Diferencies ente revisiones de «Símbolu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Preferencies llingüístiques
Llinia 12:
== Evolución ==
 
Nes munches etapes que componen la evolución, na forma de comunicación humana, del desenvolvimientu del llinguaxe faláu a la escritura, los signos visuales representen la transición de la perspectivaperspeutiva visual, al traviés de les figures y los pictogrames, a les señales astractes. Sistemes de notación capaces de tresmitir el significáu de conceutos, palabres o soníos simples.
 
Los signos y símbolos tresmiten idees nes cultures prealfabetizadas y práuticamente analfabetes. Pero la so utilidá nun ye menor ente les verbalmente alfabetizadas: al contrariu, ye mayor. Na sociedá tecnológicamente desenvuelta, cola so esixencia de comprensión inmediata, los signos y símbolos son bien eficaces pa producir una respuesta rápida. La so estricta atención a los elementos visuales principales y la so simplicidá estructural, apurren facilidá de percepción y memoria.
Llinia 63:
 
;Lo simbólico del arte en [[Hans Georg Gadamer]]
Esquizar sobre la definición de símbolu dende la perspectivaperspeutiva [[hermenéutica]] que'l filósofu alemán [[Hans Georg Gadamer]] plantega nun apartáu del so llibru ''L'Actualidá de lo Bello'' ye establecer un diálogu cola etimoloxía de la palabra y plantegar relaciones con delles de les vivencies griegues; ye enfusase al estudiu semánticu que pon n'evidencia la influencia del filósofu [[Heidegger]] na so obra y reconocer los distanciamientos que fai al momentu de interlocutar colos planteamientos del filósofu [[Hegel]], cuando esti define lo bello nel arte. Ye según Gadamer plantega que la esencia de lo simbóloco ye'l ''autosignificado''.
 
Gadamer, al faer una revisión etimolóxica de lo que quier dicir Símbolu, llega a l'antigua tradición de la tablilla y la relación ente'l anfitrión y el güéspede, pos cada unu caltenía parte de la tablilla y al momentu de xuniles, el posesores reconocíense como antiguos conocíos. Lo anterior representa'l significáu que símbolu tien dende la llingua griega como ''tablilla d'alcordanza''. Esti elementu ye de gran importancia al momentu de plantegar lo rellacionao a la esperiencia de lo simbólico, pos ''esti individual-particular represéntase como un fragmentu del ser que promete complementar nun tou íntegru al que se correspuenda nél. —Hans Georg Gadamer.<ref name="Gadamer_1">Gadamer, Hans G. L'actualidá de lo bello. 1996. Barcelona. Paidós. pág. 84.</ref>