Diferencies ente revisiones de «Folketing»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Preferencies llingüístiques
Llinia 1:
{{Ficha de parlamentuparllamentu |
coa_pic = Seal of the Folketing of Denmark.svg
| name = Folketinget
| session_room =
Llinia 15:
| leader3_type = Vicepresidente segundu |
leader3 = [[Kristian Pihl Lorentzen]]
| party3 = [[Venstre (Dinamarca)|Venstre]]
| election3 = 3 de xunetu de 2015
| members = [[Archivu:Danish Parliament as of June 18 2015.svg|200px]]<br /><small><center>'''Actual composición del Folketinget'''</small></center>
Llinia 30:
Ente [[1849]] y [[1953]] el Folketing foi una de les cámares del Parllamentu [[bicameral]] conocíu como Rigsdag; la otra cámara yera conocida como [[Landsting]]. Como los dos cámares teníen igualdá de poderes non pueden utilizase los términos de [[cámara alta]] y [[cámara baxa]] yá que, nesti casu, nun tienen sentíu. La diferencia ente cámares taba na representación de los votantes. Ente que el Folketing representaba a granxeros, mercaderes, comerciantes y la clase media (tradicionalmente, les fuerces lliberales), el Landsting representaba mayoritariamente a la vieya aristocracia (conservadores).
 
En [[1953]] el pueblu por votación decidió adoptar una nueva [[Constitución]]. Unu de los cambeos de la nueva constitución foi la eliminación del Landsting y l'introducción d'un parlamentuparllamentu [[unicameral]], conocíu como Folketing.
 
El [[palaciu de Christiansborg]] foi la see del parlamentuparllamentu dende [[1849]]. El palaciu ta nel centru de [[Copenhague]].
 
== Requisitos constitucionales ==
Llinia 39:
* Los miembros son escoyíos d'alcuerdu de primeres de mayoría proporcional.
* Los detalles de les eleiciones tán afitaos por llei: 135 de los miembros son escoyíos por representación proporcional en 17 distritos, los otros 40 asignar en proporción al votu total recibíu.
* Ensin el consentimientu de la mayoría de los miembros, nengún parllamentariu puede ser acusáu de cargos criminales, sacantes que sía deteníu cometiendo'l delitu. Si un parllamentariu ye xulgáu y condergáu nun tribunal, la sentencia non puede executase ensin el consentimientu del parlamentuparllamentu.
* Les sesiones tienen de realizase a puerta zarrada. Sicasí, esto fai de forma bien ocasional (menos d'una vegada nuna década).
* Los ministros tienen que tener un asientu nel parlamentuparllamentu anque nun lo precisen. Los Xueces de la [[Corte Suprema]] nun pueden tener escaños mientres sigan teniendo'l cargu de xueces.
* Los ministros, sían o non parlamentarios, tienen que pidir espresamente la posibilidá de falar nel parlamentuparllamentu.
==Ver tamién==