Diferencies ente revisiones de «Lord Byron»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Introduciendo {{1000}}
m Preferencies llingüístiques
Llinia 12:
George nació con una pequeña deformidá nel pie derechu. Yera patihendido, lo que significa que tenía les dedes escontra adientro. Byron siempres apostó a que tal deformación fuera debida a la mojigatería de la so madre, quien refugara asistencia médica nel partu. Por esti problema, el so padre dixo qu'enxamás llegaría a andar. Pero'l pequeñu Byron, que tuvo que calzar un zapatu ortopédicu mientres tola infancia, remontar a la creencia del padre y aprendió a correr primero que a caminar, ya inda cuando anduvo coxu, presumía d'andar más rápidu que munchos. Nel futuru, al algamar la mocedá, les sos maneres y modales sirviríenlu p'azorronar la so coxera, faciéndola paecer un caminar excéntrico y coles mesmes distinguíu.
 
Tuvo que soportar munches burlles y refugos pola so deformidá, pero col tiempu aprendió a defendese so la máxima de que «''cuando un miembru debilítase siempres hai otru que lo compensa''». PalabresPallabres a les que na so vida siempres fadría honor. Amás de la coxera espereció pol fríu, yá que los sos güesos siempres fueron fráxiles, daqué que lu causaba gran malestar.
 
=== Infancia ===
[[Archivu:Byronmother.jpg|thumb|Retrato de Catherine Gordon, madre de Lord Byron. Por Thomas Stewardson.]]
La relación de los sos padres, que marcó a Byron de forma importante, podría definise como tempestuosa. Magar Byron enxamás pudo considerar al so padre como un auténticu amigu de la so madre, esta, a pesar de la so rensía polo ilícito de la vida del so home, volvióse murniu y inconsolable tres la so perda. Byron describiría la relación que vivió cola so madre Catherine como una aventura de golpes y besos. Catherine llamaba con frecuencia al pequeñu Byron: ''coxu fistol'' o ''pequeñu diablu'', mientres él llamar vieya o ''la vilba''. Magar esta relación d'amor-odio, Byron diría darréu que la so madre foi la única que lo entendiera.
 
Cuando cumplía la edá de nueve años, el so madre poner en manos d'una moza institutriz y enfermera escocesa, devota [[Calvinismu|calvinista]], moteyada [[Mary Gray]], quien lo empecipió na llectura de la [[Biblia]] y nel sexu, yá que entós daquella, y magar lo curtiu de la so edá, tuvo les sos primeres relaciones sexuales con ella. Al pie de ella pasó'l branu nel valle del Dee, nuna casa de campu cercano a Abergeldie, y contempló les aficiones alcohóliques y orgiásticas de Mary Gray. D'aquella dómina, amás del mundu que se-y afayó al traviés de la sexualidá cola moza Mary Gray, a quien guardaría pa siempres a fueu na so memoria, Byron recordó tamién la guapura de los montes septentrionales escoceses, que almiró mientres la so estancia, esquizando nos sos rellabicos a diariu nes sos continues escapaes y bien a pesar de la so latente coxera.
Llinia 83:
Na España absolutista del rei [[Fernandu VII d'España]] y nuna América hispana que lluchaba pola so emancipación, la vida y obra de Byron tuvieron una gran influencia y sirvieron d'inspiración a los poetes del Romanticismu.
 
Foi un autor almiráu por munchos de los sos contemporaneos, como [[Goethe]], [[Alphonse de Lamartine]], [[Jan Potocki]], y por otros de xeneraciones inmediates, como [[Edgar Allan Poe]] (quien basó munches de les sos ''[[Narraciones estraordinaries]]'' en personaxes de Byron), [[Gustavo Adolfo Bécquer]], [[Mijaíl Lermontov]], [[Alejandro Pushkin]], [[José Mármol]], [[Víctor Hugo]], [[Alexandre Dumas (padre)|Alejandro Dumas]] y [[Charles Nodier]].
 
== Calter ==