Diferencies ente revisiones de «Västerås»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo apostrofación
m Correición de topónimos
Llinia 6:
La ciudá atópase arredolada por vastos montes de coníferes al norte, este y oeste, dexando al sur el [[llagu Mälar]] col qu'hai conexón marítima hasta'l [[mar Bálticu]]. L'altitú na ciudá asitiar ente 40-60 m sobre'l nivel del mar con un máximu de 65 m. El paisaxe ye de roca primaria bien planu y bien sedáu nel que s'alternen campos, montes y llagos. Coles mesmes dientro de la área metropolitana atópase'l [[ríu Svartån]] que desagua nel llagu [[Mälaren]] onde s'atopen tres árees portuaries: al suroeste, el puertu Industrial y comercial destináu al tresporte marítimu; y al sur y suroeste dos puertos que conformen la área recreativa más grande d'Escandinavia destinada a esta actividá.
 
La forma de la ciudá ye concéntrica y ye travesada d'este a oeste pela autovía Y-18 (Estocolmo-Gotemburgu) dexar una curtia distancia ente los suburbios y el centru. La rede de carril bici ye bien estensa contabilizándose casi 300 km. Tán compuestos principalmente de carriles separaos de la vía automovilística a lo llargo de lo cual los usuarios percorrer pueden llargues distancies d'un estremu a otru.
Identifíquense 8 parques o zones verdes afitaes asitiaes na ciudá como son el Xardín Botánicu, el Djäknebergets, La Fonte Master; Rudbeck Park; Parque de la Ciudá (parque de la Ciudá en Västerås central); Tessinparken; Utanbyparken (Un pequenu parque con plantíos perennes); y el Vasa Park.
 
Llinia 32:
 
== Economía ==
=== Industria ===
En 1891 la Casa de la turbina, una pequeña presa hidroeléctrica foi construyida en Svartån nel centru de Västerås. Esto o fixo ANIMA ASEA, un gran fabricante d'equipos d'enerxía eléctrica, pa concentrar les sos operaciones en Västerås. Dempués de la fusión en 1998 cola compañía d'enerxía nuclear Brown, Boveri & Cie, ASEA convertir en ABB. Como resultancia, Västerås foi'l llugar de la so see.
 
Llinia 65:
* [[Maria Bonnevie]], actriz.
* [[María Montazami]], personalidá de la televisión.
* [[Markus Oscarsson]], medallistamedayista d'oru olímpico en canotaje 2004.
* [[Mattias Andréasson]], cantante y miembru de Y.M.D.
* [[Mikael Backlund]], xugador de ḥoquei sobre xelu.