Diferencies ente revisiones de «Llanera»

Contenido eliminado Contenido añadido
m new key for Category:Llanera: " " using HotCat
m Preferencies llingüístiques
Llinia 6:
'''Llanera''' ye un [[Conceyos d'Asturies|conceyu]] d'[[Asturies]]. Lenda'l norte con [[Xixón]] y [[Corvera]], al sur con [[Uviéu]], al este con Xixón y [[Siero]] y al oeste con [[Illas]] y [[Les Regueres]]. La so capital, [[Posada]], allúgase a 11 km d'Uviéu, 20 d'Avilés y 22 de Xixón. Cunta con una población de 13.505 habitantes ([[Institutu Nacional d'Estadística|INE]], [[2008]]).
 
Ente los servicios más importantes d'esti conceyu destaquen el ferrocarril de [[Rede Nacional de los Ferrocarriles Españoles|Renfe]] en [[Estación de Llugo|Llugo]], [[Estación de Villabona|Villabona]] y [[Apeaderu de Ferroñes|Ferroñes]], l'Institutu d'Enseñanza Secundaria en Posada, la so importante estaya industrial, colos polígonos de Silvota, Asipo y Parque TecnolóxicuTeunolóxicu d'Asturies. Amás del [[Centru Penitenciariu d'Asturies]].
 
[[Imaxe:Monte en Llanera.jpg|thumb|right|300px|Monte de Llanera, al llau del deportivu de Posada]]
Llinia 28:
Nel [[sieglu XIX]], Llanera pescancia la so independencia d'Uviéu y afita la so capital en Posada, correspondiéndo-y l'asientu númberu 39 na Xunta Xeneral d'Asturies. Dalgo que destaca ye la importancia que va ganando esti conceyu como vía de comunicación y a esto escomencipióse-y a xunir una industrialización incipiente, instálense industries como Cerámica Guisasola, una fábrica d'esplosivos, españamientos mineros en Ferroñes. Otru asocedimientu foi la instalación de la llinia de ferrocarril LLión-Xixón que convirtió a Villabona nún importante noyu ferroviariu.
 
En [[1936]] Llanera dio'l trunfu al Frente Popular y tres el llevantamientu l'exércitu permaneció fiel a la República. Llanera foi tomada n'ochobre de [[1937]] al final de la guerra d'Asturies, pero continuaron dempués delles aiciones guerrilleres. En 1960 hai un gran puxu industrializador, naugúrense'l polígonu de Silvota, pero la cris de los años setenta tamién afeutó a esti conceyu, col pieslle de delles industries. Hai que destacar un resurdimientu a finales del [[sieglu XX]] y entama a instalase un nueu polígonu industrial, el d'Asipo, allúgase ellí tamién Mercasturias, y el Parque TecnolóxicuTeunolóxicu d'Asturies, algamando un gran desenrrollu non sólo industrial sinón residencial.
 
== Xeografía ==
Llinia 44:
No tocante a la so emigración sí la tevo, ya qu'hai que tener en cuenta que nún prencipiu foi un conceyu rural y afectó-y na mesma medida qu'a otros conceyos rurales. La so emigración foi mayoritariamente a [[América]], [[Cuba]] y [[Arxentina]], mientes que de magar [[1960]] la emigración empobinose a países del centru d'[[Europa]].
 
La estaya servicios ye la más importante na so economía y acupa'l mayor númberu de los sos habitantes. Sobresal el comerciu siguío pela hostelería, el tresporte o comunicaciones. Dalgo de lo qu'hai que destacar de Llanera ye que tien una gran concentración de fábriques que s'alcuentren nos polígonos de Silvota que ye de propiedá pública y el d'Asipo de propiedá privada. En Llanera tán tamién Mercasturias y el Parque TecnolóxicuTeunolóxicu d'Asturies.
 
== Política ==