Diferencies ente revisiones de «Arroyo de la Encomienda»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-{{Portal(.*?)}} +)
m Preferencies llingüístiques
Llinia 38:
== Historia ==
{{AP|Historia de la provincia de Valladolid}}
La primer referencia de Arroyo remontar a 1206. Mientres la [[Edá Media]] taba integrada na [[Merindad del Infantazgo de Valladolid]] (en castellán antiguu citada como: ''Meryndat del Infantadgo de Ualladolid'') una [[Merindad Mayor de Castiella|división alministrativa]] de la [[Corona de Castiella]], que la so descripción figura nel llibru [[Magüetu de les Behetrías de Castiella]],<ref>ibro de lo que quantos son los derechos de los llugares de les meryndades de (Carrión) y de Canpos y de Monçon de del Infantadgo de Ualladolid y de Çerrato; lo quales derechos fueron sabíos por pesquisa que fizieron per carta y mandatu del nuesu sennor el Rei don Pedro Gonçalo Martinez de Penna Fiel y Lorençio Martinez, clerigo de [[Peñafiel|Penna Fiel]] ... Na era de mill y CCC y XC annos</ref> redactáu poles [[Cortes de Valladolid de 1351]], cuando l'estamentu de los [[fidalgu]]s solicitó al rei [[Pedro I de Castiella|Pedro I]] la desapaición de les [[behetría]]s por aciu la so conversión en tierres [[señoríu|solariegas]]. Nel sieglu XVIII Arroyo pertenez a la Encomienda de [[Wamba (Valladolid)|Wamba]], naquellos momentos cuntaba con 13 vecinos.
 
En 1836, por cuenta de la [[desamortización de Mendizábal]], el términu camuda de dueños. L'Estáu prindar de los bienes rústicu y urbanu de les ordes relixoses, fixo 9 llotes coles 202 parceles prindaes y vender al meyor postor en pública puya.
Llinia 49:
Mientres l'añu 2004, disparóse la crecedera demográfica, terminando l'añu con 6.639 habitantes, por ello, la incorporación de nuevos servicios nel conceyu foi constante.
[[Archivu:^quot,Hola^quot, y mas ^quot,hola^quot - panoramio.jpg|250px|thumb|right|Rotonda en Arroyo.]]
Mientres l'añu 2005 inauguróse'l nuevu colexu Raimundo de Blas, la Plaza d'España, les nueves piscines del Centru Deportivu y Municipal La Almendrera. La inauguración de la Plaza d'España supunxo la incorporación al conceyu d'un núcleu vertebrador del qu'escarecía. Con esti espaciu creóse una zona d'alcuentru y esparcimientu de los vecinos cola amplitú abonda p'allugar cualquier tipu d'alcuentru.
 
Amás, incorporar a los servicios de la llocalidá dos guarderíes municipales, una en La Flecha y l'otra en La Vega.
Llinia 91:
N'otres ocasiones participa en diverses actividaes entamaes col consistoriu, por casu en 2007 intervieno nel Alcuentru de Bandes de la provincia de Valladolid, que tuvo llugar en Medina del Campu.
 
Acompaña cada añu a la Confrería de los Siete PalabresPallabres de Valladolid participando nes procesiones de la Selmana Santa. Mientres dellos años foi la encargada d'abrir l'Actu Académicu col qu'empecipia'l cursu la Universidá de Valladolid.
 
Vien actuando dende l'añu 2011 na Cúpula del Mileniu de Valladolid mientres les Feries y Fiestes de la ciudá, que tienen llugar mientres el mes de Setiembre.