Diferencies ente revisiones de «Zea mays»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m correiciones
Llinia 86:
Esti cultivu xeneralizóse nel primer terciu del sieglu XVII, lo que representó una revolución nel campu asturianu, al tener un altísimu rendimientu y permitir un aprovechamientu más intensivu del suelu. Sicasí nun desplazó a otros cereales de menor rendimientu, como’l [[trigu]] o la [[escanda]], colos que taba asociáu’l so cultivu: nes meyores tierres llegaben a obtenese tres colleches en dos años, semando primero trigu y escanda, depués [[nabu|nabos]] y [[alcacer]], y a lo último del ciclu maíz y [[faba|fabes]].
 
El maíz tamién favoreció el desarrollu de la ganadería, al asociase el so cultivu col de los nabos y l’alcacerl'alcacer y aprovechase pa l’alimentaciónl'alimentación animal los tarucos y el narbasu, y hasta la fariña en dellos casos. En cambiu, la so llegada provocó un retrocesu na superficie d’arboláud'arboláu, especialmente na d’árbolesd'árboles frutales como les [[castañal]]es.
 
El maíz convirtióse bastante rápido nel alimentu básicu de los asturianos. Suel ponese en rellación l’incrementul'incrementu demográficu del sieglu XVII , nel que duplicó la población asturiana, cola introducción del so cultivu. Hasta époques recientes la so fariña usábase pa facer la boroña o consumíase cocida con agua y sal (fariñes), con lleche o nel pote.
 
Tradicionalmente el maíz solía guardase nos [[horru|horros]] y paneres, lo qu’esplicaqu'esplica l’abondanzal'abondanza d’estid'esti tipu de construcciones n’Asturies.
El llabor de quitar la fueya a les panoyes y enrestrales, la [[esfoyaza]], yera un acontecimientu de gran importancia nel que participaba tol mundu, vieyos y mozos, con xeres especíques pa caún. Les esfoyaces representaben asina, n’Asturies rural, un momentu privilexiáu pa cortexar y compartir cantares, xuegos y cosadielles.