
Un ''endec'' ye un conceutu similar (pero non idénticu) pal hardware.
Llinia 35:
=== Codificación estadística ===
 
== VeaseVer tamién ==
* [[Códec d'audiu]]
* [[Códec de vídeu]]