Diferencies ente revisiones de «Unidá»

4 bytes desaniciaos ,  hai 16 años
ensin resume d'edición
Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Llinia 1:
[[Imaxen:Unidá mani lletres 2007.jpg|thumb|350px|Unidá na manifestación del día de les lletres de 2007]]
'''Unidá''' ye una federación de partíos formada por [[Izquierda Asturiana]], [[Asturianistes]], militantes vinientes d'[[Andecha Astur]] y polos partíos locales [[Andecha por Carreño]], Andecha por Corvera y [[Asturianistes por Nava]], amás ta perfaciendo d'una riestra de formaciones locales yá col nome d'Unidá como [[Unidá-Avilés]] o [[Unidá-Xixón]].
 
Esta organización ye de calter [[nacionalismu asturianu|nacionalista asturiana]], d'[[esquierda]] y [[ecoloxismu|ecoloxista]], pa les elleiciones autonómiques y municipales de mayu de [[2007]] presentose como coalición con otru partíu más [[Los Verdes-Grupu Verde]] qu'abandonaría la formación meses depues.
 
La coalición constitúiase definitvamentedefinitivamente n'abril de 2007. Nel mesmu mes presentaren oficialmente al so candidatu a la [[Xunta Xeneral del Principáu d'Asturies|Xunta Xeneral]], el reconocíu escritor y mélicu psiquiatra [[Ignaciu Llope]]. Asinamesmo, marquen les llinies xenerales del so alcuerdu programáticu, qu'incluyíen la defensa de la llingua, cultura ya identidá asturiana; la llucha escontra la crisis económico y llaboral que carez Asturies, asina como la corrupción a dellos niveles y los atentaos ecolóxicos que creyen qu'entama'l gobiernu actual; y, en xeneral, la implantación d'un nuevu modelu de desendolcu territorial, a partir d'un [[Estatutu d'Autonomía]] nuevu que suponga un enanche curioso en comparanza col actual, y que consideren imprescindible, amás d'un apueste por una opción que dea continuidá a una unidá que creyen que'l nacionalismu asturianu d'esquierda necesitaba dende va años.
 
Los sos resultaos nes elleiciones municipales y autonómiques de 2007 foron modestos: 4.119 votos (0,7%)<ref>[http://www.eleccionesasturias2007.es/do/res/es/30337.html Resultados de las elecciones autonómicas de 2007 en Asturias]</ref> siendo entá asina los meyores resultaos algamaos nunca por una formación [[nacionalismu asturianu|nacionalista asturiana]]. D'otra miente, nes elleiciones municipales, la coalición, gracies a les sos agrupaciones locales, obtuvo cuatro conceyales: dos en Nava (Asturianistes por Nava), ún en Carreño (Andecha por Carreño) y otru en Piloña (IAS-Asturianistes), onde un pautopautu de gobiernu otorgó amás a la formación trés conceyalíes y la tenencia d'alcaldía. Estos tamién son los meyores resultaos algamaos nesti ámbitu por una opción política d'esti calter.
 
==Hestoria==
Llinia 12:
La federación de partios UNIDÁ ye'l resultáu d'ún de los preseos que taba guetando un ampliu seutor del nacionalismu asturianu. Dende la creyación d'Andecha Astur y un añu dempues Izquierda Asturiana (IAS), dambes formaciones polítiques taben lluchando por un mesmu espaciu politicu.
 
Pela so parte IAS, intenta enanchar el so campu d'aición al xuntase con [[Izquierda Nacionaliega d'Asturies]] (INA) y el [[PCPE]], nun bloque nueu nomáu [[Bloque de la Izquierda Asturiana]] (BIA) que nun finó de cuayar polos probetayos resultaos algamaos nes elleiciones que se presentaren y al naguar una parte del mesmu encabezada por [[RafaRafael Palacios]] por xuntase con [[Izquierda Xunida]] (IX) no qu'a la postre sedría'l [[Bloque por Asturies]].
 
Dambes organizaciones polítiques (AA y IAS) teníen na so militancia un seutor que puxaba pola xuntanza de les dos organizaciones que de mano yera aínda ermu, pero que col pasu del tiempu foi faciendose mayoritariu.
197 380

ediciones