Diferencies ente revisiones de «Revolución húngara de 1848»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Actualizando categoríes
m Preferencies llingüístiques
Llinia 7:
Tres la [[batalla de Mohács]] en [[1526]], la corona húngara pasó a manos del monarca [[Fernandu I de Habsburgu]] y a partir d'esi momentu asocedieron una serie de monarques de felicidá Casa que gobernaron alloñaos de los intereses de la nobleza húngara y la población húngara polo xeneral. Delles guerres d'independencia conducíes por Príncipes húngaros de [[Transilvania]], como [[Esteban Bocskai]] y [[Gabriel Bethlen]], intentaron algamar la separación de la figura del monarca Habsburgu, pero toos estes resultaron fallíes.
 
L'impulsu recibíu pol creciente [[nacionalismu húngaro]] nel sieglu XIX foi calando pasu ente pasu na sociedá húngara, hasta que finalmente se dieron les circunstancies pa la rebelión contra los Habsburgu influyida pola [[guerra d'independencia hispanoamericana]]. El [[ParlamentuParllamentu de Budapest|ParlamentuParllamentu d'Hungría]] foi reconvocáu en [[1825]] pa ocupase de les finances. Un [[Lliberalismu|partíu lliberal]] surdió nel ParlamentuParllamentu, y concentrábase n'aprovir al [[campesinado]] simbólicamente, yá que yera incapaz d'axuntar los requisitos mínimos pa'l trabayadores. [[Luis Kossuth]] remontóse como líder de les clases baxes.
 
== Desenvuelvo ==
Llinia 20:
Consciente de que siguíen el camín a una posible [[guerra civil]], en xunetu de 1848 los ministros del gobiernu húngaru pretendieron llograr el sofitu de los Habsburgu contra [[Josip Jelačić]], un conservador de [[Croacia|Croacia-Eslavonia]], al unviar tropes al norte d'[[Italia]]. Pa finales d'agostu, el gobiernu imperial en [[Viena]] ordenó oficialmente al gobiernu húngaru en Pest que terminara colos planes pa un exércitu húngaru. Jelačić comandó militares contra'l gobiernu húngaru.
 
Con guerres qu'amenaciaben dende tres fronteres (contra los [[Pueblu croata|croatas]], nel [[Banato|Banato húngaru]] y en [[Transilvania]]), los radicales de Pest vieron una oportunidá. Sicasí, el ParlamentuParllamentu fixo concesiones a los radicales en septiembre pa prevenir que los acontecimientos remataren en confrontaciones violentes. Con entueyos por una posible revolución en Viena, Austria aceptó l'autonomía húngara. Sicasí, depués de que la [[Revolución de 1848 nos Estaos de los Habsburgo|revolución austriaca]] fuera encalorada y de que [[Francisco José I]] asocediera nel tronu al so tíu [[Fernandu I d'Austria|Fernandu I]] como emperador, refugó nuevamente aceptar la independencia d'Hungría. La última confrontación ente Viena y Pest asocedió cuando'l [[Conde de Lamberg]] asumió como xeneral de tolos exércitos n'Hungría (incluyendo'l de Jelačić). En respuesta al ataque que sufrió Lamberg al llegar a Hungría pocos díes dempués, la corte imperial ordenó que s'eslleiera'l gobiernu y el parlamentuparllamentu húngaru. La guerra pola independencia empezó.
 
=== Guerra pola independencia ===