Diferencies ente revisiones de «Diputáu al Parllamentu Européu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correición de nomes propios
m Preferencies llingüístiques
Llinia 40:
 
=== Circunscripciones ===
Anque los parllamentarios representen a los ciudadanos de la Unión nel so conxuntu y non a los sos propios electores, son escoyíos conforme a un diseñu de circunscripciones electorales, sobre la base del númberu d'eurodiputaos que correspuende escoyer en cada [[Tao miembru de la Unión Europea|Tao miembru]], afitáu por [[Decisión europea|Decisión]] del [[Conseyu Européu]], aprobada pol ParlamentuParllamentu. Esta Decisión tien de respetar un criteriu de proporcionalidad decreciente en función de la población de cada país, con un mínimu de 6 escaños (casu de [[Malta]]) y un máximu de 96 ([[Alemaña]]).
 
Pártese, pos, d'un sistema d'atribución estable y decrecientemente proporcional d'escaños a cada unu de los Estaos de la Unión, pa establecer sobre esta base circunscripciones internes, mesmes de cada Estáu miembru, y que van dende una partición en partes del territoriu nacional (casos de Reinu Xuníu y Bélxica) a la llamada circunscripción única o nacional (casos d'España y Francia).
Llinia 55:
 
Los eurodiputaos tienen la facultá de participar nes actividaes y funciones [[Procedimientu llexislativu na Unión Europea|lexislatives]], presupuestaries, consultives y de control políticu que s'atribúin a la Cámara, lo mesmo que de integrase pa ello nos sos órganos internos de funcionamientu y organización. Pueden, por tanto, y ensin ánimu refechu:
* Adscribirse a unu de los grupos políticos en que se constitúi políticamente'l ParlamentuParllamentu, asumiendo con ello les sos riegles de disciplina y funcionamientu internu.
* Participar, coles mesmes, del trabayu de les [[Comisiones parlamentaries]], xeneralmente como miembros d'una d'elles y suplentes n'otra.
* Formar parte d'una o delles delegaciones de cooperación interparlamentaria con terceros países.