Diferencies ente revisiones de «Muséu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Correición de nomes propios
Llinia 26:
Los escritores [[llatín|llatinos]] señalen la esistencia d'un significáu adicional de "muséu". Tou paez indicar qu'asina llamaben na [[Edá Antigua|antigüedá]] romana a unos covarones con unes característiques especiales, y que, asitiaes dientro de les villes, los sos propietarios utilizar pa retirase a meditar.
 
Les primeres colecciones del arte atopar nos [[peristilo]]s de los templos antiguos. [[Delfos]], la ciudá de los oráculos, gloriar de tener una ayalga d'esta especie partíu en tantes sales como diversos pueblos había: el templu de Juno en [[Samos]] y la [[Acrópolis d'Atenes]] taben llenos d'obres maestres del arte. El socesores de [[AlejandroAlexandru MagnoMagnu]] esforciar n'axuntar escultures de toes clases. Con elles faíen más fachendoses les sos marches de trunfu y amás emplegar nel embellecimiento de les sos capitales: l'arte, nestes ocasiones, daba vida y movimientu al cuadru.<ref name="Enci">''Enciclopedia moderna: diccionariu universal.'' Francisco de P. Esmorniáu. 1851</ref>
 
[[Roma antigua|Roma]] siguió esti exemplu. Les imáxenes de los dioses de los pueblos vencíos formaron parte del cortexu del vencedor y vinieron nel mesmu llugar que los prisioneros. Ente los emperadores romanos, [[Ñerón]] fixo venir de Delfos 500 estatues p'afatar el so palaciu imperial y aumentar el luxu y la pómpara del mesmu. Tou esto, sicasí, nun formaba entá lo que llamamos güei un muséu. Los edificios públicos y los palacios taben afataos con muncho gustu. L'arte entemecíase ellí cola naturaleza viva.
Llinia 79:
 
=== Museos históricos ===
Los Museos Históricos o d'Hestoria son toos aquellos que que les sos colecciones fueron concebíes y presentaes dientro d'una perspectiva histórica. Dalgunos cubren aspeutos especializaos como los relativos a una llocalidá determinada, ente qu'otros son más xenerales. Estos museos contienen una variedá d'oxetos, incluyíos los documentos, artefactos de too tipu, arte, oxetos arqueolóxicos. Los museos d'antigüedaes tán más especializaos nos afayos arqueolóxicos.
 
Según la UNESCO, «nesta categoría tán entendíos los museos, les viviendes y los monumentos históricos de los museos al campu que remembren o ilustren ciertos acontecimientos de la hestoria nacional».
Llinia 134:
 
#Los museos, frutu d'una nueva presión social, pasaron de ser meros depósitos, contenedores d'unes ayalgues dignes de devoción, a esixi-y -yos una dinámica viva, cambiante, renovadora. Nun valen yá esposiciones que permanecen inmutables nel tiempu sinón que la [[sociedá]] demanda novedaes, tantu espositives como no tocante al conteníu d'estes. Ello provocó que dexen de ser lo estáticos que fueron antaño.
#Otru aspeutu fundamental que na actualidá fueron incorporando los museos ye'l so valor didácticu, la proyección educativa que s'esprende de la so visita. Munchos son los departamentos y gabinetes de didáctica apaecíos coles mires d'espublizar el conteníu de les colecciones. La publicación de testos didácticos, la incorporación de nuevos y meyor preparaos educadores, la organización dende'l muséu de seminarios, cursos, congresos... ye un reflexu de too ello. «Recomponiendo'l filo que traviesa tola hestoria moderna de los museos, damos cuenta de que tanto güei como nos sieglos XIX y XX, lo que xustifica n'última instancia la institución de los museos ye'l so compromisu permanente cola educación. La educación ye consubstancial a la institución llamada muséu». (BALLART, J., 2007: 215-216).
#Imprescindible ye tamién la dimensión científica que d'él s'esprende. Les investigaciones que nellos se realicen traducir n'ensame de publicaciones de calter científicu, en revistes periódiques, [[monografíes]], etc.
#Per otru llau, frutu d'esa presión social, la participación de los visitantes ye cada vez mayor. Les nueves tecnoloxíes,<ref name="Públicu">{{cita web |url= http://www.publico.es/cultures/266189/el futuru-de-los museos-esta-en-les redes sociales |títulu= El futuru de los museos ta nes redes sociales |editorial= [[Públicu (España)|Públicu]] |fechaacceso= 24 de febreru de 2011}}</ref> especialmente les audiovisuales, tán cobrando una importancia hasta apocayá inesistente como mediu d'espardimientu y conocencia. Y un papel crucial nesti sentíu son les páxines web de los distintos museos, cada vez más completes, con mayor númberu d'aplicaciones y con un curiosu especial al ser accesibles dende cualquier llugar con conexón a [[internet]]. Curiosu que per otra parte nun va suplir enxamás l'asistencia en persona a una bona colección museográfica.
Llinia 141:
== Muséu como mediu de comunicación ==
[[File:Centro Cultural Británico - Galería de Arte John Harriman Miraflores.JPG|thumb|250px|Historiadora del arte esplicando'l conteníu y significáu d'una amuesa de pintures a estudiantes de primaria.]]
El muséu ye unu de los axentes d'espardimientu directu y tien de ser tomada en cuenta pola so importancia col contactu y la presencia física d'éstos col públicu, yá que se rellacionen al traviés de les esposiciones, los departamentos en promoción cultural, los servicios educativos y les relaciones públiques; amás nun pueden escaecer la variedá de públicos que les visita, los sos intereses y capacidaes de recepción, por eso al traviés d'encuestes, entevistes y siguimientu de trayectoria, evalúense les esposiciones de los museos, pretendiendo poder ameyorar y dar respuesta a les moliciones de los visitantes.<ref>{{cita llibru|títulu=Universum. El muséu como mediu de comunicación|url=http://132.248.9.195/pd2000/283068/Index.html|fechaacceso=17 de payares de 2016|editorial=Tesis UNAM|páxines=215|apellíos1=Rendón García,|nome1=Magda Lillalí}}</ref>
 
El muséu ye un mediu de comunicación que pon en conocimiento información al receptor, que nesti casu ye'l visitante, o meyor dichu los visitantes, coles sos diferencies, tantu de formación académica como d'intereses.
 
Diz Rendón García, nel ''Universum. Muséu como mediu de comunicación''' que'l muséu dexó de tener como únicu oxetivu al ser una institución que caltién los oxetos, que los estudia y esibe por que la xente ver, pa demostrar que ye un mediu de comunicación, que confronta los códigos de cada persona, los sos valores y produz un cambéu sobre les bases de los sistemes de valor propiu y ayenu, les colecciones por casu, de les conocencies humanes, yá sían artísticos, hestóricos, científicos y técnicos, sinón que tamién ye un mediu de comunicación que nos tresmite esta conocencia, siendo parte de la educación non formal y que busca contribuyir al desenvolvimientu de la sociedá.
 
Ye importante tener en cuenta que nos museos llevar a cabu'l procesu de comunicación, onde'l muséu ye la fonte, l'emisor ye'l curador col artista, la esposición ye la canal y el mensaxe ye la obra o l'oxetu espuestu y el receptor ye'l visitante, quien retroalimenta coles sos conocencies, les sos opiniones, les sos participaciones y hasta l'espardimientu d'estos museos.