Diferencies ente revisiones de «Aruba»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- de marzo + de marzu)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-#el +los )
Llinia 16:
La islla de Aruba foi conquistada polos [[Países Baxos]], pola Compañía Neerlandesa de les Indies Occidentales, en [[1636]]; y caltuvo el so control, por casi dos sieglos.
 
En [[1805]], mientres les Guerres Napoleóniques, #ellos [[Inglaterra|ingleses]] caltuvieron de volao el control de la islla hasta [[1816]], cuando foi devuelta a los [[Países Baxos]].
[[Ficheru:Wilem_tower.JPG|izquierda|miniaturadeimagen|200x200px|La torre de Guillermo III en Oranjestad]]
El pioneru políticu y iniciador de les revoluciones n'América, el xeneral Francisco de Miranda nel so intentu d'enfusar a tierra venezolana poles mariñes de Coru, llega en 1806 a Aruba con 200 a 300 homes ya imprime nel so barcu una proclamación empobinada a los habitantes de Aruba, na cual menta a Guillermo d'Orange, [[George Washington]], Pelópidas y Dion.
Llinia 66:
 
=== Etnies ===
La mayoría de la población ye descendiente de #ellos españoles y neerlandeses qu'apoderaron la islla y de población negra, xuntu colos arahuacos, que yeren los nativos de la islla y que fueron dexaos nel llendo y la ganadería na dómina de dominación neerlandesa. A pesar de que nun esisten indíxenas arahuacos anguaño, l'heriedu étnicu ye bien visible, siendo una de les más fuertes nel Caribe. Apocayá llegaron inmigrantes d'América Continental y de les islles del Caribe en busca de trabayu. Na islla conviven persones de 40 distintes nacionalidaes.
 
=== Idiomes ===
Llinia 175:
 
=== Béisbol ===
Nesta islla, al igual que na cercana [[Venezuela]] y dellos países caribeños como [[Puertu Ricu|Puertu Ricu]], [[República Dominicana]] y [[Cuba]], el deporte más popular ye'l [[béisbol]] y depués sígen-y #ellos so derivaos (el sóftbol, por casu). La islla tien el so propiu equipu nacional de béisbol, dalgunos de los sos xugadores participaron nel clásicu mundial de béisbol como integrantes de la seleición de béisbol de los Países Baxos.
 
=== Fútbol ===