Diferencies ente revisiones de «Antonio Abad»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"Mariña" +"Costa"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Santo Catalina +Santa Catalina)
Llinia 58:
* En [[Arquillos]] (Xaén), el patrón ye san Antón. El víspora de la festividá, el día 16 de xineru, y siguiendo una perantigua tradición, l'alcalde de Arquillos, postráu ante los pies del santu, fai la solemne promesa de que tola población va guardar ayunu y astinencia pa estima-y la so milagrosa intercesión na epidemia de [[roxura]] del añu 1885. Namá "el pelotero", xoya del folclore de la provincia jiennense, ye una figura característica d'esta fiesta que se dedica a danciar, correr y azotar selemente'l llombu de los participantes con un llátigu en que la so punta suspender una alpargata vieya, ta llibre de la penitencia. Esti personaxe, afatiáu con un folgosu pantalón blancu de llenzu y chaquetu afatáu con grueses borlas coloraes, representa al diañu que con tanta insistencia tentó al santu nel desiertu. Son característicos d'estes feches los sabrosos Periconos de San Antón.
 
* En [[Xaén]], la nueche del [[16 de xineru|16]] al [[17 de xineru]] realícense lumbres por tola ciudá n'honor a San Antón, nes que se suel comer calabaza y rosetas, beber vinu de la tierra en bota y cantar [[melenchón|melenchones]]. Estes aliméntense col abondosu ramón de la fradadura del olivar próximu a la ciudá. Una fiesta popular de les más antigües de la capital y remóntase a los sieglos posterior a reconquistar. Cabo destacar les vistes, dende la cruz nel cercanu cuetu de SantoSanta Catalina, de la ciudá chiscada de lumbres y fogueres. Los distintos barrios compiten en tamañu, organización y singularidá de la so lumbre. Esa mesma nueche celebra la [[Carrera Urbana Internacional Nueche de San Antón]], na qu'el corredores percuerren les sos empinaes cais, (9,5 [[km]] aprox.), arropaos poles [[antorcha]]s que lleva'l públicu mientres tol percorríu y n'especial nel so tramu final. Un dichu bien antiguu de la ciudá ye qu'hasta San Antón pascues son.
* En Arjonilla (Xaén) la tarde del 16, los vecinos del pueblu lleven a les sos mascotes y animales domésticos a bendicir a la parroquia del pueblu.La nueche del 16 al 17 realícense les "Candeles de San Antón" típiques, con cañes de olivo del términu municipal, onde se canten cantares populares, los mozos del pueblu "salten les candeles" y axúntense los vecinos pa beber un bon vinu, y comer migues con chorizu y aceitunes.
* Otra de les ciudaes con más tradición nes lumbres de San Antón ye [[Jódar]] costume yá documentada nel sieglu XVII y onde ye costume que los neños fumen pitos de [[matalahúva]] mientres se tastien los productos típicos de la matanza alredor de les lumbres.