Diferencies ente revisiones de «Discapacidá»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 54:
 
La edición ye polo tanto un cambéu social que rique [[Actitú|attitudinal]] o [[ideolóxicu]], que nel nivel políticu convertir nuna cuestión de [[derechos humanos]]. La [[American Psychological Association|Asociación Psicoloxía Americana]] del estilu de l'asociación indica que na escritura profesional que sigue esti estilu, la persona tien de venir primero, y les formes nominales que describen la discapacidá tienen d'utilizase de cuenta que se tea describiendo la discapacidá, pero nun tán modificando a persona. Por casu: la persona con [[Síndrome de Down]], un home con [[esquizofrenia]], y una rapaza con [[paraplexía]]. (Esto aplícase solamente al [[idioma inglés|inglés]] y posiblemente a otros idiomes [[Preposición|prepositives]], non a idiomes del posicionalmente.) tamién los estaos que l'equipu afaete d'una persona tien de describise funcionalmente como daqué qu'asista a una persona, non como daqué que llinda a persona (Por ej., "una muyer qu'utiliza un sillón de ruedes" más bien que "en" él o "confinó" a él. Munchos llibros en discapacidá y derechu de la persona con discapacidá precisen que "discapacitáu" ye una identidá qu'una nun ta lleváu necesariamente con, pos los discapacitaos adquiérense más de cutiu que [[enfermedá conxénita|conxénites]]. Dellos activistes de los derechos humanos con discapacidá utilicen una ''[[Temporarily Able-Bodied]]'' (TAB de les sigles n'inglés), temporalmente sana, como un recordatoriu que muncha xente va desenvolver discapacidaes nun ciertu puntu nes sos vides, por cuenta de los accidentes, enfermedá (físicu, mental o emocional), o efectos tarde que remanecen de xenétiques. -->
La mayor desigualdá dar na desinformación de la discapacidá que tien enfrente les persones ensin discapacidá y el nun saber cómo desendolcase cola persona discapacitada, llogrando un distanciamientu ensin querer. La sociedá tien d'esaniciar les barreres pa llograr la equidad d'oportunidaes ente persones con discapacidá y persones ensin discapacidá. Pa llograr esto, tenemos les [[tecnoloxíesteunoloxíes de sofitu]].
 
Nun contempla la discapacidá como un problema individual, sinón como daqué dáu poles llimitaciones que pueda tener una persona y les munches barreres que llevanta la sociedá. Esto ye lo que causa la desigualdá social con persones ensin discapacidá.
Llinia 112:
Acasu como un eufemismu, propúnxose un términu en ciertos espacios pa referise a les persones con discapacidá, el de muyeres y varones con diversidá funcional ("persones con capacidaes distintes" en Méxicu), con cuenta d'esaniciar la negatividad na definición del colectivu de persones con discapacidá y reforzar la so esencia de diversidá.3 Sicasí, ye un fechu que tenemos de destacar: una persona con discapacidá non necesariamente tien capacidaes distintes o superiores a les d'una persona que nun tener la condición; si acasu, desenvolvió habilidaes que-y dexen compensar la perda o amenorgamientu de dalguna función, pero que nun son privatives sos, yá que cualquier persona ensin discapacidaes tamién podría faelo.
 
== Accesibilidá y tecnoloxíesteunoloxíes de sofitu ==
{{AP|Accesibilidá}}
L'accesibilidá ye'l grau nel que toles persones pueden utilizar un oxetu, visitar un llugar o aportar a un serviciu, independientemente de les sos capacidaes técniques, cognitives o físiques.
Llinia 118:
 
Pa munches persones, les [[TIC]], ente elles Internet, son anguaño indispensables pa la economía, la educación y la vida social. Por que les persones con discapacidá tengan iguales posibilidaes d'accesu a la información que los demás, los sitios web tienen de poder ser consultaos por toos.<ref name="edith">[http://www.who.int/features/qa/50/es/index.html Organización Mundial de la Salú], OMS.</ref>
Consiste na definición de productos y redolaes pa ser usaos por toles persones al máximu posible, ensin adaptaciones o necesidá d'un diseñu especializáu. Esti conceutu entiende una definición más amplia de lo que se conoz como accesibilidá pa persones con discapacidá. Toma que les redolaes, productos y servicios que s'ufierten y usamos na nuesa vida diaria, sumando l'accesu a les tecnoloxíesteunoloxíes de la información y comunicación; tienen de tar disponibles pa toos n'igualdá de condiciones como parte esencial pa la fayadiza integración de los diversos grupos de la sociedá.
Esti conceutu busca que les redolaes dende'l so diseñu, incluyan unu o más de los siguientes principios:
Llinia 143:
Les disposiciones xenerales pa locales y servicios en Méxicu consideren que l'accesu y circulación tendrán de ser llibres de torgues, dende la cai y les árees de estacionamiento de vehículos hasta les plantes baxes de toos y cada unu de los edificios de planteles escolares.<ref name="vos1">[http://www.conadis.salud.gob.mx/descargues/pdf/INIFED_norma_ccesibilidad_2012.pdf Normes y especificaciones pa estudios, proyeutos, construcción ya instalaciones. Norma d'Accesibilidá.], Institutu Nacional d'Infraestructura Física Educativa..</ref>
 
=== TecnoloxíesTeunoloxíes de sofitu ===
{{AP|TecnoloxíesTeunoloxíes de sofitu}}
Con teunoloxía de sofitu fai referencia a l'ayuda técnica tantu n'accesibilidá como en movilidá. Exemplu d'ello ye'l [[cayáu blancu]], l'andador, la [[siella de ruedes]], [[perru d'asistencia perros d'asistencia]], etc.
 
Llámase Teunoloxía de Sofitu a tou tipu d'equipu, oxetu, sistema, productu, máquina, preséu, programa o serviciu que puede ser usáu pa suplir, aumentar, caltener, compensar o ameyorar les capacidaes funcionales de les persones con torga o discapacidá (motriz, sensorial o cognitiva). Tamién ye llamada teunoloxía de “adaptación” o de “ayuda” pa la vida independiente, yá que-yos facilita a los individuos que les utilicen, llevar a cabo tarea qu'antes yeren incapaces de cumplir o teníen grandes dificultaes pa realizales.
 
L'usu de les tecnoloxíesteunoloxíes como mediu p'amontar, caltener o ameyorar les capacidaes funcionales de los individuos ye una práutica común nel ámbitu de la intervención con persones con discapacidá (Alcantud y Sotu, 2003).
García Viso y Puig de la Bellacasa (1988) definen les ayudes técniques como instrumentos por que el individuu pueda compensar un defectu o discapacidá sustituyendo una función o potenciando los restos de les mesmes.
 
La naturaleza de les TecnoloxíesTeunoloxíes de Sofitu o d'Ayuda, ye tan variada que se propunxeron, pa ello, distintes filosofíes de clasificación. Asina, por casu, Roca y otros (2004), proponen distintes clasificaciones atendiendo al so nivel teunolóxicu.
 
=== Atendiendo a la lóxica d'operación ===
A última hora, siguiendo a Ferrer (2004), tou ello fainos apostar por un conceutu de tecnoloxíesteunoloxíes d'ayuda plural alvirtiendo que, más qu'un meru cúmulu d'ayudes técniques destinaes a compensar un amenorgamientu sensorial, hemos de centrar l'atención nuna visión de la teunoloxía al serviciu de les persones cola cuenta de dexar de manera efectiva la equiparación d'oportunidaes.<ref name="vos2">[http://ocw.um.es/cc.-sociales/tecnologias-de-sofitu-y-atencion-a-la diversidá material-de-clase-1/tema1.pdf TecnoloxíesTeunoloxíes de sofitu y atención a la diversidá], tecnoloxíesteunoloxíes de sofitu.</ref>
 
=== Llínees d'acción ===
* Identificar necesidaes específiques nos campos de salú y discapacidá de la población, los sistemes d'atención y redes sociales de sofitu.
* Detectar tecnoloxíesteunoloxíes novedoses y fayadices, aguiyando investigaciones n'universidaes, empreses ya instituciones, articulando acciones con organismos públicos y privaos.
* Fortalecer a les empreses del sector na so producción de los bienes y servicios procurando la innovación, la calidá, llograr costo accesible y funcionalidad.
* Espublizar tecnoloxíesteunoloxíes esistentes les sos característiques y beneficios.
* Interactuar colos sistemes d'educación, salú y desenvolvimientu social nos sos distintos niveles con énfasis nos sectores específicos más vulnerables de la sociedá como'l de les persones con discapacidá y con necesidaes básiques insatisfeches.<ref name="brenda">[http://www.tecnoayudas.com/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=18 Tecno Ayudes], TecnoloxíesTeunoloxíes pa la Inclusión.</ref>
* Ver tamién: [[Vida independiente]]