Diferencies ente revisiones de «Deutsche Welle»

Contenido eliminado Contenido añadido
Páxina creada con «{{Referencies adicionales|t=20170426052049}} {{Ficha d'organización |nome = Deutsche Welle |logo = Deutsche Welle symbol 2012.svg |tamañu_logo…»
(Nun hai diferencies)

Revisión a fecha de 13:48 10 pay 2018

Plantía:Ficha d'organización

See de DW, en Bonn, Alemaña
Estudiu de radiu de DW, en Bonn.
Antigua see de DW, en Colonia, Alemaña.

Deutsche Welle (DW, qu'en español puede traducise como Onda Alemana) ye'l serviciu de radiodifusión internacional de Alemaña. Con sedes en Berlín (televisión) y Bonn (radio y sitio web), informa sobre Alemaña, sobre la Unión Europea y sobre el mundu. Ye financiada con fondos públicos alemanes.

Historia

El serviciu de radiu de la Deutsche Welle salió al aire por onda curtia el 3 de mayu de 1953 con un discursu del presidente alemán Theodor Heuß.[1] Enantes esistió la Deutsche Welle GMBH, emisora creada en 1924 que nun tien nenguna conexón cola actual Deutsche Welle.

El 11 de xunu de 1953, les entidaes públiques entamaes na ARD roblaron un alcuerdu pa compartir la responsabilidá de la Deutsche Welle. De primeres, la Deutsche Welle foi controlada pola Nordwestdeutscher Rundfunk (NWDR). En 1955, cuando la NWDR estremar na Norddeutscher Rundfunk (NDR) y Westdeutscher Rundfunk (WDR), la WDR fíxose cargu de la programación de la Deutsche Welle. El 29 de payares de 1960, la Deutsche Welle convertir nun organismu públicu autónomu, según una llei federal d'esa fecha. En 1990, absorbió equipos, frecuencies, personal ya instalaciones de Radio Berlín Internacional (RBI). En 1993, la Deutsche Welle encargar de dellos programes en llingües estranxeres de la Deutschlandfunk, emisora que foi asimilada a la Deutschlandradio.

A los servicios por onda curtia n'alemán añediéronse-yos los siguientes idiomes:

  • 1954: inglés, francés, español, portugués.
  • 1962: persa, turcu, rusu, polacu, checu, eslovacu, húngaru, serbiu-croata.
  • 1963: suajili, h.ausa, indonesiu, búlgaru, rumanu, eslovenu.
  • 1964: griegu, italianu, hindi.
  • 1970: pashtu, dari.
  • 1992: albanés, macedoniu.
  • 2000: ucranianu.

Por causa de los socesivos retayos financieros y un presuntu descensu na cantidá d'oyentes, esaniciáronse dellos servicios en llingües estranxeres. En 1998, suspendiéronse les tresmisiones en danés, noruegu, holandés, italianu y sánscritu. En 1999, asocedió lo mesmo coles emisiones en xaponés, eslovacu, eslovenu, español, checu y húngaru.

Dende la so fundación y hasta el 2003, la see del serviciu de radiu de la DW tuvo en Colonia. Por cuenta de problemes cola estructura de asbesto de la see en Colonia, el serviciu de radiu de la DW treslladar a les antigües oficines del gobiernu alemán en Bonn.

La señal d'intervalu del serviciu de radiu de la DW ye un soníu qu'interpreta un fragmentu de la ópera Fidelio, del compositor alemán Ludwig van Beethoven.

Servicios

La Deutsche Welle opera los siguientes servicios:

Tresmisores d'onda curtia

Deutsche Welle yera dueña del tresmisor de Jülich (empecipió operaciones en 1956) y d'otres 15 nel sitiu de Wertachtal. Amás, heredó'l tresmisor de Nauen (perteneciente a Radio Berlín Internacional). Dende'l 1 de xineru de 2007, DW yá nun emplega esos tresmisores. Nel esterior, la DW usaba les estaciones repetidores de Trincomalee (Sri Lanka), Kigali (Rwanda) y Sines (Portugal). La repetidora de Kigali destruyir mientres la guerra civil de 1994. Amás, DW utilizaba trés repetidores de onda curtia y una de onda media en Malta. Compartía una repetidora nel Caribe cola BBC y tenía un conveniu d'intercambiu con Canadian Broadcasting Corporation (CBC) / Radio Canadá Internacional, que-y dexaba emplegar dos tresmisores en Sackville (Canadá).

DW tenía contratos d'arrendamientu por hores con repetidores allugaes en Novosibirsk y Irkutsk (Rusia), Alma Arreya (Kazajstán), Kranji (repetidora de la BBC en Singapur), Bonaire (repetidora de Radio Nederland nes Antillas Neerlandeses), Talata Volonondry (repetidora de Radio Nederland en Madagascar) y Dhabayya (Emiratos Árabes Xuníos).

La repetidora de Sines en Portugal desactivóse'l 29 d'ochobre de 2011, y la planta desmontóse y procesóse darréu como chatarra el 6 de payares del 2012.

Sitio web

A finales de 1994, la Deutsche Welle foi'l primer organismu públicu de radiodifusión n'Alemaña con presencia n'Internet. Naquel tiempu, la dirección yera www.dwelle.de. Nos sos primeros dos años, namá apaecíen ellí les direcciones de contactu d'el conductores de los programes. Años dempués, el sitiu camudó de dirección electrónica: www.dw-world.de. Nel 2003, el gobiernu alemán aprobó la "Llei Deutsche Welle" que pon a la DW n'igualdá de condiciones con DW-TV y DW-Radio. Nel 2012, el sitiu treslladar a una nueva dirección web, www.dw.de, como parte d'una renovación. Dende'l 2015, y col conceutu "Made for Minds", llanzó'l so sitiu web www.dw.com en albanés, alemán, amárico, árabe, bengalí, bosniu, búlgaru, chinu, croata, español, francés, griegu, h.ausa, hindi, indonesiu, inglés, macedoniu, pastún, persa, polacu, portugués, rumanu, rusu, serbiu, suah.ili, turcu, ucranianu y urdu.

DW Akademie

DW Akademie ye'l centru internacional de la DW pal fomentu de les competencies mediátiques, l'asesoría a medios y la formación periodística. Ufierta un ampliu espectru de programes de cooperación ya instrucción de profesionales de la información y finánciase con fondos públicos. La mayor parte del presupuestu provien del ministeriu alemán de Cooperación y Desenvolvimientu Económicu.[5] N'América Llatina, collabora principalmente con emisores de radiu y televisión, con universidaes y otres organizaciones. Los países focu d'atención son Colombia, Ecuador, Bolivia, Brasil y tamién otros de Centroamérica.

Directores xenerales

Vease tamién

Referencies

  1. «Informaciones xenerales sobre la Deutsche Welle». Páxina del sitiu www.dwelle.de. archivada en Internet Archive (2 de mayu de 1999). Archiváu dende l'orixinal, el 2 de mayu de 1999. Consultáu'l 4 de xineru de 2011.
  2. DW-TV
  3. radiu-via-satellite-summer-2014
  4. Páxina web oficial de la DW
  5. [1]

Enllaces esternos