Diferencies ente revisiones de «Reinu d'Escocia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Preferencies llingüístiques
Llinia 108:
Mientres el [[sieglu XVI]] Escocia sufre una [[Reforma Protestante]]. Na primer parte del sieglu, les enseñances de [[Martín Lutero]] primeru y [[Juan Calvino]] dempués, empiecen a influyir n'Escocia. La execución d'una serie de predicadores protestantessobremanera del luteranu [[Patrick Hamilton (mártir)|Patrick Hamilton]] en [[1527]] y del calvinista [[George Wishart]] en [[1546]], que foi quemáu na foguera acusáu de [[herexía]] pol cardenal David Beaton, nun paran la espansión d'estes idees. Poco dempués de la execución de Wishart el cardenal Beaton foi asesináu.
 
La eventual [[Reforma Protestante|Reforma]] de la Ilesia d'Escocia foi llevada a cabu pol parlamentuparllamentu dende [[1560]] (mientres la minoría d'edá de [[María I d'Escocia]]), cuando la mayoría de los escoceses adopten el [[calvinismu]]. La figura más influyente foi la de [[John Knox]], que fuera discípulu de Calvino y Wishart. La [[relixón católica]] nun ye esaniciada totalmente, y caltúvose viva en particular en partes de les tierres altes.
 
== Unión personal con Inglaterra ==
Llinia 124:
Nel [[sieglu XVII]] hai un periodu de disturbios n'Escocia, la confrontación relixosa d'Escocia contra [[Carlos I d'Inglaterra|Carlos I]], que trata d'imponer l'estilu inglés nos llibros d'oración de la Ilesia d'Escocia da llugar a la creación del ''"National Covenant"'' (Pactu Nacional), y más tarde la Guerra de les Bisbas, la [[Escocia nes Guerres de los Trés Reino|Guerra Civil Escocesa]] y les [[Guerres de los Trés Reinos]]. Ente [[1651]] y [[1660]] Escocia foi ocupada por un exércitu militar inglés empobináu por [[George Monck]] so les ordes de [[Oliver Cromwell]].
 
Mientres l'establecimientu de [[El Protectoráu]], el gobiernu de Oliver Cromwell como [[Lord Protector]], abólese'l ParlamentuParllamentu d'Escocia. A la fin d'esti períodu de gobiernu devuélvese'l poder al pueblu so la restauración monárquica de [[Carlos II d'Inglaterra|Carlos II]].
 
== Unión con Inglaterra ==
Llinia 130:
A principios del [[sieglu XVIII]] la principal razón de la política inglesa foi asegurar la socesión del tronu británicu en casu de nun tener descendencia directa. Asina según l'Acta d'Establecimientu, roblada en [[1701]] la corona inglesa, en casu de nun tener descendencia directa, pasaría a la [[Casa de Hannover]], de [[protestantismo|religión protestante]]. En [[1702]] la muerte del rei [[Guillermo III d'Inglaterra|Guillermo III]] trai l'ascensu al tronu d'[[Ana I de Gran Bretaña|Ana I]], que nun tenía herederu a la muerte del príncipe Guillermo de Gloucester nel añu [[1700]].
 
Nel añu [[1703]] la unión dinástica ente'l [[Reinu d'Inglaterra]] y el Reinu d'Escocia taba en crisis, una y bones el ParlamentuParllamentu d'Escocia pretendía instaurar con esta crisis socesoria una dinastía independiente, lo que suponía la independencia total al respective de Inglaterra. El ParlamentuParllamentu encamienta a la execución de [[Carlos I d'Inglaterra|Carlos I]] mientres la Guerra Civil Inglesa, un fechu que nun cunta con nengún pidimientu d'ayuda del ParlamentuParllamentu Escocés y que podía ser interpretada como una ofiensa y una ilegitimidad. Esta teórica independencia nun yera deseyada per Inglaterra yá que l'establecimientu d'un reinu independiente escocés podía acarretar una alianza d'esti país con dalgún enemigu de los ingleses, y de la mesma, un ataque contra los sos territorios, polo cual, el problema escocés tenía de ser neutralizáu y garantizar la socesión na Casa de Hannover.
 
La firma del [[Acta d'Unión (1707)|Acta d'Unión]] de [[1707]] trai consigo la desapaición del [[Reinu d'Inglaterra]] y del Reinu d'Escocia y la creación del [[Reinu de Gran Bretaña]], eslleiéndose asina los parlamentos de cada unu d'estos dos reinos y estableciendo el [[ParlamentuParllamentu del Reinu Xuníu]] con see nel [[Palaciu de Westminster]].
 
== Reyes d'Escocia ==