Diferencies ente revisiones de «Realidá»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Introduciendo {{1000}}
m Preferencies llingüístiques
Llinia 129:
{{cita|Si'l dominiu que define esti don de la palabra hai de bastar a la vuesa acción como al vuesu saber, va bastar tamién a la vuesa devoción. Pos-y ufierta un campu privilexao.
 
Cuando los [[Deva|Deves]], los homes y los [[Asura|Asures]] -lleemos nel primera [[Brahmana]] de la quinta llección del Bhrad-Aranyaka [[Upanishad]]- terminaben el so noviciáu con [[Prajapati]] [lo aparentemente concreto; la realidá]], fixéron-y esti ruegu: "Fálanos".
"''Da'', dixo Prajapati, el dios del truenu. ¿Entendístisme?" Y los Devas contestaron: "Dixístinos: ''Damyata, domaos''" -colo cual el testu sagráu quier dicir que los poderes de riba sométense a la llei de la palabra.
Llinia 139:
Esto ye, prosigue'l testu, lo que la voz divina fai oyer nel truenu: sumisión, don, mercé. ''Da da da''.
 
.<ref>Si llee'l curtiu testu citáu fora del contestu de la obra lacaniana entiéndese pocu o nada; Lacan lo que ta esplicando ye que'l poder ilusorio de la realidá ([[Maya (ilusión)|maya]]) esixe sumisión, don, mercé; Lacan entiende que más orixinal ye lo real y que la humanidá solo va ser llibre si dase cuenta de los engaños "realísticos" de l'aparente o fenoménica realidá </ref>
 
Porque Prajapati respuende a toos: "Entendístisme."|Lacan. Función y campu de la palabra y del llinguaxe en psicoanálisis.}}<ref>Lacan.Escritos 1.[PDF] http://www.actividadhumana.com/articulos/Articulos_Portada/Lacan/lacan_testu4.pdf</ref>
Llinia 160:
El consideráu suxetu y el consideráu oxetu de la filosofía tradicional pertenecen dambos al mesmu sistema de realidá.
 
{{Cita|Última hora, voi presentar una perspectivaperspeutiva según la cual la mente nun copia» a cencielles un mundu que namái almita la descripción de la Teoría Verdadera. Pero, dende'l mio puntu de vista, la mente nun constrúi'l mundu (nin siquier en cuantes que tando suxeta a la constricción impuesta por «cánones metodolóxicos» y «sense-data» independientes de la mente). Y si ye que vemos obligaos a utilizar llinguaxe metafóricu, dexemos que la metáfora seya ésta: la mente y el mundu constrúin conjuntamente la mente y el mundu (o, faciendo la metáfora más hegeliana, l'Universu constrúi l'Universu- desempeñando les nueses mentes (colectivamente) un especial papel na construcción.|Hilary Putnam. op. cit. p. 12-13}}
 
Les [[percepción|percepciones]] y [[interpretación|interpretaciones]] de la realidá sobre les que construyimos nueses [[evidencia (filosofía)|evidencies]] nun nos dexen afirmar qu'una seya la [[verdá]]esra y les demás «falses», como suel considerar la conciencia non crítica o les [[explicación|explicación feroces]].
Llinia 172:
== La percepción de la realidá ==
 
A un nivel más prácticu El Psicólogu Estauxunidense John Maxtell, introduz una nueva perspectivaperspeutiva. Según el so puntu de vista'l conceutu de realidá entendida como esistencia, nun tien sentíu ensin un puntu de referencia, esto ye: soporte (universu) referenciáu a una mente que lo conceptúa, siempres suxetiva. Ye la nuesa mente la que proxecta sobre les coses los conceutos que tenemos d'elles, dando sentíu al universu, creando a cada poco la esistencia o realidá na que vivimos.
<ref>John Maxtell: ''Yo, el to llau emocional'' .p. 145</ref>