Diferencies ente revisiones de «Shogunato Tokugawa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plurales
m Preferencies llingüístiques
Llinia 246:
Mientres el réxime de shogunato, el país va algamar distintos niveles económicos, nos primeros años hai una crecedera económica, tou esto cola pacificación de Xapón y la redistribución del mapa político y social dientro del país. La población torna a los sos llugares d'orixe, la mayoría desallugaos de los campos rurales polos sucesu de la guerra civil; con esti sedentarismu reflexar nuna crecedera de los ingresos d'unos 18,5 millones de ''koku'' al entamu del shogunato en 1603, hasta unos 25,8 millones de ''koku'' en 1700.
 
Anuévase la tecnoloxíateunoloxía [[agricultura|agrícola]] col establecimientu de sistemes de riego y nueves ferramientes, colo que trai de resultes un aumentu de la producción. Col ameyoramientu económicu del campesinado aplíquense los trabayos d'asalariaos y de contratos por arrendamientu. A la fin, la producción de [[arroz]] que taba por demás, aplicar pa productos manufacturados como [[sake]], ente otros productos derivaos del arroz. Al haber un aumentu na producción agrícola y de manufactura, tamién hai un aumentu del [[comerciu]] internu y esternu, dando de resultes un aumentu de la población nes ciudaes.
 
Col aumentu del comerciu nel país, los ''daimyō'' ven esta actividá como bien codalosa pal sostenimientu y crecedera de los sos dominios; polo que delles cles vasalles al shogunato como'l [[cla Chōshu]] y [[cla Satsuma|Satsuma]] estableceríen el [[monopoliu]] comercial como fonte de riqueza. Adicionalmente el shogunato Tokugawa tomó control del acuñamientu de [[moneda|monedes]] y na recaldación d'[[impuestu|impuestos]].
Llinia 278:
El '''{{Nihongo|''bakumatsu''|幕末}}''' foi'l períodu de cayente del shogunato Tokugawa, que toma ente [[1853]] y [[1867]], cuando Xapón sufrió un tresformamientu políticu radical, principalmente pol fin del ''sakoku'' y la división política ente'l ''[[Ishin Shishi]]'', qu'arrexuntaba a los partidarios de la restauración imperial, y les fuerces shogunales, incluyendo a encomalo selecta de los [[Shinsengumi]]. Estes disputes desaguaron en desorde y caos nel país y remataron cola [[guerra Boshin]], la entrega del poder del shōgun [[Tokugawa Yoshinobu]] en 1867, la so rindición ante les fuerces imperiales en [[1868]] y la posterior implantación de la [[Restauración Meiji]], por cuenta de la cual el [[emperador Meiji]] llogró'l control absolutu de Xapón. Sicasí, fuerces lleales al shogunato siguieron batallando hasta xunu de [[1869]].
 
El sucesu que marcó l'empiezu d'esti períodu foi la llegada del comodoro [[Matthew Perry (militar)|Matthew Perry]], qu'aportó a la [[badea de Tokio|badea de Edo]] con dellos buques de guerra en xunetu de 1853, esixó enérxicamente l'apertura de Xapón a barcos estauxunidenses nel plazu d'un añu y amenació con acciones militares al shogunato si esti nun s'avenía a ello. A pesar de la vixencia de la política de ''sakoku'' y de que dellos daimyō taben dispuestos a lluchar contra los estranxeros, el shogunato reparó con esmolición la superioridá tecnolóxicateunolóxica de los buques d'Estaos Xuníos, y prefirió por ello roblar el [[Tratáu de Kanagawa]] en [[1854]], qu'abrió dos puertos a naves estauxunidenses, garantizó'l bon tratu a los náufragos d'esta nacionalidá y dexó la instalación d'un cónsul de los Estaos Xuníos en [[Shimoda]], al sudoeste de Edo.
 
Esto causó un dañu a la imaxe del shogunato, que taba en franca debilidá y al que criticaben los daimyō radicales; asina [[Abe Masahiro]], quien axustó colos estauxunidenses, decidió realizar la [[Reforma Ansei]] de [[1854]] a [[1856]], coles mires de fortalecer al réxime shogunal por aciu la construcción de defenses y naves cola ayuda del Gobiernu holandés, y col entrenamientu naval de parte de dichu país. Estes reformes amenaron la oposición de parte de los ''fudai daimyō'', polo que Abe foi reemplazáu por [[Hotta Masayoshi]] en [[1855]].