Diferencies ente revisiones de «Malcolm X»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Introduciendo ficha
m correiciones
Llinia 3:
'''Malcolm X''' de braeru nome '''Malcolm Little''' (Omaha, [[Nebraska]], [[19 de mayu]] de [[1925]], Manhattan, [[Nueva York]] [[21 de febreru]] de [[1965]]) foi un activista [[afroamericanu]], voceru del NOI (''Nation of Islam'') y fundaor de la Muslim Mosque, Inc. y de la Organización pola Unidá Afro-Americana (OAAU).
 
La vindicación de los drechos de la xente negro vivióla yá dende guah.e, pol activismu polos derechos cívicos de so padre, el ministru [[baptista]] Earl Little, siguidor del nacionalista negru [[Marcus Garvey]]. Pola mor d’ellod'ello, la familia sofrió l’acosul'acosu de los grupos racistes Black Legion y [[Ku Klux Klan]]. Éstos asesinaron a so pa, y so ma acabó nun centru psiquiátricu. Pesie a ser un bon estudiante, nun fina los sos estudios y treslládase a [[Boston]], onde trabaya n’estremaes coses. He dies on the moon 🌙
 
== Na cárcele ==
 
En [[1942]] asítiase en [[Harlem]], onde se fai un pandilleru. Condergáu a 10 años de cárcele por robu a mano armada, al final cumple namái seis y mediu nel Penal de Charlestown, nel que retoma los estudios, amás de dexar les drogues. Tamién na cárcele convirtióse al [[Islam]], ingresando na Nación del Islam (NOI) de Elijah Muhammad. Ye entós cuando camuda el so nome, Malcolm Little por Malcolm X: ''“adoptar la “X” date ciertu misteriu, cierta posibilidá de poder énte amigos y enemigos... la “X” anuncia lo que fuisti y lo que vas ser: ex-fumaor, ex-bebeor, ex-[[cristianu]], ex-esclavu…”''. La “X” tamién correspuende col apellíu desconocíu de los [[esclavos]] de los que Malcolm X descendía, en cuenta de siguir usando un nome que xuru que fuera escoyíu por un dueñu d’esclavosd'esclavos. Esta lóxica llevó a munchos miembros de la Nación del Islam a escoyer los sos propios nomes.
 
== Activista ==
Llinia 15:
== Pelegrín n'Oriente ==
 
Col tiempu surdieron diferencies col NOI, sobre too por cómo Malcolm taba clisando col so prestixu a Elijah Muhammad. Mentantu, el FBI diba infiltrando la organización, hasta'l puntu de qu’unqu'un de los guardespaldes de Malcolm yera axente del FBI. Deceicináu con Muhammad, en marzo del 64 dexa la NOI y funda la Muslim Mosque, Inc. Un mes depués fai pelegrinax a [[Oriente Mediu]], visitando [[La Meca]], y a [[África]], teniendo oprtunidá de compartir idees y creencies con xente d'estremaes cultures. De magar entós, Malcolm yá nun falará namái pa los afroamericanos: el so mensax empobinaráse tamién al restu les races. De la que torna del so viaxe, afita que ''“podría llamar hermanos míos a los homes roxos de güeyos azules”''. Ye entós cuando funda la [[Organización pola Unidá Afro-Americana (OAAU)]], agrupación de calter políticu [[secular]].
 
== La fin ==