Diferencies ente revisiones de «Ciencia militar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 11:
== Hestoria militar ==
{{AP|Hestoria militar}}
L'actividá militar foi un procesu constante a lo llargo de miles d'años, y les táctiques esenciales, estratexa, y metes de les operaciones militares tuvieron ensin cambeos a lo llargo de la hestoria. Como exemplu, una maniobra notable ye la del [[Movimientu de pinza doble envolvimientu]], considerada como la maniobra militar más peracabada, la primer vegada que se supo de la so aplicación ye na [[Batalla de Cannas]], executada por [[Aníbal]] nel añu [[216 a. C.|216 a. C.]] Por aciu l'estudiu de la hestoria, los militares busquen nun repitir erros pasaos, y ameyorar les sos actuaciones presentes, imbuyendo nos comandantes una habilidá cola que percibir paralelismos históricos mientres la batalla, p'asina rentabilizar les llecciones aprendíes. Les árees principales de la hestoria militar inclúin, hestoria de les guerres, batalles, y combates, hestoria del arte militar, y l'hestoria de cada serviciu militar específicu.
 
== Xeografía militar ==
Llinia 64:
 
*'''Principios del Mandu:''' Emponer col exemplu; Conocer a los tos cadetes y promover el so bienestar; Desenvolver a los líderes potenciales; Faer decisiones lóxiques y oportunes; Entrenar a los cadetes como un equipu; Comunicar les idees claramente; Caltener informaos a los cadetes de toles actividaes y de los nuevos desenvolvimientos; Tomar iniciatives; Conocese a unu mesmu y escorrer la mesma meyora; Tratar a los cadetes como te gustaría que te trataren.
*'''Principios de la guerra:''' Escoyer y caltener l'oxetivu; caltener la moral; acción ofensiva; sorpresa; seguridá; concentración de la fuerza; economía d'esfuerzos; flexibilidá; cooperación; y alministración.
Llinia 91:
*'''Puntillosos:''' Los comandantes subordinaos tienen de siguir l'espíritu y la lletra del plan.
*'''Seguridá:''' La seguridá complementa la sorpresa. Tolos aspeutos de la seguridá, dende l'engañu al secretu, hasta la disciplina severa a los subordinaos que pola so acción o omisión dexen que la información caya en manos del enemigu tienen d'escorrese puxantemente.
Llinia 161:
Inclúi una parte políticu-social, referida a los problemes de la guerra polo xeneral y de la construcción militar del Estáu, y una parte técnicu-militar, qu'enceta les cuestiones específiques de los medios, les formes y los métodos de la llucha armada.
 
Pola so esencia ye defensiva, y básase na disuasión, entendida como la evidencia de qu'el costo políticu, material y humanu d'una agresión militar contra Cuba sería prohibitivu y escarecería de perspectivaperspeutiva de trunfu. Adoptar pa un periodu dáu, perfeccionar dacuando, y camúdase por una nueva cuando asoceden tresformamientos trascendentes nes condiciones que la determinen. L'actual ta vixente dende la década de los 80.
 
=== Venezuela ===
Llinia 178:
*[http://www.seguridadinternacional.es/?q=ye/content/una-introducci%C3%B3n-al conceutu-de-innovaci%C3%B3n-militar/ Una introducción al conceutu d'innovación militar]
*[http://www.seguridadinternacional.es/?q=ye/content/fases-de-la-innovaci%C3%B3n-militar-la batalla-aeroterrestre-como-casu-de-estudio/ Fases de la innovación militar. La Batalla Aeroterrestre como casu d'estudiu]
*[http://www.seguridadinternacional.es/?q=ye/content/innovaci%C3%B3n-y-revoluci%C3%B3n-en-los asuntos militares-una-perspectivaperspeutiva-non-convencional/ Innovación y Revolución nos Asuntos Militares: una perspectivaperspeutiva non convencional]
 
N'inglés.