Diferencies ente revisiones de «ITER»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-Bruseles +Bruxeles)
m correiciones
Llinia 13:
== Socios ==
 
Les socios d’estid'esti momentu del consorciu yeren: [[Xunión Europea]], [[Rusia]] (en reemplazu de la [[Xunión Soviética]]),[[Estaos Xuníos]] (entre 1999-2003 decidió non participar), [[Xapón]], [[China]] (dende febreru 2003), [[Corea del Sur]] (dende mayu 2003) e [[India]] (dende avientu 2005). Entre 1992-2004 participó [[Canadá]].
El 21 de mayu de 2006 s'anuncia que físicos dellos Estaos Xuníos llograron pasar uno dellos problemes de la fusión nuclear fiendo usu del modelu Tokamak, el fenómenu llamáu mudos atopados nel borde, o ELMs (poles sos sigles n’inglés) que faria una erosión del interior del reactor, obligando a xu reemplazu frecuentemente.
 
Llinia 21:
== Seleición de la sede ==
Dúrante'l procesu pa definir el llugar del centru d'investigación y del futuru reactor de fusión se presentaron barios inconvenientes. Dúrante'l mes de payares esiste una llucha entre [[Francia]] y [[España]] pola obtención de la candidatura de la [[Xunión Europea]] p'asitiar l'ITER. La opción española tres escartar dalgunes foi Vandellós. El 26 d'avientu de 2003, s'elixe finalmente la candidatura de [[Cadarache]] como la opción de la UE. N’avientu de 2003 los seis miembros no pudieron decidise entre asitialu en [[Francia]] o en [[Xapón]]. Al paecer, por circunstancies polítiques los [[Estaos Xuníos]] tuvieron escontra de la candidatura de [[Francia]] (presumiblemente pola xu negativa a apoyar l’invasiónl'invasión d'[[Iraq]] de 2003), lo cuál dificultó la decisión definitiva.
Se llegó a plantegar la posibilidá de que la [[Xunión Europea]] siguiese adelante col proyeutu ensin [[Xapón]] y [[Estaos Xuníos]]. Esto foi suxerido pola Comisión Europea y por [[Francia]], que contaben con que l'aportación d'estes dos países podría sustituise cola entrada de nuevos socios y con aumentos de los países de la Xunión Europea. S'había anunciáu que India, Suiza y [[Brasil]] tarían dispuestos a participar nel proyeutu européu.