Diferencies ente revisiones de «Biblioteca Apostólica Vaticana»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencia
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-arquivos +archivos)
Llinia 18:
* '''Pre-Laterana''': los entamos de la biblioteca, correspondientes a la primer etapa de la hestoria de la Ilesia, primero que s'instalara nel [[Palaciu de Letrán]]. Bien pocos llibros correspuenden a esta etapa.
* '''Laterana'''. Empecípiase cuando llibros y manuscritos guardar nel Palaciu de Letrán, y enllargar hasta finales del sieglu XIII, mientres el papáu de [[Bonifacio VIII]].
* '''Aviñón'''. Mientres esti periodu tuvo llugar una importante crecedera de les colecciones de llibros y arquivosarchivos de los papes que moraron en [[Aviñón]], ente la muerte de Bonifacio VIII y 1370, cuando retornó a Roma la see papal.
* '''Pre-Vaticana'''. Ente 1370 y 1447 la biblioteca esvalixóse, quedando partes en Roma, en Aviñón y n'otros llugares.
* '''Vaticana'''. Etapa actual, empecipiada en 1448, cuando la biblioteca treslladar al Vaticanu.
Llinia 31:
Mientres el sieglu XVIII, la biblioteca arriquecióse tamién con nueves alquisiciones y surdió el primer proyeutu de publicar un catálogu completu de los manuscritos de la biblioteca. Sicasí, namái llegaron a publicar trés de los venti volumes proxectaos. A finales del sieglu dalgunos llibros tuvieron de ser apurríos como tributu de guerra a la Francia napoleónica, magar la mayoría fueron restituyíos cola derrota de [[Napoleón]], en 1815.
 
Güei la biblioteca curia más de 1.600.000 llibros antiguos y modernos, de los cualos 8.300 son [[incunable]]s, más de 150.000 manuscritos y documentos d'arquivosarchivos ensin cuntar 100.000 documentos impresos y fragmentos, 300.000 monedes y medayes y 20.000 oxetos d'arte.
 
El [[Archivu Secretu Vaticanu]], que foi dixebráu de la biblioteca a empiezos del XVII, contién unos 150.000 volumes.