Diferencies ente revisiones de «Joventut Socialista de Catalunya»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Preferencies llingüístiques
Llinia 6:
El Congresu d'Unidá tuvo llugar los díes 7 y [[8 d'ochobre]] de [[1978]]. El día 7 los trés organizaciones xuveniles mentaes celebraron los sos respectivos congresos de disolución, nel local de la [[Unión Xeneral de Trabayadores (España)|Unión Xeneral de Trabayadores]] (UXT), y el día 8 celebróse'l congresu que configuró a l'actual ''Joventut Socialista de Catalunya'' (JSC), nel local del Orfeó de Sants. Nesti Congresu asistieron 100 delegaos del [[Moviment de Joves Socialistes de Catalunya]], 100 delegaos de la [[Federación Catalana de les JSE]] y 50 delegaos del [[Moviment de -yos Joventuts Socialistes de Catalunya]]. Tamién asistieron representantes del apocayá fundáu [[Partíu de los Socialistes de Cataluña]] (PSC), de la [[UXT|Xunió Xeneral de Treballadors]], de les [[Mocedaes Socialistes d'España]], de les Mocedaes Socialistes de Valencia, de les Islles Baleares, d'Euskadi y de [[Xuventudes Socialistes de Galicia|Galicia]], según representantes del Movimento de Mozos Socialistes de Francia (MJS), de la Federación de Mozos Socialistes d'Italia (FGSI), de la [[Mocedá Socialista de Chile]] (JS), de les Mocedaes Socialistes d'Uruguái, del [[Frente Sandinista de Lliberación Nacional]] (FSLN), de la Lliga de Mocedaes Socialistes Yugoslaves y de la [[Unión Internacional de Mocedaes Socialistes]] (IUSY).
 
El so Primer Secretariu Xeneral, escoyíu nel Congresu d'Unidá de la Joventut Socialista de Catalunya (JSC), foi [[Jordi Casanova]]. Darréu, la JSC foi liderada mientres una década ([[1981]]-[[1991]]), por quien foi hasta agora'l so dirixente más destacáu, [[Xavier Sotu]], que foi escoyíu diputáu del PSC al Congresu de los Diputaos cuando cuntaba con 22 años d'edá, arrenunció al escañu por presentase a les [[eleiciones al ParlamentuParllamentu de Cataluña de 1984|eleiciones autonómiques de 1984]] pola candidatura del PSC. Mientres los sos socesivos mandatos como Primer Secretariu de la JSC, impulsó notablemente la JSC, qu'exerció una influencia destacable nel diseñu de les polítiques de mocedá locales. Asina mesmu, contribuyó al alcuerdu pa crear la ''Associació de Joves Estudiants de Catalunya'' (AJEC), el sindicatu estudiantil onde convivieron socialistes, independientes y comunistes hasta la dixebra d'estos postreros.
 
La JSC amosóse partidaria del NON nel [[referéndum sobre la permanencia d'España na OTAN]] celebráu en [[1986]], y realizó campaña activa por convencer a los ciudadanos d'esta opción, circunstancia que causó un conflictu importante col PSC, qu'anque tuvo mayoritariamente pol votu negativu, viose forzáu a faer campaña pol SÍ por ser ganaes per estrechu marxe les sos tesis nel anterior Congresu Federal del PSOE.
Llinia 12:
A Xavier Sotu asocedió-y [[Joan Ignasi Elena]] na Primer Secretaria de la JSC, y a ésti [[Iñaki Guerrero]], [[María Tostaría]], [[Juan Manuel Jaime]] y [[Víctor Francos]]. El XII Congresu Nacional de la JSC celebróse los díes 1 y 2 d'abril de [[2006]], en Barcelona, y mientres l'intre del mesmu escoyóse a [[Raül Moreno]] como Primer Secretariu y a [[Rubén Cabanes]] como Vizprimer Secretariu, coles mesmes aprobóse un resolvimientu pola refundación del movimientu socialista xuvenil catalán. El XIII Congresu Nacional de la JSC celebróse(27-28-29 de marzu de 2009) en [[Viladecans]] sol lema "Tots junts guanyarem el combat" onde s'escoyó a Javier López como Primer Secretariu y a [[Aroa Arauzo]] como la primer muyer n'ostentar la Secretaría d'Organización. El mandatu caracterizar pola estabilización de la organización, l'afitamientu de la so estructura y l'aumentu de penetración territorial. Tou ello provocó que la organización doblara los sos militantes. El XIV y últimu Congresu celebróse (23-24-25 de marzu de 2012) en [[Mataró]] sol lema "#energiesrenovades" onde se reelixó a Javier López como Primer Secretariu, [[Arantxa Calvera]] como Vice-Primer Secretaria y a [[Elena Díaz]] como Secretaria d'Organización. En dichu Congresu produció una fonda renovación programática basada nes siguientes exes: New Green Deal, transición federal, 3yera Revolución industrial y pactu inter-xeneracional.
 
La vida interna de la JSC tuvo siempres marcada por notables disensiones internes y congresos conflictivos, tantu por cuestiones ideolóxiques como por cuestiones organizativas. Con tou, la JSC siempres foi una de les principales organizaciones polítiques xuveniles del país, tantu en númberu d'afiliaos, como pola so presencia nel mundu municipal, con casi un centenar de conceyales nos conceyos catalanes y dellos alcaldes. Tamién tuvo representación nel [[ParlamentuParllamentu de Cataluña]] (Xavier Sotu, Iñaki Guerrero, Juan Manuel Jaime y Pol Gibert en diversos momentos).
 
Nel Congresu celebráu pola Unión Internacional de Mocedaes Socialistes (IUSY), n'Estocolmo, ente'l 26 y el 28 de marzu de 2010, la JSC foi almitida como organización miembro de plenu derechu. D'igual forma nel Congresu celebráu pola [[ECOSY]] (Mocedaes Socialistes d'Europa), en Bucuresti, ente'l 1 y el 3 d'abril de 2011, foi almitida tamién como organización miembro de plenu derechu.