Diferencies ente revisiones de «Ermu»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m Correición de topónimos (cartafueyu)
Llinia 6:
Alternativamente, tamién se define '''ermu''' como un ''terrenu que nun pue dar frutu, que nun pue dar collecha, despobláu''. Según esta definición, tamién son ermedales, otros climes más fríos como l'árticu o la tundra, magar que lo avezao ye rellacionar ermu con climes caldios y enllenos de [[sable]].
 
Al aviesu de lo que la xente camienta sobro l'ermu o desiertu, nun suel ser too sable, l'ermu del [[SáharaSáḥara]] por exemplu, namái un 22% del terrenu ta ocupáu peles dunes y el [[sable]], mientres que la [[llera]] y la grava representen el 68%. El 10% restantes son montes.
 
Tien reputación nun abellugar vida, pero eso depende de la clas d'ermu; en munchos hai vida abondo, la vexetación adáutase al pocu mugor y la fauna escuéndese pel día pa caltener esti mugor. Los ermedales representen la zona orográfica más grande del [[planeta]]: la so superficie total ye de 50 millones de [[quilómetru cuadráu|quilómetros cuadraos]], alrodiu d'un terciu de la superficie terrestre.
 
Gran parte de los ermos allúguense en zones carauterizaes poles altes presiones constantes, condición que nun favorez la lluvia. Ente los ermos d'estes zones podemos solliñar: el '''SáharaSáḥara''' y el de '''Kalahari''' n'[[África]] y los ermos d'[[Australia]].
 
== Climes desérticos ==