Diferencies ente revisiones de «Königsberg»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 3:
|nome completu = Königsberg
|nome orixinal = Königsberg
|unidá = [[Anexu:Ciudaes de la Lliga Hanseática|Ciudá Hanseática]]
|bandera = Hanse Königsberg.png
|escudo = Koenigsberg Wappen 2000 v01.jpg
Llinia 65:
==Cultura y sociedá==
 
Königsberg foi'l llugar de nacencia del matemáticu [[Christian Goldbach]] y l'escritor [[Y. T. A. Hoffmann|Hoffmann]], según la casa del filósofu [[Immanuel Kant]], que vivió ellí tola so vida y nunca viaxó más de diez milles (16 km) de distancia de la ciudá. Kant entró na universidá de Königsberg a los 16 años y foi nomáu catedráticu de metafísica en 1770, a la edá de 46. Mientres trabayaba ellí publicó'l so ''[[Crítica de la razón pura]]'' (argumentando que la conocencia surde de l'aplicación de conceutos innatos a la esperiencia sensorial) y la so metafísica de la moral que sostien que la virtú adquirir pol cumplimientu del deber pol so propiu bien. En 1736, el matemáticu [[Leonhard Euler]] usó la disposición de les pontes y de les islesislles de la ciudá como base pal problema de los siete pontes de Königsberg, lo que llevó a les cañes matemátiques de la topoloxía y teoría de grafos. Nel sieglu XIX Königsberg foi'l llugar de nacencia del matemáticu [[David Hilbert]].
 
El dialectu faláu pola mayoría de los ciudadanos yera prusianu, agora una llingua morrebunda. Sigue habiendo xente que lo fala, pero son persones d'edá avanzada y atópase en víes de desapaición.
Llinia 99:
==Fortificaciones==
 
Les fortificaciones de l'antigua capital de Prusia Oriental Königsberg (güei Kaliningrado) consten de numberoses muralles, fuertes, baluartes y otres estructures. Componen el Primeru y la Segunda Petrina Defensiva, construyíu en 1626-1634 y 1843-1859, respectivamente. Los 15 metros d'espesura de la Primer Petrina foi alzáu por cuenta de la vulnerabilidá de Königsberg mientres les guerres polacu-suecu. La Segunda Petrina construyir en gran midida nel llugar de la primera, que taba nun mala traza. La nueva petrina incluyida doce baluartes, trés revellines, siete banco d'escombros y dos fortaleces, taba arrodiáu por un foso d'agua. Diez puertes de lladriyu sirvieron como entraes y pasaxes al traviés de les llíneesllinies defensives y taben forníos con pontes móviles.
 
== Personaxes destacaos nacíos en Königsberg ==
Llinia 159:
|}
 
== VeaseVer tamién ==
 
* [[Kaliningrado]]
Llinia 171:
 
== Notes y referencies ==
{{Listarefllistaref}}
 
== Enllaces esternos ==