Diferencies ente revisiones de «Marshall McLuhan»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Actualizando categoríes
m Preferencies llingüístiques
Llinia 3:
'''Herbert Marshall McLuhan''' ([[21 de xunetu]] de [[1911]]-[[31 d'avientu]] de [[1980]]) foi un [[filósofu]], eruditu y profesor [[canadianu]].
 
Profesor de lliteratura inglesa, crítica lliteraria y teoría de la comunicación, McLuhan ye reconocíu como unu d'el fundadores de los estudios sobre los medios, y pasó a la posteridá como unu de los grandes visionarios del presente y futura [[sociedá de la información]]. Escontra finales de la década de 1960 y principios de los 70, McLuhan acuñó'l términu ''[[aldega global]]'' pa describir la interconexión humana a escala global xenerada pelos medios electrónicos de comunicación. Ye famosa la so sentencia ''"el mediu ye'l mensaxe"''.
 
== Biografía ==
Llinia 32:
Diarios y revistes recordar a la so muerte con calificativos como ''Místicu de l'Aldega Electrónica'' o ''El más hippie ente los académicos y el más académicu ente los hippies''.
 
La perspectivaperspeutiva de McLuhan al respective de los medios de comunicación social diose en llamar ''determinismu tecnolóxicu''. Anque ye probable ver nél, tamién, a un visionariu. N'efeutu, cuando McLuhan morrió, la televisión por cable entá nun yera una realidá mundial, los habitantes de la 'aldega global' entá poco sabíen sobre [[interactividad]], [[llibru-y|y-books]], multimedia, [[videoconferencia|vídeoconferencias]]... pero la obra de McLuhan dexó un marcu teóricu que dexa estudiar y entender la naturaleza d'estos nuevos medios que revolucionaron la hestoria de la comunicación de la humanidá.
 
Cuando McLuhan, a mediaos de la década de los 60, llamó per primer vegada l'atención del públicu al redefinir medios y mensaxes, hubo quien interpretó que lo que faía yera promover el fin de la cultura del llibru pa favorecer la era de la televisión. Pero, en realidá, lo que faía yera alvertir sobre'l poderosu potencial del nuevu mediu. Sábese que na so vida privada McLuhan refugaba a la TV hasta tal puntu que-y pidía al so fíu que torgara qu'el so nietos ver. N'efeutu, llamó a la TV «el xigante cobarde» y pretendía xenerar conciencia alrodiu del so enorme poder.
 
El pensamientu de McLuhan al respective de los medios de comunicación empecipiar a partir de les siguientes idees:
Llinia 66:
=== L'aldega tribal ===
 
Ye posible que la fala empecipiárase fai unos 30 000 años, pero la comunicación [[escritura|escrito-alfabética]] tien tan solo unos cuatro milenios d'antigüedá. L'aldega [[tribu|tribal]] ye pos una aldega analfabeta y la so duración na tierra tendría la estensión d'unos 26 000 años.
 
Mientres tou esi tiempu, otros factores (innovaciones tecnolóxiques dende'l fueu y los metales hasta los medios de tresporte y les armes) fixeron que l'home dexara de ser cazador y nómada p'aprender los secretos de l'agricultura y tresformase nun ser sedentariu. Apaecieron, pos, les aldegues estables, desenvolviéronse recursos defensivos, lo cual abrió'l pasu pa les primeres ciudaes y, más tarde, les civilizaciones, con tou lo qu'elles impliquen: la formación de clases, xerarquíes, estructures alministratives, etc. L'aldega tribal caracterízase porque va ser la palabra oral l'únicu mediu de comunicación del que disponía l'home.
Llinia 74:
=== L'home alfabéticu-quirográfico ===
 
Esta era empecipiar cola invención de la escritura hasta l'espardimientu de la imprenta n'Europa, poro, esta etapa estender a lo llargo d'unos 3 500 años. Mientres esti periodu apaecen numberoses 'estensiones del home' nel campu de les máquines y ferramientes. Pero va apaecer tamién la [[alfabeto|escritura alfabética]] que puede ser considerada'l primer mediu capaz de recoyer, caltener y tresmitir les esperiencies humanes, amenorgando la función [[nemónica]] de los individuos, el pesu dogmáticu de los proverbios ya inclusive l'autoridá de los vieyos, qu'hasta entós yeren los depositarios de la hestoria y la tradición, cargando cola función de tresmitiles a les élites alministratives relixoses y fiscales.
 
L'alfabetu concretar nuna perspectivaperspeutiva sensorial-visual y tien una clara función analíticu-llineal, n'efeutu la linealidad ye una característica predominante de la vista si comparar con otros sentíos como l'oyíu, el gustu y el tactu.
 
McLuhan va dicir qu'esto deriva nuna disociación ente la sensibilidá interior del home alfabetizado. McLuhan va ver, amás, que la disolución de la familia y la cla escontra sociedaes más abiertes ye una consecuencia mediata de la [[alfabetización]], nel sentíu qu'ésta fai posible la homogeneización ente les [[cultura|cultures]], la uniformidá de los individuos ante les lleis escrites y, particularmente, la revolución que la escritura xeneró nel pensamientu griegu que marcó'l pasu de lo '[[xavaz]]' escontra la [[filosofía]] y la [[ciencia]].
Llinia 192:
| ubicación =
| año = 2002
| isbn = 8474324033
| url = http://www.gedisa.com/ficha.aspx?cod=511512&titulo=L'aldega global#.O_eQX6MfKsY
}}