Diferencies ente revisiones de «Constitución»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 81:
Pa él, les verdaderes relaciones d'una constitución política son "''cola nación que permanez''" en llugar de "''la xeneración que pasa; coles necesidaes de la naturaleza humana, común a toos, en llugar de les diferencies individuales''". En "¿Qué ye'l Tercer Estáu? Sieyes proclama: "''Consideráu en forma aisllada, el poder de los ciudadanos sería nulu, mora solo nel tou''".
 
La nación nun se crea a sigo mesma, esiste; ye una llei natural, pero precisa una organización político y alministrativo, o en palabrespallabres de Sieyès d'un establecimientu públicu, esto ye, un conxuntu de medios formaos por persones y coses, destinaos a dase cuenta de los fines sociales:
 
{{Cita|
Llinia 131:
La ''[[Declaración de los Derechos del Home y del Ciudadanu]]'' aprobada pola [[Asamblea Nacional Constituyente]] francesa (26 d'agostu de 1789), documentu precursor de los [[derechos humanos]], menta explícitamente nel so artículu XVI'l conceutu de constitución: «Una sociedá na que la garantía de los derechos nun ta asegurada, nin la separación de poderes determinada, nun tien Constitución». El sieglu XIX supunxo un desenvolvimientu constante d'esta idea de constitución, de [[división de poderes]] y d'establecimientu del derechu modernu como güei conocer. Asina, col [[lliberalismu]], les constituciones concrétense y desenvuelven (''[[Constitución del 3 de mayu|Ustawa Rządowa]]'' o constitución polaca del 3 de mayu de 1791, ''[[Constitución francesa de 1791|Constitución francesa]]'' del 3 de setiembre de 1791, ''[[Constitución española de 1812|Constitución Política de la Monarquía Española]]'' del 19 de marzu de 1812, etc.); diseñando sistemes políticos bien diversos (''[[Constitución francesa de 1793|Acta constitucional del pueblu francés]]'' o "Constitución del añu I" -1793, una constitución republicano y democrático, que reconocía'l derechu al trabayu y a la insurrección, y que nun llegó a entrar a valir-,<ref>Pilar Chávarri, [https://books.google.es/books?id=y_gz2A_mXvgC&pg=PT97&dq= ''Sistemes Políticos Contemporaneos''], pg. 97.</ref> ''[[Carta de 1814|Carta constitucional]]'' francesa de 1814 -una "[[carta otorgada]]" que nun reconocía la soberanía nacional-).
 
<center><gallery>File:Constitution Pg1of4 AC icon cut.png|''We, the people'' ("nós, el pueblu") son les palabrespallabres coles qu'empieza la Constitución de los Estaos Xuníos, 1787.
File:Declaration des droits de lhomme et du citoyen.jpg|''Declaration deas droits de lhomme et du citoyen'' francesa de 1789.
File:Const. Cádiz.JPG|La primer constitución española, "de Cádiz" o "de 1812", llamada "la Pepa" por promulgase'l 19 de marzu.