Diferencies ente revisiones de «Sentíu común»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 42:
 
Un puntu a determinar con precisión ye si deduz especie espresa -como'l restu de los sentíos internos-, o namái especie impresa -como los sentíos esternos-; los testos clásicos dexen abiertos interrogantes a esti respectu.
* «El sentíu común ye la potencia pola que se tien la sensación de cualquier sensación esterna, cosa bien distinta de la potencia pola que se tien la idea» de cualquier sensación. Dicho otra manera: el sentíu común nun entiende, sinón que siente les sensaciones esternes».<ref>A. Millán Puelles, o. c. en bibl., 346</ref> L'oxetu del [[conocencia]] ye conocíu fragmentariamente pol suxetu na conocencia inmediata. Efectivamente el contactu inmediatu» col oxetu realízase al traviés de los sentíos esternos, pero estos namái capten cada unu un aspeutu de dichu oxeto; el [[güeyu]] nun oi, nin el [[oyíu]] siente la durez. La primer unificación d'estes cualidaes captaes tien de llevase a cabu (ye lo que fai'l sentíu común) al traviés d'una comparanza ente elles, que dexa, de la mesma, estremales... Pero esta comparanza o diferenciación implica yá una referencia marcada a la unidá del suxetu que siente (ten d'haber daqué qu'unifique), y por eso dizse que'l sentíu común «alluma» l'actu del sentíu esternu y facer «[[Conciencia|consciente]]» (d'ende'l nome que se-y da al sentíu común de conciencia sensible). El sentíu común, pos, utiliza a los sentíos esternos como «preseos» de los que se sirve pa cumplir la so función más eminente n'orde a la conocencia del oxetu.
* Nós conocemos nueses [[Sensación|sensaciones]]. «Non yá sentimos l'oxetu, sinón que sabemos que lo sentimos. Agora bien, un sentíu nun puede cavilgar sobre sí mesmu, porque ye [[Ser vivu|orgánicu]]. El güeyu ve los [[color]]es, pero nun puede ver la so visión d'el colores.<ref>cfr. S. Tomás, Contra xentes, 11,65</ref> Asina, pos, hai qu'almitir una función de conocencia distinta que tien por oxetu los actos directos de la conocencia sensible, y esto facer el sentíu común».<ref>R. Vernaux, o. c. en bibl., 66</ref>
Pero'l sentíu común non yá ye activu por estes funciones, sinón -y esto ye bien importante- porque regula la «[[atención sensorial]]», por aciu la cual el suxetu dirixe l'oyíu, la vista, etc., escontra l'estímulu, pa sentilo meyor.
 
Llinia 55:
=== Exemplu dinámicu ===
 
* Planteamientu inicial: tenemos una empresa con 2000 trabayadores, de los cualos 150 son operarios de campu y el restu ye d'oficina. La empresa cunta con tecnoloxíateunoloxía abonda como pa dexar al personal técnico de campu fichar dende'l primeru de los veceros a atender. A'l trabayadores d'oficina déxase-yos una redolada virtual d'usuariu, onde se-yos suministra un escritoriu remotu, carpetes compartíes y una área privada, según el rincón del emplegáu, onde se-yos informa de les posibilidaes de promoción pal so puestu de trabayu, reserva de vacaciones, solicitú de díes llibres y tola xestión que realiza un departamentu de RRHH.
 
* Dinámica n'execución: caltener tola infraestructura tecnolóxicateunolóxica rique de suficiente personal capacitáu pa dexar una tolerancia a fallos con un marxe mínimu de cayida na producción lo más próximo a cero (servidores redundantes, servidores de backups retrucaos y distribuyíos, una área dedicada a la maquinaria tecnolóxicateunolóxica coles normes de seguridá contra quemes, aislamientu de ruios, aislamientos contra estática, filtros d'aire especial, temperatures ambientes controlaes por climatizadores de sensibilidá especial, y un llargu etcétera). Les incidencies que causa esti mediu son especiales y distintes de les que xeneren el restu de departamentos que dependen de too esti treme. Puede dicise que ye'l talón de aquiles de la corporación. El sentir común d'esti mediu definir pola conocencia media xeneral de les persones que la caltienen: persones con inxenieríes técniques cimeres, medies, técnicos cimeros y técnicos medios. Toos ellos comparten conocencies y xenérase una sinergia productu del beneficiu de la socialización na dinámica de grupu. Ser el centru neurálxicu dexa conocer los enclinos xenerales de los usuarios y les quexes que reporten. L'usuariu suel confundir ente almacenamientu local y almacenamientu en rede, l'usuariu puede escosar la so cuota d'espaciu nel discu de rede por almacenar les descargues que realiza d'internet en dichu espaciu, les normes de seguridá faen responsable al usuariu de la información almacenada nel espaciu local, lo almacenao en remotu tien de cumplir ciertos criterios que xustifiquen la carga del servidor corporativu, l'usu del anchu de banda tien de cumplir colos criterios del puestu de trabayu del emplegáu y demás particularidaes que traten de concenciar al usuariu que si respeta eses normes, les incidencies n'el servidores corporativos van amenorgase notablemente.
 
* Incidencia del usuariu1: el PC d'esti usuariu tien un fallu nel sistema por encher el discu duru, colo que'l sistema ye incapaz d'usar l'espaciu del discu duru parte de la memoria virtual del sistema. De la mesma, la memoria ram ye escasa, polo que los constantes reinicios producen que'l rexistru del sistema malvar. L'usuariu ignora tou esto (nun ta obligáu a conocelo) polo que produz un sentir común a tolos usuarios que se porten ante'l so PC de forma similar a como lo fixo esti usuariu. El soporte atiende la incidencia, desafuega l'espaciu en discu y refai el sistema talo como se-y instaló nel so primer día. L'usuariu recibe'l PC, la primera de les quexes: ¡¿ú toooooda la información?!. ¡¡¡Home, ye de sentíu común que si vas meter mano a un discu duru que nun ye'l tuyu, fáigas-y una copia de seguridá!!!
Llinia 71:
== Notes y referencies ==
{{llistaref}}
== Bibliografía ==
* {{cita enciclopedia |apellido=Alvira Domínguez |nome=R. |apellíu2=Ferrer Serrate |nome2=J. |títulu=Sentíu común |enciclopedia=Gran Enciclopedia Rialp |url=http://www.canalsocial.net/GER/ficha_GER.asp?id=5920&cat=filosofia}}