Diferencies ente revisiones de «Mecanismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 19:
 
===Pares cinemáticos ===
Reuleaux llama les conexones ideales ente los enllaces de [[par cinemáticu]]. Fixo una distinción ente los pares más altos que se diz que tienen la llíneallinia de contactu ente los dos eslabones más baxos y pares que tienen la área de contactu ente los eslabones. J. J. Phillips, Llibertá'' en Maquinaria'', [[Cambridge University Press]], 2006 amuesa qu'hai munches maneres de construyir pareyes que nun encaxar nesta clasificación simple.
 
'''Par baxu:''' Un par inferior ye un conxuntu d'enllaces ideales que la so restricción rique una curva o superficie nel cuerpu en movimientu caltener contactu con una superficie curva o nel cuerpu fixu o un planu nel cuerpu en movimientu. Tenemos los siguientes casos:
* Un par de revolución, o conxuntu articuláu, rique una llíneallinia nel cuerpu en movimientu a permanecer co-llineal con una llíneallinia nel cuerpu fixu, y un planu perpendicular a esta llíneallinia nel cuerpu en movimientu caltener contactu con un planu perpendicular similar nel cuerpu fixu. Esto impon 5 restricciones sobre'l movimientu relativu de los enllaces, que poro, tien un grau de llibertá.
* Una [[articulación mecánica|articulación prismática]], o deslizador, que rique qu'una llíneallinia nel cuerpu en movimientu permaneza co-llineal con una llíneallinia nel cuerpu fixu, y un planu paralelu a la llíneallinia del cuerpu en movimientu caltener contactu con un planu en paralelu a la llíneallinia del cuerpu fixu . Ello impon cinco restricciones sobre'l movimientu relativu de los enllaces, que polo tanto tien un grau de llibertá.
* Una [[articulación mecánica|articulación cilíndrica]] rique qu'una llíneallinia nel cuerpu en movimientu permaneza co-llineal con una llíneallinia nel cuerpu fixu. Ye una combinación d'una articulación de xiru y una xunta esnidiosa. Esta articulación tien dos graos de llibertá.
* Una [[Rótula (mecánica)|xunta esférica]] o esférica, rique qu'un puntu nel cuerpu en movimientu caltenga contactu con un puntu nel cuerpu fixu. Esta articulación tien tres grado de llibertá.
* Una xunta plana rique qu'un planu nel cuerpu en movimientu caltenga contactu con un planu nel cuerpu fixu. Esta articulación tien tres grado de llibertá.
 
'''Pares cimeros:''' Xeneralmente, un par más altu, llinda'l contactu ente un puntu o una llíneallinia . Por casu, el contactu ente una lleva y el so siguidor ye un par más altu llamáu ''lleva conxunta.'' De la mesma, el contactu ente les curves envolventes que formen el mallado dientes de dos engranajes son articulaciones de [[lleva]].
 
=== Graos de llibertá ===
Llinia 50:
:<math>j_2\,</math>, númberu d'uniones (pares) qu'esanicien 1 graos de llibertá.
 
== VeaseVer tamién ==
 
* [[Cinemática directa]]