Diferencies ente revisiones de «Éxodu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Categoría
m Preferencies llingüístiques
Llinia 1:
L''''Éxodu''' (''שמות'' n'[[hebréu]]) ye'l segundu llibru de la [[Torá]] (el [[Pentateucu]], del [[Tanakh]] (la Biblia hebrea) y de la [[Biblia]]. Los principales fechos narraos pol llibru son los del Éxodu (o partida) de los esclavos hebreos, d'[[Exiptu]], baxo la guía de [[Moisés]], que según la tradición xudía ye l'autor del llibru, ente los años 1200 y 1550 a.d. XC. Na traducción al llatín adoptóse esi nome, coles diferentes tresformaciones na grafía según cada idioma. Como resultáu, el términu “éxodu” llegó a significar “partida d'un gran númberu de persones”.
 
Los xudíos llamen al llibru poles sos primeres palabrespallabres Ve-eleh xemoth (“y éstos son los nomes”) o simplemente “Xemoth”.
 
Nel llibru nárrase la historia de la lliberación del pueblu israelín y la so salida d'Exiptu. Ente'l [[Xénesis]] y l'Éxodu hai dellos sieglos de diferencia que correspuenden al tiempu nel que los fíos de [[Xacob]] tivieron nel país de los Faraones. L'autor sagráu describe nesti llibru la opresión sufrida pol pueblu d'[[Israel]], depués pasa a contar la historia de la nacencia de [[Moisés]], el so salvamentu de les agues del [[ríu Nilu|Nilu]] la so fuxida al desiertu y l'aparición de Dios na sebe. Darréu narra, na segunda parte, la lliberación mesma, les entrevistes de Moisés col Faraón, el castigu de les diez plagues, el Pasu del [[Mar Roxu]], la promulgación de la Llei de Dios nel Sinaí, la construcción del Tabernáculu, a institución del sacerdociu de la Llei Antigua y otros preceptos rellacionaos col cultu y el sacerdociu.