Diferencies ente revisiones de «Exércitu de Prusia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"austríaco" +"austríacu
Llinia 109:
En septiembre de 1743, Federico llevó a cabu la primer maniobra( Herbstübung ), nel que les distintes cañes del Exércitu prueben nueves formaciones y táctiques; les maniobres de seronda convertir en tradiciones añales del exércitu prusianu. Austria trató de recuperar Silesia, na segunda guerra de Silesia. Anque tuvo ésitu contra Federico en 1744, los austriacos fueron entartallaos por el mesmu rei na batalla de Hohenfriedberg (1745). La caballería prusiana sobresalió mientres la batalla, especialmente los Húsares de Zieten .
 
Austria y depués alióse col so tradicional rival, Francia, na Revolución Diplomática (1756); Austria, Francia y Rusia se alienaron contra Prusia. Federico ataca de manera preventiva a los sos enemigos con un exércitu de 150.000, y empieza la guerra de siete años. L'exércitu austríacoaustriacu fuera reformáu por Kaunitz , y amosó les meyores nel so ésitu ante Prusia en Kolin . Federico algamó una de les sos victories más grandes, en Rossbach , onde la caballería prusiana de Seydlitz rompió un exércitu francu-imperial más grande con baxes mínimes, a pesar de ser superaos en número dos a unu.
 
Federico depués colóse escontra l'este a Silesia, onde Austria ganara al exércitu prusianu sol mandu del Duque de Bevern. Dempués d'una serie de formaciones complicaes y esplegues ocultos a los austriacos, los prusianos cutieron con ésitu'l lladral del so enemigu en Leuthen , con Federico, una vegada más pa dirixir la batalla; la posición d'Austria na provincia derrumbóse, lo que resulta nuna victoria de Prusia entá más impresionante qu'en Rossbach.
Llinia 149:
[[Archivu:Eisernes Kreuz 2.Klasse 1813.jpg|miniaturadeimagen|190px|esquierda|La Cruz de Fierro , introducida pol rei Federico Guillermo III en 1813.]]
[[Archivu:Blücher (nach Gebauer).jpg|150px|miniaturadeimagen|derecha|Gebhard Leberecht von Blücher.]]
Los reformadores y gran parte del públicu pidió Federico Guillermo III aliase col [[Imperiu austríacoaustriacu]] na so campaña de 1809 contra Francia. Cuando'l rei negar a sofitar una nueva guerra pa Prusia, Schill llevó'l so reximientu de húsares contra l'ocupante francés, esperando pa provocar un llevantamientu nacional. El rei consideró Schill un remontáu , y la rebelión del comandante foi entartallada en Stralsund por aliaos franceses. El tratáu francu-prusianu de 1812 forzada a Prusia a apurrir 20.000 soldaos al [[Grande Armée]] de Napoleón, primero so la dirección de Grawert y depués so Yorck . la ocupación francesa de Prusia queda reafitada, y 300 oficiales prusianos desmoralizados arrenunciaron en protesta.
 
Mientres la retirada napoleónica de Rusia en 1812, Yorck roblo independiente la Convención de Tauroggen con Rusia, rompiendo l'alianza francu-prusiana. Stein llegó a Prusia Oriental y condució el llevantamientu d'un [[Landwehr]] , una [[milicia]] pa defender la provincia. Con Prusia xuniéndose a la sesta coalición y fora de les manos, Federico Guillermo III empezó rápido a movilizar al exércitu y el Landwehr doblar nel restu del país. En comparanza con 1806, la población de Prusia, especialmente la clase media, ta a favor de la guerra, y miles de voluntarios xunir al exércitu. Les tropes prusianes sol mandu de Blücher y Gneisenau fueron vitales nes [[batalla de Leipzig|batalles de Leipzig]] (1813) y [[Batalla de Waterloo|Waterloo]] (1815). Oficiales d'estáu mayor posteriores quedaron impresionaos coles operaciones simultánees de grupos separaos del exércitu prusianu.