Diferencies ente revisiones de «Mary McAleese»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 16:
| partíu = [[Fianna Fáil]]
}}
'''Mary Patricia McAleese''' (en [[Idioma irlandés|irlandés]]: '''Máire Pádraigín Mhic Ghiolla Íosa'''), nació en [[1951]] en [[Irlanda del Norte]], ye una abogada, periodista y primer vicerrectora católica de la Universidá de Queens de [[Belfast]]. Foi candidata del [[Fianna Fáil]] a la Presidencia de la [[República d'Irlanda]] y, col sofitu del [[Sinn Féin]] , trunfó en diches eleccioneseleiciones el [[30 d'ochobre]] de [[1997]], col 45,2% de los votos.
Foi presidenta d'Irlanda ente 1997 y 2011 dempués de ser reelecta en 2004 ensin que se presentara candidatu de la oposición.
 
Llinia 23:
En 1997 McAleese venció al [[Taoiseach]] [[Albert Reynolds]] nuna elección interna del partíu pa determinar la nominación presidencial irlandesa del [[Fianna Fáil]]. Munches comentaristes criticaron la decisión del Fianna Fáil de nomar a McAleese alegando que la elección d'una católica de Belfast podría estropiar les relaciones col Reinu Uníu. En 1990 el periodista y comentarista de derecha Eoghan Harris referir a ella como una bomba de tiempu tribal¨.
 
Los sos oponentes nes eleccioneseleiciones presidenciales de 1997 fueron Mary Banotti del Fine Gael, Adi Roche del [[Partíu Llaborista (Irlanda)|Partíu Llaborista]] y dos candidatos independientes: Dana Rosemary Scallon y Derek Nally. Nestes eleccioneseleiciones venció McAleese col 45.2% de los votos na primer vuelta. Mientres la segunda y última vuelta salió favorecida frente a Banotti con 58.7% de la preferencia del electoráu. El 11 de payares de 1997, convertir na octava presidenta d'Irlanda, la primera na hestoria mundial en qu'una muyer asocede a otra muyer como Xefe d'Estáu electa.
 
Los primeros siete años de mandatu de mary McAleese terminaron en payares de 2004, pero anunció'l 14 de setiembre d'esi añu qu'aspiraría a un segundu términu nes eleccioneseleiciones presidenciales de 2004. Dempués del fracasu d'otros candidatos n'asegurar el sofitu necesariu pa una nominación, la presidenta incumbente nun tuvo oposición y foi declarada electa'l 1 d'ochobre. El so segundu mandatu empezó'l 11 de payares. Los altos índices d'aprobación de McAleese considérase como la razón pa la so reelección ensin oposición d'otros partíos políticos pa evitar los costos (políticos y financieros) de competir nuna elección que fuera bien difícil ganar.
 
McAleese dixo qu'el lema de la so presidencia ye ¨construyendo pontes¨. La primer norirlandesa en convertise en Presidenta d'Irlanda ye una visitante regular d'Irlanda del Norte onde ye bien recibida pola mayoría de dambes comunidaes. McAleese ye tamién almiradora de la [[Isabel II del Reinu Uníu|Reina Isabel II]], a quien conoció cuando foi Pro-Vice Canciller de la Reina. Díxose qu'una de les sos mayores ambiciones personales ye ser la anfitriona de la primer visita d'un Xefe d'Estáu británicu a la [[República d'Irlanda]].
Llinia 34:
 
== Referencies ==
{{listarefllistaref}}
 
== Enllaces esternos ==