Diferencies ente revisiones de «Llocomotora de vapor»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones botániques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 44:
Cuando'l box ta formáu per un solu exa, denominar [[bisel (ferrocarril)|bisel]], porque la so invención atribuyir al norteamericanu Levi Bissell en 1857. N'el locomotores de talla mediana utilizóse un bisel delanteru y nes más grandes un box de dos exes. Na parte trasera yera más frecuente montar un bisel qu'un box porque dexaba más espaciu pal ceniceru.
 
La mayoría d'el locomotores van acoplaes a un ténder, que tresporta l'agua y el combustible; pero otres lleven el combustible y l'agua directamente na mesma máquina, llamaes llocomotores [[tanque]], polos prominentes tanques pa l'agua na parte cimera o más comúnmente nes bandes de la caldera. L'agua de los tanques ye llevada a la [[Caldera (máquina)|caldera]] por aciu un [[fluxu en tubería]] que dexa recircular l'agua del tanque a la caldera .
Dende los sos empiezos, el combustible predominante foi'l [[carbón]], anque tamién s'usó la madera en zones rurales y n'empreses madereres. La poxa que queda dempués d'estrayer el zusmiu de la [[caña d'azucre]] emplegar nes empreses dedicaes al cultivu y llogru del azucre de caña. Cuando'l petróleu empezó a utilizase de forma habitual, emplegóse'l [[fueloil|fuel oil]] n'el locomotores de delles zones.
Llinia 69:
== Dispositivos adicionales ==
[[Archivu:Steam locomotive scheme new.png|thumb|400px|[[Llocomotora Prairie]]. Esquema de locomotora de vapor.<br>'''1.''' Llar
'''2.''' Ceniceru '''3.'''
Agua (interior de la caldera)
'''4.''' Caxa de fumos
'''5.''' Cabina '''6.'''
Ténder
'''7.''' Domo del vapor
'''8.''' Válvula de seguridá '''9.'''
Regulador
'''10.''' Cabecera del recalentador nel conductu principal del vapor
'''11.''' Pistón
'''12.''' Tobera de salida de vapor
'''13.''' Mecanismu de accionamiento de la distribución
'''14.''' Palanca de accionamiento del regulador
'''15.''' Bastidor
'''16.''' Bisel posterior
Llinia 88:
'''19.''' Ballesta '''20.'''
Zapata de frenu '''21.'''
Bomba pal frenu d'aire '''22.'''
Gabita '''23.'''
Xiblatu '''24.'''
Domo areneru]]
Casi toes el locomotores van forníes con una serie de dispositivos. Dalgunos precísense pal funcionamientu de la máquina de vapor, ente qu'otros tán rellacionaos cola señalización, el control del [[tren]] o otros propósitos. Los más típicos son los siguientes:
 
=== Bombes de vapor y inyectores ===
Llinia 135:
=== Condensadores ===
 
El locomotores de vapor consumíen enormes cantidaes d'agua y reponeles yera un problema de loxística constante. En delles árees desérticas emplegar máquines condensadoras. Teníen enormes radiadores nos ténderes a los que s'unviaba'l vapor d'escape. Ellí convertíase n'agua líquido cola que se rellenaba'l ténder. Estes máquines emplegar particularmente nel desiertu de [[Karoo]]. Cuando s'usaben condensadores yera necesariu tener curiáu de que l'aceite que lubricaba el cilindru dixebrar de l'agua que diba volver a la caldera, pa evitar el fenómenu conocíu como "cebáu". Producíase ésti cuando l'agua ferviendo de la caldera tornábase esplumosa pola mor del aceite y podía pasar asina en forma non gaseosa a los cilindros, estropiándolos gravemente por causa del so incompresibilidad.
 
Les técniques p'amenorgar la temperatura por aciu el cambéu nel mugor ambiental, esto ye, l'amiestu enrite vapor, foi la base del acondicionáu d'aire ([[psicrometría]]).
Llinia 242:
[[Categoría:Locomotores de vapor| ]]
[[Categoría:Máquines]]
[[Categoría:Tipos de tecnoloxíesteunoloxíes ferroviaries]]