Diferencies ente revisiones de «Códec»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Preferencies llingüístiques
Llinia 6:
La mayor parte de códecs provoca perdes d'información pa consiguir un tamañu lo más pequeno posible del archivu destino. Hai tamién códecs ensin perdes (''lossless''), pero na mayor parte d'aplicaciones práctiques, pa un aumentu casi imperceptible de la calidá nun merez la pena un aumentu considerable del tamañu de los datos. La esceición ye si los datos van sufrir otros tratamientos nel futuru. Nesti casu, una codificación repitida con perdes a la llarga estropiaría demasiáu la calidá.
 
Munchos arquivos multimedia contienen tantu datos d'audiu como de vídeu, y de cutiu dalguna referencia que dexa la sincronización del audiu y el vídeu. Cada unu d'estos trés fluxos de datos puede ser remanáu con programes, procesos, o hardware distintos; pero por que estos ''streams'' sían útiles p'almacenalos o tresmitilos, tienen de ser encapsulados xuntos. Esta función ye realizada por un formatu d'archivu de vídeu ([[Contenedor multimedia|contenedor]]), como [[.mpg]], [[.avi]], [[.mov]], [[.mp4]], [[.rm]], [[.ogg]], [[.mkv]] o [[.tta]]. Dalgunos d'estos formatos tán llindaos a contener ''streams'' que s'amenorguen a un pequenu xuegu de códecs, ente qu'otros son usaos pa oxetivos más xenerales.
 
Un ''endec'' ye un conceutu similar (pero non idénticu) pal hardware.
 
==Ciclu de desenvolvimientu de los códecs==
En [[inxeniería]], un '''ciclu de desenvolvimientu''' ye'l períodu que trescurre dende la implementación d'un [[Norma (tecnoloxíateunoloxía)|estándar]] [[tecnoloxíateunoloxía|tecnolóxicuteunolóxicu]] hasta'l desenvolvimientu de nueves ferramientes de mayor complexidá y [[eficiencia]].
 
Nel mundu de la compresión dixital, un ciclu de desenvolvimientu corresponder col tiempu de vida de les meyores d'un sistema; por casu, un sistema de compresión va sufriendo cambeos pa la meyora de la so eficiencia desque se estandariza. Esto produciráse hasta'l desenvolvimientu de nueves ferramientes que traigan una ganancia na eficiencia de la calidá. Entós va cerrase un ciclu de desenvolvimientu pal sistema de compresión en cuestión.