Diferencies ente revisiones de «Haloalcano»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 35:
Nos [[años 1960|año sesenta]], los fluoroalcanos y bromofluoroalcanos pasaron a tar disponibles y fueron rápido consideraos ente los materiales más efectivos descubiertos pa la llucha contra'l fueu. Les primeres investigaciones con [[halón 1301]] fueron llevaes a cabu so los auspicios del exércitu estauxunidense, ente que el [[halón 1211]] foi, primeramente, desenvueltu principalmente nel Reinu Xuníu. A finales de la década de los 60 yeren estándar en munches aplicaciones onde l'agua y los estintores de polvu seco suponíen una amenaza d'estropiar el bien que pretendía protexese del fueu, incluyendo sales d'ordenadores, centros de telecomunicaciones, llaboratorios, museos y colecciones d'arte. De primeres en [[Buque de guerra|barco de guerra]], nos años 70, los bromofluoroalcanos, tamién progresivamente, llegaron a tar acomuñaos con una rápidu control de fueos graves n'espacios zarraos con un riesgu mínimo pal personal.
 
El trabayu n'alternatives pa los clorofluorocarbonos en refrigerantes empezó a finales de los años 1970, dempués que los primeros avisos de perxuiciu al ozonu [[Estratosfera|estratosféricu]] fueron publicaos na revista [[Nature]] en 1974 por [[Mario J. Molina|Molina]] y [[Frank Sherwood Rowland|Rowland]], (quien compartieron el [[Anexu:Premio Nobel de Química|Premiu Nobel de Química]] en 1995 pol so trabayu). Añediendo [[hidróxenu]] y creando hidrofluorocarbonos (HCFC), los químicos fixeron a estos compuestos menos estables na atmósfera inferior, dexándo-yos descomponese antes d'algamar la capa d'ozonu. Alternatives posteriores prescinden del cloru, creando hidrofluorocarbonos (HFC) con tiempos de vida inda más curtios na atmósfera inferior.
 
Nos entamos de la década de los 1980, los bromofluoroalcanos yeren d'usu común n'aeronaves, barcos y vehículos grandes amás d'instalaciones informátiques y museos. Sicasí, empezar a sentir esmolición sobre l'impactu de los cloroalcanos y bromoalcanos sobre la [[capa d'ozonu]]. La [[Convención de Viena sobre la Protección de la Capa d'Ozonu]] de 1985 nun cubrir los bromofluoroalcanos yá que se pensaba, naquel momentu, que la descarga d'emerxencia de los sistemes d'estinción yera demasiáu pequena en volume pa producir un impactu significativu como p'acutar el so usu, siendo amás tamién importantes pa la seguridá de les persones.