Diferencies ente revisiones de «Nokia Corporation»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 1:
'''Nokia Corporation''' <!--Nokia Corporation sigue esistiendo, col mesmu nome, como empresa independiente a Microsoft. Solo vendióse a Microsoft la división de dispositivos móviles, non la empresa al completu. Microsoft nun ye propietariu de Nokia.(http://www.europapress.es/portaltic/empreses/noticia-microsoft-cerrara-compra-division-dispositivos-nokia-proximo-25-abril-20140421170323.html)-->ye una empresa multinacional de comunicaciones y tecnoloxíateunoloxía con see nel distritu de Keilaniemi, en [[Espoo]], [[Finlandia]]. Ta formada por dos grupos de negocios: [[Nokia Networks]] ([[Rede de telecomunicación|Red de telecomunicaciones]]) y Nokia Technologies.
 
Enantes, Nokia Corporation yera una empresa empobinada principalmente a la fabricación de teléfonos móviles, siendo líder mundial nesti sector ente [[1998]] y [[2011]]. Sicasí, nos sos últimos años como fabricante de [[teléfonos móviles]], sufrió un amenorgamientu de la participación del mercáu como resultáu del creciente usu de los [[teléfonos intelixentes]] d'otru provisores. Como resultancia, la cotización de les sos acciones cayó dende un máximu de 40 dólares en [[2007]] a menos de 3 dólares en [[2012]]. En [[febreru]] de [[2011]], Nokia Corporation estableció una alianza estratéxica con [[Microsoft|Microsoft Corporation]], como parte de la cual tolos teléfonos intelixentes Nokia Corporation incorporaríen [[Windows Phone]]. Tres esti alcuerdu, Nokia convertir nel principal provisor de [[smartphones]] con [[Windows Phone]].
Llinia 21:
 
=== Años 1960 ===
El involucramiento de la empresa nel ramu de les telecomunicaciones producir en 1960, cola creación del departamentu d'electrónica de la compañía de cables. En [[1962]], el consorciu emponer a radiar-tresmisiones. La incursión nel sector foi bien afortunada pa la empresa, porque nesi tiempu la tecnoloxíateunoloxía de los [[semiconductor]]es taba saliendo de los llaboratorios p'aplicase a la industria nel mundu real.
 
Escontra [[1967]] foi introducíu'l sistema de modulación de códigos por pulsos, que amontó sustancialmente la capacidá de los cables [[teléfonu|telefónicos]]. Dos años dempués, el Grupu Nokia convertir na primer empresa n'introducir el sistema de pulsos y asitióse a la vanguardia de los sos competidores.
Llinia 28:
Tantu foi asina que nos [[años 1970|70]], col desenvolvimientu de les tresmisiones por [[microondes]], Nokia esportó equipos de tresmisión a Suecia, la Xunión Soviética y más tarde al restu del mundu. Ente los sos veceros figuraben importantes consorcios d'industries como la petrolera, el gas y les ferroviaries. Yá naquella dómina radiar-teléfonos (precursores de la telefonía móvil) yeren una realidá. Creaos en 1963, fueron utilizaos, nos sos oríxenes, pol exércitu y otres autoridaes, según p'apurrir servicios d'emerxencia.
 
Una de les innovaciones tecnolóxiquesteunolóxiques más importantes foi la [[digitalización]] de los servicios de telecomunicaciones. Escontra los setenta, la mayor parte de la telefonía yera [[electromecánica]], con conmutadores analóxicos y nun esistía un consensu en redol al empléu de la tecnoloxíateunoloxía dixital. Foi equí onde'l Grupu Nokia corrió'l riesgu de incursionar nel terrén de la digitalización y creó el sistema DX 200, que se convirtió na plataforma de los conmutadores.
 
Na creación del DX 200, el Grupu Nokia decidió emplegar el llinguaxe de computación a altu nivel y [[microprocesador]]es [[Intel]], innovaciones que probaron ser decisives nel oxetivu central de la iniciativa, que yera'l desenvolvimientu modular. Asina, el DX 200 crez por añadidura de más computadores en paralelu, colo que l'usuariu taría en posibilidá d'empecipiar operaciones con un pequenu conmutador al que puede di-y amestando mayor capacidá conforme a les sos necesidaes. Ello fala de la flexibilidá d'esta tecnoloxíateunoloxía, que yá nos noventa convirtiérase nun ésitu mundial.
 
Daqué qu'estremaba al Grupu Nokia d'otros consorcios especializaos nes [[telecomunicaciones]] yera la so capacidá competitiva y d'innovación. Nuevamente equí pa entender la dinámica de la empresa, hai qu'unviase a les característiques del mercáu finlandés, que hai permeado les sos estratexes al afalar la competencia. Recuérdese que nel casu d'otros países europeos, nos [[Años 1960|sesenta]] y los [[Años 1970|setenta]] los transistores yeren mercaos a provisores nacionales, y los gastos d'investigación y desenvolvimientu taben en manos d'unes cuantes empreses.<ref name="duplicada" />
Llinia 36:
=== Años 1980 ===
[[Archivu:Mobira Cityman 200.jpg|thumb|Cityman 200.]]
En contraste, nel mercáu finlandés les redes de telefonía local fueron establecíes escontra [[1980]] y nenguna d'elles adquiría'l so equipu de provisores nacionales. Al incorporase a la dinámica de les telecomunicaciones, Nokia hubo de responder a los requerimientos de los sos veceros, lo cual llevó a la empresa a anovar nos sos productos y servicios. L'efectu d'estes polítiques puede midise na disponibilidad de tecnoloxíateunoloxía en materia de telecomunicaciones pa la sociedá finlandesa. Según datos del [[Bancu Mundial]], Finlandia ye'l país con mayor penetración d'Internet de la [[Xunión Europea]], con 1.116,78 usuarios con accesu a la [[Internet|rede global]] por cada 10.000 habitantes (la media imperante na Unión Europea ye d'apenes 295,48 usuarios a xunetu de 1999); en tantu esisten 554 llinies telefóniques por cada 1.000 habitantes (frente a 428,71 llinies qu'en promediu tien la [[UE|Europa comuñal]]); y esisten 349,2 ordenadores personales por cada 1.000 habitantes (na Unión Europea'l promediu ye de 237,4 ordenadores).
 
Nos setenta, les autoridaes finlandeses en materia de telecomunicaciones, aprobaren una lexislación, similar a la enllantada en Suecia, pa establecer la telefonía móvil nos automóviles, que taría conectada a la rede pública. Nos siguientes meses, los demás [[países nórdicos]] desenvolvieron iniciatives similares, sobremanera al reconocer que los sistemes de telecomunicaciones de cada unu d'esos países nun taba conectáu colos de los demás. Nun esistía'l [[Itinerancia|roaming]], como se-y conoz anguaño, y entós llegóse a la conclusión de que sería necesariu desenvolver una rede común con estándares allegaos. Asina, en [[1981]] nació'l serviciu nórdicu de [[telefonía móvil]] qu'utilizó 450&nbsp;MHz y que foi'l primeru nel mundu n'establecer la telefonía móvil ente diversos países, amás de que foi bien esitosu. Nel intre d'esa década, otros países europeos y del restu del mundu siguieron los pasos de los nórdicos, al empar que Nokia yá taba abasteciendo de teléfonos móviles con otros estándares a [[Alemaña]], Francia, [[Italia]] y el [[Reinu Xuníu]].
Llinia 42:
En [[1982]], Grupo Nokia produció'l primer sistema de telefonía móvil, denomináu Senator. La demanda por esti productu creció y foi necesariu crear conmutadores, equipos de tresmisiones y estaciones de base pa garantizar les sos operaciones. Les especificaciones de los nuevos estándares fueron espublizaes y licitadas nuna apertura a la competencia internacional.
 
En [[1984]] foi introducíu al mercáu'l Mobira Talkman, que foi'l primer teléfonu tresportable. Tuvo una notable demanda nos mercaos nórdicos y ello llevó a Nokia a tener nuevos veceros, incluyendo los estauxunidenses y los británicos. La necesidá de cuntar con teléfonos de más fácil manexu y transportación, derivó n'innovaciones tecnolóxiquesteunolóxiques que fueron bien vultables nos tamaños y el pesu de los mesmos. Asina, por casu, ente que'l Senator llanzáu al mercáu en 1982 pesaba 9,8 kilogramos, el Mobira Talkman pesaba menos de 5 kilogramos, esto ye que, nun períodu de dos años llogróse amenorgar el pesu del teléfonu a la metá.
 
En 1987, Nokia introdució un nuevu modelu, el Mobira Cityman que pesaba 800 gramos cola batería. Diez año más tarde, cuando foi introducíu a los mercaos internacionales el Nokia 3110, ésti pesaba apenes 146 gramos con tou y batería.
Llinia 66:
Como empresa, Nokia taba bien consolidada n'aspeutos de hardware. El problema ye que na telefonía intelixente cobraba muncha importancia'l software y los servicios. Por ello, la empresa propúnxose realizar cambeos fondos, ente los que s'incluyía la énfasis nos servicios que riquía un teléfonu intelixente. Coles mesmes, Nokia supo que la telefonía del futuru recayería n'artefactos ambientalmente amigables, versátiles, que pudieren ser tresportaos con facilidá por cuenta del so pesu y característiques, etcétera.
 
Nesta dómina, la compañía enfrentóse tamién a una serie de problemes. Detectóse que la so batería BL-5C, fabricada por Matsushita Battery Industrial Co. Ltd. of Japan ente [[avientu]] de [[2005]] y [[payares]] de [[2006]], posiblemente podría causar cortucircuitos, polo que fixo un cambéu gratuitu de les bateríes de los móviles que teníen esta batería y que fueren adquiríos nel periodu señaláu.<ref>{{Cita web |url=http://news.bbc.co.uk/hi/spanish/science/newsid_6947000/6947051.stm |título=Nokia emite alerta por bateríes |añu=2007 |obra=BBC 14.08.2007 |fechaacceso=11 de setiembre de 2007}}</ref> Per otru llau, Nokia-Siemens foi denunciáu por haber esportáu a la [[República Islámica d'Irán]] una avanzada tecnoloxíateunoloxía d'espionaxe que, supuestamente, facilitara l'ingresu en prisión d'activistes políticos como [[Isaa Saharkhiz]], quien na actualidá sigue presu na [[prisión de Evin]]. Según el denunciante, el mesmu Saharkhiz, Nokia atentara a sabiendes contra los Derechos Humanos del pueblu iranín. La denuncia interponer nun xulgáu federal de los [[Estaos Xuníos d'América]].<ref>{{Cita web |url=http://www.iranian.com/main/news/2010/08/16-4 |títulu=شکایت عیسی سحرخیز از نوکیا زیمنس |obra=Iranian.com 16/08/2010 |añu=2010 |fechaacceso=17 d'agostu de 2010 |idioma=persa}}</ref>
 
Nokia cuntaba entós con cerca de 20 instalaciones de producción en 9 países ente ellos Alemaña ([[Bochum]]), ente les que destacaba la particular fábrica de [[Manaus]] en plena [[selva Amazónica]].<ref>{{Cita web |url=http://news.bbc.co.uk/hi/spanish/business/newsid_5334000/5334764.stm |títulu=Esquitáivos, l'ave fénix de l'Amazones |añu=2006 |obra=BBC 11.09.2006 |fechaacceso=11 de setiembre de 2007}}</ref>
Llinia 83:
==== Serie Y ====
{{AP|Nokia serie Y}}
El [[12 d'ochobre]] de [[2005]], Nokia anunció lo que la compañía vieno denominar la ''serie Y'', consistente en terminales de tipu [[smartphone]] empobinaos a los negocios, con énfasis nel soporte de [[corréu electrónicu]] corporativu. La primer xeneración consistió en trés terminales, el [[Nokia Y60|Y60]], [[Nokia Y61|Y61]] y [[Nokia Y70|Y70]].<ref>[http://press.nokia.com/PR/200510/1015195_5.html Nueva familia de dispositivos de Nokia empobinada al mundu de los negocios]</ref> El [[18 de mayu]] de [[2006]], Nokia anunció la adición del [[Nokia Y50|Y50]] a la serie.<ref>[http://press.nokia.com/PR/200605/1051798_5.html El más pequenu de la serie Y de Nokia, el dispositivu de negocio Nokia Y50 pa profesionales de la tecnoloxíateunoloxía móvil]</ref> El [[12 de febreru]] de [[2007]], Nokia anunció 3 terminales a la serie: [[Nokia Y61i|Y61i]], [[Nokia Y65|Y65]] y [[Nokia Y90|Y90]].<ref>[http://www.nokia.com/A4136001?newsid=1104232 Nokia llanza la segunda folada de dispositivos de negocios de la serie Y]</ref> El mes de xunetu de [[2008]] Nokia anunció 2 terminales a la serie: [[Nokia Y71|Y71]], evolución del [[Nokia Y61i|Y61i]] y el [[Nokia Y66|Y66]], evolución del [[Nokia Y65|Y65]]. Nel mes de payares de [[2008]] Nokia anuncia un nuevu terminal a la serie, el Nokia [[Nokia Y63|Y63]]. Nel mes de xineru de [[2009]] ye anunciáu'l terminal [[Nokia Y75]], que sale a la vienta n'abril de [[2009]]. N'abril de [[2010]], presentáronse los terminales [[Nokia Y5]] y [[Nokia Y7]]. Estos terminales fueron presentaos xuntu al [[Nokia C3-00]], solo qu'estos Nokia de la serie Y teníen sistema operativu Symbian S60, y el [[Nokia C3-00]], [[Series 40]].
 
==== Serie N ====
{{AP|Nokia serie N}}
[[Archivu:Nokia n93-1.jpg|thumb|Nokia de la serie '''N''', modelu [[Nokia N93|N93]]]]
En [[2005]] apaez la popular serie N de Nokia, inaugurada polos modelos [[Nokia N70]] y [[Nokia N90]], qu'incorporaben el sistema operativu [[Symbian VOS]] 8.1a y pertenecíen a la segunda edición de la Serie 60 de Nokia, amás de 3G/UMTS y de una cámara mínima de 2MPX. Poco dempués anuncióse'l Nokia [[Nokia N91]] qu'incorporaba Symbian VOS 9.1 y pertenecía a la 3ª edición de Nokia S60. A este siguiéron-y los modelos [[Nokia N92]], [[Nokia N80]] y [[Nokia N71]] (llanzaos en payares de 2005) y los [[Nokia N72]], [[Nokia N73]], [[Nokia N93]] n'abril de 2006. Apaecen más tarde ediciones especiales musicales de los modelos 6630, 6680, N70, N73 y N91 con ciertes funcionalidades distintes, según una tarxeta de memoria mayor. Tamién realizaron versiones especiales de películes como [[Misión Imposible III]] y [[King Kong (película 2005)|King Kong]]. Una de les más importantes foi l'apaición d'un N80 na so versión de acceso Internet más barata. Les versiones de música ya Internet pudieron instalase nos móviles normales por aciu el ''Nokia Software Updater'' y un pequenu cambéu nel teléfonu. El Nokia [[N95]] presentáu na seronda de 2006 apaeció como'l móvil revolución yá que yera un AiO (del inglés, All in One, Tou n'Unu). Incorporaba como novedá GPS, una cámara de 5 [[megapixel]]s y conectividad 3.5G. Como evolución lóxica del N95, en 2008 fixo actu de presencia'l Nokia [[N96]], del qu'heredó'l so calter de terminal total. La cámara de semeyes yera similar a la del N95, y como novedá incluyó un sintonizador de televisión dixital terrestre DVB-H clase C. En xunu de 2009 la compañía presentó'l Nokia [[N97]], andando a la tema col [[iPhone]] y enfocáu a les redes sociales, tenía una pantalla táctil TFT de 3,5 pulgaes, y una memoria máxima de 48 GB, amás d'una cámara dixital de 5 Megapixeles. Darréu, salió'l Nokia N97 Mini que rebaxó un pocu'l tamañu a cuenta de esaniciar el pad direccional qu'acompañaba'l tecláu, amenorgar un pocu la pantalla y amenorgar la memoria. Tenía una pantalla táctil de 3.2”, una memoria interna de 8 Gb y una ranura pa memories microSD con función hot swap, hasta 16 GB. Darréu al llanzamientu del N97 Mini, salió al mercáu la tableta N900, que'l so principal curiosu yera'l software mesmu basáu en Linux, destacar por non ser un teléfonu Symbian, foi consideráu por munchos como minicomputadora con funciones de teléfonu. Al poco tiempo Nokia sacó al mercáu'l Nokia N8, que destacaba pol so hardware, con cámara de 12 mp, grabación d'altu resolvimientu en 720p. Sicasí esti postreru perdió enforma terrenal por tener el sistema operativu Symbian, quedando llueñe del mercáu en sí apoderáu pol sistema operativu Android. Nokia presentó en 2011 el Nokia N9,<ref>{{Cita web |url=http://cincodias.com/cincodias/2011/06/21/tecnologia/1308894406_850215.html |título=Nokia presenta'l N9, el so nuevu 'smartphone' &#124; TecnoloxíaTeunoloxía &#124; Cinco Díes |editorial=Cincodias.com |fecha=21 de xunu de 2011 |fechaacceso=31 de marzu de 2016}}</ref> con un sistema operativu [[MeeGo]], distintu al conocíu Symbian. El Nokia N9 nun cuntaba con botones na so superficie, lo que lo conviertía nuna terminal totalmente táctil, con cámara de 8 mp, doble flax LED, GPS integráu y Resolvimientu HD pa la filmación y reproducción d'arquivos.
 
==== Asha ====
Llinia 102:
Dempués d'esti anunciu, les acciones de Nokia cayeron un 14%, la so mayor cayida dende xunetu de 2009.&nbsp;Les vientes de teléfonos intelixentes de Nokia, qu'aumentaren primeramente, derrumbáronse.&nbsp;Dende'l principiu de 2011 hasta 2013, Nokia cayó del N|°1 al Nº10 en vientes de [[smartphone]]s.
 
D'esta alianza nació la serie de smartphones [[Nokia Lumia]], col sistema operativu [[Windows Phone]]. Estos dispositivos cunten con tecnoloxíateunoloxía NFC, Memoria RAM de 256MB a 2GB, entrada capacitativa multitouch memoria interna de 8 GB hasta 32GB. El [[Nokia Lumia 720|Nokia Lumia 1020]], [[Nokia Lumia 920]], [[Nokia Lumia 1520]], y el [[Nokia Lumia 820]], cunten con carga inalámbrica y soporte de 4G LTE.
El Nokia Lumia 1520, llanzáu'l 22 d'ochobre del 2013, foi'l primera phablet o tablefono llanzáu pola compañía finlandesa pa la gama alta, y pa la gama media'l Nokia Lumia 1320. Más tarde llanzaríase dientro d'esta gama una tablet de 11", [[Nokia Lumia 2520]], qu'a diferencia de los anteriores productos, trabaya con Windows RT y non con Windows Phone. Enantes Nokia llanzara en 2005 una tablet que corría so Linux, la [[Nokia 770 Internet Tablet]].
 
Llinia 155:
* Nokia produz la so propia gama d'ordenadores personales llamada Mikromikko, pero estes operaciones fueron vendíes más tarde a ICL (dempués a [[Fujitsu Siemens|Fujitsu-Siemens]]).
 
* A finales d'esa década Nokia convertir na compañía de tecnoloxíateunoloxía de la información más grande en [[Escandinavia]] tres l'alquisición de la división de sistemes de datos de [[Ericsson]].
 
* '''[[1989]]''', Nokia espandió la so industria del cable n'Europa adquiriendo la compañía de cable NKF de [[Países Baxos|Holanda]].
Llinia 207:
 
===Nokia Technologies===
'''Nokia Technologies''' ye una división de Nokia que desenvuelve y llicencia la tecnoloxíateunoloxía y la marca ''Nokia''.<ref>{{Cita web |url=http://company.nokia.com/en/our-businesses#nokia-technologies |títulu=Our businesses |fechaacceso=15 d'abril de 2015 |editorial=Nokia }}{{Self-published source|date=April 2015}}</ref>
 
Nokia Technologies consiste nun equipu de desenvolvimientu nos campos de formación d'imaxes, detección, conectividad inalámbrica, alministración d'enerxía y materiales, y otres árees, tales como'l programa de llicencies de propiedá intelectual. Componer de tres laboratorios:<br/>