Diferencies ente revisiones de «Enrique VIII d'Inglaterra»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m Preferencies llingüístiques
Llinia 81:
 
=== Baturiciu relixosu ===
El papa respondió a estos acontecimientos [[Escomunión|escomulgando]] a Enrique VIII en xunetu de 1533. Siguió un considerable baturiciu relixosu. Apuráu por Thomas Cromwell, el parlamentuparllamentu aprobó delles lleis que sellaron la fienda con Roma na primavera de 1534. La Llei de restricción d'apelaciones<ref>Statute in Restraint of Appeals.</ref> prohibió les apelaciones de les cortes eclesiástiques al papa. Tamién previeno que la Ilesia decretara cualquier tipu de regulación ensin previu consentimientu del Rei. La Llei de designaciones eclesiástiques<ref>Ecllesiastical Appointments Act.</ref> de 1534 decretó que los clérigos escoyíos pa obispos teníen de ser nomaos pol soberanu. La [[Acta de Supremacía|Llei de Supremacía]]<ref>Act of Supremacy.</ref> del mesmu añu, declaró que "el rei ye la única cabeza suprema na tierra de la Ilesia d'Inglaterra". La Llei de traiciones,<ref>Treasons Act.</ref> tamién de 1534, convirtió en [[alta traición]] castigada cola muerte desconocer l'autoridá del rei, ente otros casos. Al papa negáronse-y toles fontes d'ingresos monetarios como'l [[Denariu de San Pedro]].
 
[[Archivu:Clement VII. Sebastiano del Piombo. c.1531..jpg|thumb|Retrato del [[papa Clemente VII]] por [[Sebastiano del Piombo]], h 1531]]
Refugando les decisiones del papa, el parlamentuparllamentu validó'l matrimoniu ente Enrique y Ana Bolena cola Llei de Socesión<ref>English Act of Succession.</ref> de 1534. La fía de Catalina, María, foi declarada ilexítima, y los descendientes d'Ana pasaron a tar na llinia de socesión real. Tolos adultos fueron obligaos a reconocer les previsiones d'esta acta; quien la refugaben yeren condergaos a prisión pa tola vida. La publicación de cualquier escritu alegando que'l matrimoniu d'Enrique con Ana yera inválidu sería consideráu alta traición.
 
La oposición a les polítiques relixoses d'Enrique foi rápido suprimida. Dellos monxos disidentes fueron torturaos y executaos. Cromwell, por quien foi creáu'l puestu de ''vicegerente espiritual'' foi autorizáu a visitar monesterios, supuestamente p'asegurase que siguíen les instrucciones reales, pero na práutica pa faese de les sos riqueces. En 1536, una llei del Parllamentu dexó a Enrique confiscar les posesiones de los monesterios deficitarios (aquellos con ingresos añales de 200 llibres o menos).
Llinia 107:
Pa la dómina del so casoriu con Jane Seymour, Enrique concedió la so aprobación a la Constitución de Gales<ref>Laws in Wales Act.</ref> (1535–1542), que la amestó legalmente con Inglaterra, faciendo de dambes un namái país. La llei decretó l'usu esclusivu del inglés pa los procedimientos oficiales en Gales, contrariando a los numberosos falantes del [[idioma galés]].
 
Enrique siguió la persecución de los sos oponentes relixosos. En 1536 desamarrar nel norte d'Inglaterra una revuelta conocida como la "[[Pelegrinación de Gracia]]".<ref>Pilgrimage of Grace</ref> Pa entartallar a los católicos romanos rebalbos, Enrique concedió poderes al ParlamentuParllamentu, y decretó un perdón xeneral a tolos arreyaos. Nun cumplió nenguna de les sos promeses, y una segunda revuelta empecipiar en 1537. Los líderes de la rebelión fueron acusaos de traición y executaos. En 1538 Enrique ordenó la destrucción de los santuarios de tolos santos de la Ilesia católica romana, y pa 1538, tolos [[Disolución de los monesterios|monesterios esistentes fueren disueltos]], y les sos propiedaes tresferíes a la corona.
Como compensa pola so eficiencia, Thomas Cromwell foi nomáu Conde de Essex. Abades y priores perdieron los sos escaños na cámara de los lores, y namái los arzobispos y obispos formaron la representación eclesiástica del cuerpu. Los "lores espirituales", como se conocía a los miembros del cleru con llugares na Cámara de los Lores, fueron per primer vegada superaos en númberu polos lores temporales.
 
Llinia 123:
El 28 de xunetu de 1540, el mesmu día en que Cromwell foi executáu, Enrique cásase cola nueva [[Catalina Howard]], prima de [[Ana Bolena]]. Poco dempués del casoriu, Catalina tuvo un romance col cortesanu [[Thomas Culpeper]]. Tamién emplegara a [[Francis Derham]] como secretariu, con quien tuviera informalmente rellacionada enantes del casoriu real. Thomas Cranmer, enemigu de la poderosa y católica familia Howard, llogró evidencies de les actividaes de la reina ya informó a Enrique d'ello. Anque en principiu'l rei nun creyó tales denuncies, autorizó a Cranmer a efectuar una investigación, que confirmó les acusaciones. Al ser entrugada, Catalina pudo almitir un compromisu previu con Derham, lo que por sigo mesmu convirtiera n'inválidu'l posterior matrimoniu con Enrique pero, en llugar d'esto, sostuvo que Derham obligar a establecer una relación adúltera. Derham, de la mesma, espunxo la relación ente la reina y Culpeper.
 
N'avientu de 1541, Culpeper y Derham fueron executaos. Catalina nun foi condergada en xuiciu sinón por un decretu de deshonra aprobáu pol ParlamentuParllamentu. El decretu detallaba la evidencia contra la reina, con una clausa especial que dexaba l'aprobación real al traviés de comisionados, pa evitar que'l rei volviera escuchar el relatu de los crímenes. Nunca s'utilizara esti métodu d'aprobación real, pero usar en reinaos posteriores pa reemplazar la presencia real nel parlamentuparllamentu.
 
[[Archivu:Catherine Parr from NPG.jpg|thumb|180px|right|[[Catalina Parr]], sesta y última muyer d'Enrique VIII]]