Diferencies ente revisiones de «Nave espacial»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 8:
== Primeres idees ==
 
Anque la idea de los viaxes espaciales remóntase siquier hasta la dómina del antiguu [[Imperiu romanu]], nun asocede lo mesmo col conceutu de "'''nave espacial'''", pos la imaxinación humana viose severamente condicionada pola falta de desenvolvimientu tecnolóxicuteunolóxicu. Autores como [[Plutarco]] nel sieglu I ''(De facie in orbe lunae)'', y [[Kepler]] nel sieglu XVII ''([[Somnium]])'' menten viaxes a la Lluna, anque nun son capaces de concebir un artefactu capaz de realizar el viaxe, valiéndose para ello de caminos ocultos o de la intervención d'espíritos.
 
Los primeros intentos non máxicos p'algamar l'espaciu apaecen na segunda metá del sieglu XVIII, utilizando los precarios métodos disponibles na dómina. Asina, en ''[[Les aventures del barón Munchausen]]'' algámase la Lluna en globu. Sicasí, esti relatu sigue perteneciendo inda al xéneru de la [[fantasía heroica|fantasía épica]]. El saltu de la fantasía a la [[ciencia ficción]] va producise casi un sieglu dempués, na famosa ''[[De la Tierra a la Lluna]]'', publicada por [[Jules Verne]] en 1865, na que s'emplega un xigantescu cañón balísticu, de nuevu con destín a la Lluna. Nesta novela l'autor yá trata de dar solución a dalgunos de los problemes del so métodu de viaxe, tales como l'ausencia d'osíxenu fora de l'atmósfera o la compensación de la inmensa aceleración del despegue.
Llinia 32:
Aun así convirtióse nel emblema de toa una dómina y autores como [[Ray Bradbury]], en ''[[Cróniques marcianes]]'' (1950), acomuñar a la so obra de manera casi indisoluble (magar ye posible que'l terrible calor del branu del cohete nun fuera producíu por combustión).
 
Los cohetes [[motor químicu|químicos]] tienen una autonomía bien llindada por cuenta del so enorme gastu de masa propelente y sería pocu probable que nos llevaren muncho más allá de Marte. Ello ye que ensin poder desterrar totalmente esti tipu de impulsor, la NASA ta evaluando la posibilidá de construyir un cañón electromagnéticu na falda d'un monte p'aidar nel despegue a les [[danzaderes espaciales]], aforrando combustible y menguando los riesgos d'accidentes.
 
En ''[[La Lluna ye una cruel amante]]'', [[Robert A. Heinlein]], yá en 1966, utiliza una catapulta electromagnética p'acelerar carga dende una base llunar a la Tierra y el mesmu mecanismu ye usáu por [[Arthur C. Clarke]] nel relatu ''[[Maelstrom II]]'', de 1965. Estes obres, alloñaes de la fantasía de les revistes d'usar y tirar, pretenden encetar la tema de la colonización de cuerpos cercanos con ciertu rigor científico.
Llinia 183:
Les '''naves espaciales''' fueron siempres unu de los estandartes de la [[ciencia ficción]]. La [[Space Opera]] sería un xéneru bien amenorgáu ensin la posibilidá d'efectuar [[Viaxes interestelares|vuelos interestelares]] y la [[ciencia ficción dura]] atoparíase quitada de la [[colonización]] d'otros mundos si non pudiera cuntase col viaxe interplanetariu.
 
Les naves espaciales utilizaes n'unu o otru xéneru son bien distintos, sobremanera tocantes a el so plausibilidad y a la so posibilidá de materialización cola actual [[tecnoloxíateunoloxía]]. El grau de desenvolvimientu del saber científicu nel momentu de realización de la obra marcó la evolución del conceutu de nave espacial y diversificó los métodos de propulsión. Asina atopamos con distintos tipos de propulsión que se correspuenden col nivel d'especulación y de conocencia característica de cada autor.
 
Delles obres representatives que traten sobre la tema son:
Llinia 267:
=== Veles solares ===
{{AP|Vela solar}}
Esti sistema escarez de motor y de propelente, y aprovechando nel so llugar el [[vientu solar]] o la [[radiación solar]] por aciu enormes veles. Esisten prototipos esperimentales que confirmen la validez del conceutu, pero la tecnoloxíateunoloxía actual escarez de los materiales fayadizos pa faer d'esti sistema un métodu útil. Aun así, les veles solares emplegar en numberoses obres de ciencia ficción.
 
== Ver tamién ==