Diferencies ente revisiones de «Marcel Duchamp»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 59:
El ''Armory Show'' punxo en contactu al arte estauxunidense cola vanguardia europea. Ente les pintures, escultures y obres decoratives espuestes el ''Desnudu baxando una escalera, nº2'' de Duchamp provocó una gran reacción. Hubo coles de trenta y cuarenta minuto pa ver el cuadru y el ''American Art News'' ufiertó diez dólares al que diera la meyor esplicación del cuadru.{{harvnp|Tomkins|1996|p=132}} Anque l'arte moderno recibió burlles na prensa, atraxo a un grupu non bien numberosu de coleccionistes. A los trés hermanos Duchamp foi-yos perbién: Raymond vendió trés de cuatro escultures espuestes, Jacques Villon los sos nueve pintures y Marcel vendió los sos cuatro llenzos por un total de 972 dólares.
 
Duchamp pasó dos años realizando estudios pal ''Gran vidriu''. El cambéu na so obra foi total. Anque antes del so viaxe a Múnich amosara'l so despreciu pol arte ''retiniano'', el so arte siguía circunscrito na tradición del arte occidental, tantu en materiales, pos siempres pintaba n'oliu sobre llenzu, como en conceutos. Tres el viaxe apréciase como abandona'l principiu de la sensibilidá creadora y sustituyir pol dibuxu mecánicu, la escritura, la ironía y l'empléu del azar. Según Tomkins, nun ye casualidá qu'esti cambéu coincida cola mudanza de Duchamp a [[Neuilly-sur-Seine|Neuilly]], onde viviría alloñáu del círculu artísticu de Montmartre. Ellí dedicóse a trabayar nos preliminares de la so nueva obra. Realizó dibuxos preparatorios y escribió notes. En dalgún momentu asocedióse-y que realizaría la obra sobre vidriu. D'esta forma podría evitar la oxidación d'el colores y tamién podría dexar zones ensin pintar, lo qu'esanicia la necesidá d'enllenar tol soporte. Decidiera que na so obra amosaría un movimientu psicolóxicu, un tránsitu, como fixera yá en ''El tránsitu de la virxe a la novia''. Nesti tiempu estudió la perspectivaperspeutiva renacentista en detalle. Realizó un estudiu en perspectivaperspeutiva del panel inferior (''la machine célibataire'' o la máquina soltera). Pintó tamién un molinucu de café en perspectivaperspeutiva (''Molinucu de chocolate (Nº 1)''). Esti trabayu n'oliu sobre llenzu ye un estudiu del elementu central del panel inferior. Ta pintáu nun estilu bien distintu a les sos obres anteriores, pos lo pintó con tola precisión de la que foi capaz. Al recurrir al dibuxu técnicu, Duchamp intentaba esaniciar la sensibilidá personal del artista al mecanizar el trazu. Más tarde consideró qu'aquel trabayu foi l'auténticu principiu del ''Gran vídrio''. Nes sos notes preparatorias xuega cola ironía y alteria les lleis de la física y la química. Asina, falar de la oscilación de la densidá, la inversión del resfregón y la sexualidá como motor de dos tiempos nun coqueteo cola patafísica. Duchamp dixo que buscó averase a la ciencia, pero non por amor a la mesma, sinón pa «desacreditarla llixeramente, d'una manera leve, ensin importancia».{{harvnp|Tomkins|1996|p=144}} Tamién s'aprecia'l gran interés de Duchamp pola cuarta dimensión y la [[xeometría non euclidiana]]. Del grupu de Puteaux Duchamp foi l'únicu que trabayó concienzudamente pa entender estes temes. Ello ye que [[Gertrude Stein]] diz de Duchamp en conociéndo-y que «paez un mozu inglés y fala con vehemencia alrodiu de la cuarta dimensión».{{harvnp|Tomkins|1996|p=147}}
 
N'esaniciando'l talentu na manufactura recurriendo al dibuxu técnicu, Duchamp atacó a la intención consciente recurriendo al azar. Asocedióse-y cortar tres hilo d'un metro de llargor y dexalos cayer sobre trés llenzos. Calcó les llinies resultantes y reprodució tres veces caúna sobre un llenzu. Al resultancia titular ''[[Rede de zurcidos]]''. Anque otros artistes emplegaren l'azar pa escapar de los sos condicionantes, Duchamp emplegar d'una forma nueva, pos consideraba que, cuidao que la suerte de cada unu ye distinta, la resultancia de ''el so'' azar yera una espresión de ''el so'' subconsciente.{{harvnp|Tomkins|1996|p=150}} En dalgún momentu de 1913, cuando esquizaba esta vía, creó lo que retrospectivamente consideró'l primera ''[[ready-made]]'': una rueda delantera de bicicleta dispuesta bocabajo sobre un taburete de cuatro pates (''[[Rueda de bicicleta sobre un taburete]]''). Duchamp dixo que surdiera como un divertimento, pos-y resultaba prestosu reparar como sumíen los radios al xirar la rueda.{{harvnp|Tomkins|1996|p=152}} Más palantre mercó un portabotellas, artículu frecuente nos llares franceses de la dómina, ensin la intención d'usalo pa enllenalo de botelles, sinón como escultura yá fecha. Nuna nota de 1913, Duchamp anota la entruga «¿Pueden faese obres que nun sían d'arte?».{{harvnp|Tomkins|1996|p=148}}
Llinia 90:
En 1916 anicióse'l [[dadaísmu]] en [[Zúrich]] por un grupu d'artistes que fuxíen de la [[Primer Guerra Mundial]]. Según unu de los sos fundadores, [[Tristan Tzara]], el dadaísmu nun yera modernu n'absolutu, y Duchamp acomuñar a [[Alfred Jarry|Jarry]] y [[Aristófanes]]. Declaraben que toa obra humana ye arte y consideraben que la vida yera más importante que l'arte. Duchamp, que tampoco tenía nengún interés en dir a la guerra, compartía munchos puntos colos dadaístes suizos, pero aseguraba que lo qu'él y el so círculu faíen en Nueva York «nun yera dadá». La diferencia taba, según él, en que los dadaístes «llibraben una batalla contra'l públicu. Y cuando se ta llibrando una batalla, resulta difícil rise coles mesmes». L'ambiente en Nueva York yera más garapolera.{{harvnp|Tomkins|1996|p=216}} Sicasí, a Duchamp y el so grupu conocer como los dadaístes de Nueva York.
 
Por aquel tiempu empezó a dar clases de francés a [[Katherine Dreier]], que taría presente nos siguientes trenta años de la so vida. Dreier, fía d'inmigrantes alemanes adineraos, foi direutora fundadora de la Sociedá d'Artistes Independientes de 1916, y votara en contra de la ''Fonte'', pero tres la dimisión de Duchamp dixo qu'ella non -y atopaba orixinalidá, pero que si -y ayudaron a vela los que sí la faíen, podría apreciala.{{harvnp|Tomkins|1996|p=224}} Más palantre encargó-y un cuadru pa la so biblioteca. Duchamp tardó seis meses en faer la so primer pintura dende 1914. La resultancia, que tituló ''El to m'''<ref>[http://web.mit.edu/fflau/www/mas110/paper3/tum.jpg ''El to m''' de frente]</ref><ref>[https://web.archive.org/web/20090807044742/http://www.geocities.com/christophermulrooney/criteria/duchamp1.jpg ''El to m''' dende otra perspectivaperspeutiva]</ref> (que según Tomkins suel lleese como ''El to m'emmerdes'', o «tu abúrresme»), ye un cuadru retininano que al propiu Duchamp nun-y gustaba. Foi l'últimu llenzu que pintó na so vida.
 
Poco más tarde diríase sicasí a Buenos Aires acompañáu de Yvonne Chapel. Les razones, según una carta a [[Jean Crotti]], paecen ser la tensión nel matrimoniu Arensberg y les restricciones por causa de la guerra.{{harvnp|Tomkins|1996|p=228}} Nun se sabe por qué escoyó Arxentina. Mientres los sos preparativos de viaxe, Duchamp regaló les sos obres a los sos amigos, incluyíu un estudiu del ''Gran vidriu'' que regaló a Roché y una miniatura de 7×5&nbsp;cm de ''Desnudu baxando una escalera'' que regaló a les hermanes Stettheimer.