Diferencies ente revisiones de «Diadema de Moñes»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q8355223
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 11:
Na mitoloxía asturiana esiste una hestoria similar, relativa a la mota que s'alluga na ilesia de Santiago d'Aguinu, en [[Somiedu]]. Originalmente, dichu mota pertenecía a una ''[[xana]]'', que vivía nuna de les fontes de la parroquia. Un día, un pastor, atraíu pol rellumu del oru, arrampuñó-y el mota y escapó corriendo. La ''xana'' foi tres él y empezó a arrodialo d'una nube negra, trupa y máxica. Entós, cuando taba yá a puntu d'algamar el pastor encamentar a Santiago de Aguinu diciendo ''"¡Santiagu d'Aguinu valmi, que pa ti ye lo que quiero!"''. Nesi momentu la xana detúvose y esclamó: ''"Porque dixiste eso, sinón el mayor piazu que quedaría de ti nun sería más grande que la cabeza d'un anfiler"''. Según la interpretación que Constantino Cabal ya Ignacio Abella dan a esti mitu, nesta hestoria se trasluce, como na de la bruxa Cerridwen, l'espedazamientu y renacencia míticos del pastor na matriz representada pol senu del calderu, nun procedimientu que ye albortáu felizmente pola intervención del santu.
 
Amás del calderu, otru motivu bien común na mitoloxía celta qu'apaez na diadema de Moñes ye'l de los ''páxaros del [[Paraísos celtes|Otru Mundu]]'': dichos animales son de cutiu mensaxeros del Más allá y encarnación de criatures feéricas y apaecen n'ensame d'hestories como la ''Enfermedá de Cú Chuláinn'', na que l'héroe dispara por fuerza a dos cisnes que resultaben ser ''sidhe'' (faes) amarutaes, o los viaxes de [[Brandán|San Brandán]] y [[Mael Dúin]] a les IslesIslles del Paraísu, nuna de les cualos atópense con páxaros que son encarnación d'ánxeles caídoso difuntos recién salíos del Purgatoriu. Nel folclor bretón y nel gallegu recueyen hestories de monxos (Yves, Ero de Armenteira) que, buscando algamar el Paraísu, entren en extasis al contemplar un paxarucu, y permanecen nesi estáu mientres sieglos. La vinculación ente los páxaros y el Más allá ta presente na mitoloxía asturiana, na que les cornejas y los cuervos son mensaxeros de la muerte, y les curuxes (''coruxas'') son aves nes que s'encarnen les bruxes.
 
Amás de los páxaros y los caballos, estremar na diadema la presencia de pexes de tamañu medianu que la mayoría de los especialistes identificaron con salmones de ríu. Dichu pez ye protagonista d'unu de los mitos más fascinantes conteníos nel Ciclu de Leinster: El del Salmón de la Conocencia. Según la tradición, nes fontes del ríu [[Boyne]] esistía un estanque máxicu que taba flanqueado por nueve ablanares que representaba al Árbol de la Conocencia. Un salmón aleteaba nel estanque, y dicíase qu'aquél que prindara'l salmón darréu dempués de qu'ésti comiera una de les ablanes máxiques facer cola conocencia universal. La druida Finneces esperó pacientemente mientres siete año hasta que tuvo llugar el feliz sucesu, pero cuando taba cocinando'l salmón, el mozu [[Fionn mac Cumhail|Fionn]] averar a él y comió por fuerza una porción de la so piel, lo que-y apurrió'l ''imbas forosnai'', el don de la inspiración.