Diferencies ente revisiones de «Violeta Chamorro»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
Llinia 56:
El 19 d'abril de 1990, la [[Contra nicaragüense|Contra]] anuncia l'altu al fueu y el 15 de xunu complétase'l so desarme. El 25 d'abril de 1990, Violeta Chamorro tomó posesión de la presidencia.
 
Violeta Chamorro caltuvo una disputa col parlamentuparllamentu por cuenta de les restricciones a los candidatos a la presidencia nes eleiciones de 1996, impuestes poles enmiendes aprobaes pola Asamblea Nacional, que torgaben el so ministru de la Presidencia, Antonio Llacayu, aspirar a la primer maxistratura pol so parentescu políticu cola mandataria nicaragüense. Mientres la so alministración, empecipió lo qu'ella llamó la reconstrucción económica del país», sofitada per Estaos Xuníos.<ref>Fernandez Jilberto, Alex Y.; y Mommen, Andre (2012): ''Liberalization in the developing world: institutional and economic changes in Latin America, Africa and Asia''. Routledge. ISBN 978-1-134-82583-7.</ref>
 
En 1991, por ordes del [[Fondu Monetariu Internacional]], Chamorro punxo en marcha un programa de [[axuste (Economía)|axuste]]» por aciu el cual multiplicó los precios de los bienes de primera necesidá y de les tarifes públiques. Realizó una devaluación del [[córdoba (moneda)|córdoba]] d'un 400&nbsp;%. La subutilización de la mano d'obra de la población económicamente activa algamó'l 50&nbsp;% en 1992, y el 52&nbsp;% en 1994. El desempléu abiertu algamó casi'l 24&nbsp;% de la fuerza de trabayu (en 1994). La situación económico y social de Nicaragua yera desastrosa.