Diferencies ente revisiones de «Diálogu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Trocando la categoría Wikipedia:Correxir traducción por Wikipedia:Revisar traducción
m Preferencies llingüístiques
Llinia 25:
 
* Los diálogos entamaos, como yá se definió, sí tienen pactos previos, como por casu el [[alderique]], la [[mesa redonda]], la [[conxusta]] y la [[Entrevista periodística|entrevista]].
** Nun alderique un grupu de persones alderiquen una tema apautada que la so finalidá ye roblar una decisión mayoritaria. Ta presidíu por un [[moderador]], que la so finalidá ye respetar l'orde de la vez de palabra y la so duración. Nel casu de los grupos formaos por numberoses persones, el [[Voceru (comunicación)|vocera]] ye l'encargáu d'esponer les idees del grupu. Esto asocede nel [[ParlamentuParllamentu]] y nel [[Congresu de los Diputaos]].
** Nuna mesa redonda'l grupu de persones ye siempres amenorgáu, y tamién ponen de mancomún les sos opiniones sobre una tema. Al empar que l'alderique, ta dirixíu por un moderador, que ye quien propón les temes y dexa la palabra a los participantes.
** Una conxusta ye una charra más bonal y con temes menos planiaes. Les veces de palabra son menos estrictos y los participantes disponen de [[llibertá]] pa intervenir sobre les temes a tratar.
Llinia 31:
 
== Organización ==
* '''Apertura''': Da entamu a la conversación. Indicación del deséu de entablar el diálogu por aciu una invocación al destinatario. Tamién consiste nun saludu o llamada d'atención colos que se da entamu a la conversación
* '''Orientación''': Introduzse la tema o s'empobina'l diálogu escontra él.
* '''Desenvolvimientu''': El interlocutores intercambien les sos opiniones sobre la tema y van introduciendo otres temes nueves.
Llinia 43:
ye'l componente esencial de les obres teatrales, puede apaecer
en menor midida, na poesía.
Per mediu del diálogu lliterariu'l narrador o'l dramaturgu recreen la fala de los personaxes que formen parte del testu como si tratar d'un diálogu real: puede reproducir escenes de la vida cotidiana utilizando estructures formales, coloquiales, o puede estremase, con intenciones estétiques, de lo que sería una conversación informal.
 
Nel casu del teatru, el diálogu ye'l tipu testual básicu de les obres del xéneru dramáticu. A diferencia de la narración, nos testos teatrales los diálogos adquieren tol protagonismu: constrúin la hestoria, definen les traces psicolóxiques de los personaxes, informen sobre fechos non yá del presente, sinón tamién del pasáu. Conocemos la hestoria al traviés de los diálogos de los personaxes.